Superkul Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 topp pakning er bestilt 450 spenn mase hadde et service kit med no zink og et par bettar til 2-3000 kroner hjeeeeeelp di vet å ta seg betalt Prosjekt Draco-2100 Link to post
Figaro Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Det må ha vært en uhyggelig opplevelse! Men hvor i Oslofjorden lå du? Jeg lå selv inne i Sandspollen den kvelden og gikk heldigvis klar av ekstremværet, men jeg så jo at det herjet innover mot Oslo. Flott at du ikke har gitt opp, det går heldigvis maaaaange år mellom hver gang vi ser sånt vær, (hvis det da ikke var første og siste gang) Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Superkul Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 vi var midt mellom nesodden og hvervenbukta når vi så drittværet kom sigende over oslo - da trakk vi tilbake til oppegård båthavn og la oss på utersiden å beskuet været over oslo .............. vi lå i le og på sekundet snudde dritten og kom som et kanonskudd i sia - noen innafor molon hadde skula bort på vindmålern og det sto på over 35 s/m det kan virke som det var ekstra jæ%¤ der for mange vi pratet med andre steder hadde ikke hatt det så ille - men makan til bølger det kunne bli på så kort tid - jeg var umerksom et par sec og plutselig var det forsent da ble alt inni båten inkl unger kastet frem og tilbake og vi gikk i steinbrygga med et smell - en stor kulefender eksploderte første kastet og det var enda bra for da kom han som hjalp meg og ta i mot unga -( hørte smellet fra andre sia av murbygget der) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Figaro Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 -------også i Bunnefjorden!! Max uflaks! Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Nøtterøy Svart 5.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 Hvordan endte det med forsikringen forresten? Ble det erstatning, eller gjemte de seg bak en eller annen naturskade-paragraf? Link to post
Superkul Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2009 jeg har full dekning i vesta og di var veeeeeldig greie fikk igjen så jeg nesten følte jeg tjener på det men det er jo fordi jeg klarer å holde i en hammer og et sveiseapparat eneste minuset var at di somlet noe helt aldeles så jeg må rette det nå når godværet begynner litt i stedet for i høst men ang vær i bunnefjorden - jeg er født/oppvokst i prinsdal/oslo og 2 gngr før har jeg opplevd ala samme vær der inne - første gang var jeg rundt 16 og jeg trodde min siste time var kommet og mannen med ljåen gned seg i beina var i seilbåt til en lærer på skoletur og det røk wire og vi lå på dørken nedi båten og hyla - vi klarte ikke holde oss fast engang - slo oss no helt j%¤#% og båten var nære å kantre flere ganger men det også kom fort og gikk fort så for meg er oslofjorden et høl av et sted...... ikke er det vært turen heller vi som har det så fint her i østfold a gitt Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 10.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 i dag var jeg og spadde meg frem i båten - myyyyye snø inni båten var det deilige 8 varmegrader og 30% luftfukt - burde være tørt nok vil jeg tro - hjemme er det opp mot 37% satt sammen sylinder og topp på strømagregatet - skal montere resten av småtteri og prøvestarte i mrg eller overimrg som jeg har i en annen tråd blir det nå planlagt slingrekjøl og mere jobb føre sjøsetting flere bilder i mrg/overimrg - Nå gleder jeg meg til noen varmegrader så jeg kan få sluttmontert ekkolodd + målere etc på flygern skal også lage en kasse som stolene skal stå på der oppe kansje blir den stor nok til og romme kallesjen til flygern også Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 12.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2009 blir et par dager til før prøvestart av agregatet - måtte overhale impeller pumpa først tråd med agregatet ting tar tid blir masse bilder når tempen ute blir litt mindre en 6-9 kalde brrrrrr Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 i dag har jeg satt sammen dieselagregatet minus innpellern jeg fremdeles venter på deler til så satt jeg på et realt "harry" luftfilter Prosjekt Draco-2100 Link to post
index Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Hvordan var effekten lydmessig av å montere luftfilter? Ble det mye roligere? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Superkul Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 (redigert) har ikke prøvd - den står på land og er vinterkonversert men gjør neppe forskjell hos meg da det er sinnsykt tykkt og godt lydisolert - tenkte det var mere skånsomt mot turbon Redigert 24.Februar.2009 av jab (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Hvor kjøpte du det harry luftfilteren da? Mangler filter på motoren min, og orginalt koster sikkert skjorta og litt til Link to post
Superkul Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 (redigert) ikke si det til noen BILTEMA 140 for filteret og 75 for 3" rør og 65 for silicon slangemuffa Redigert 24.Februar.2009 av jab (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 24.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 Takk for det, da blir det Harryfilter og leds i motorrom Link to post
Superkul Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 husk på og se etter vanlig 3" rør - di har noen smårør som er i polert alu og di koster 250 stk i stedet for 75 - Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 Takk for tipset Link to post
-morten- Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 (redigert) Hehe tøft med sportsluftfilter på en båtmotor da! nesten like det jeg har på min bilmotor hehe i dag har jeg satt sammen dieselagregatet minus innpellern jeg fremdeles venter på deler til så satt jeg på et realt "harry" luftfilter Redigert 25.Februar.2009 av -morten- (see edit history) Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Superkul Svart 10.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2009 aaaaaaaaaaaah endelig fått delene til impellern og satte sammen agregatet i dag - det fyra og pumpa vann endelig , måtte bruke medbrakt vann i flasker så da blir det å se når det går over tid når båten kommer på vannet - men det regner jeg med går bra Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 tror rett og slett jeg ikke gidder å legge ut flere bilder etc, mye jobb og null respons - tjallabais Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 ...mye jobb og null respons... Hvilken respons vil du ha da, jeg sitter og følger med i bl.annet din tråd og synes det er flott med bilder som viser hva som skjer og hvordan andre løser tingene ombord hos seg. Du har en helt annen båt enn det jeg har og dermed er det begrenset hvor mye konstruktivt jeg kan bidra med, og da synes jeg det er like greit å "holde kj..." . Så jeg synes absolutt du skal fortsette med å legge ut bilder av prosjektene dine, det er alltid hyggelig å se hva andre driver med. TrondT (Jeg har ingen tråd selv, men du kan se hva jeg gjør på her) Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Festina Lente IV Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Enig med Trond. Du gleder oss alle med ditt pågangsmot. Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Kosmix Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Kom med bildene da! Jeg følger også med selv om jeg holder kjeft... Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
BjornLie Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Føyer meg inn i rekken av lesere av din tråd som gjerne ser at du fortsetter med bilder. Selv om det er litt ekstra arbeid gleder det mange.... :) SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Superkul Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 (redigert) trodde ikke det var en kjeft som gadd å se mere på sidene - jeg hørtes nesten litt snurt ut hehe men da skal jeg legge ut litt i dag/mrg tittet på sidene til trondT - kjempebra - da ble det litt lektyre på meg også Redigert 11.Mars.2009 av jab (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
-Matros- Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 (redigert) Føyer meg inn i rekken av lesere av din tråd som gjerne ser at du fortsetter med bilder. Selv om det er litt ekstra arbeid gleder det mange.... :) Støtter denne! Har du et bilde av motor rommet ditt forresten?? Redigert 11.Mars.2009 av -Matros- (see edit history) Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn