Polarn Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 blei fint det ............ blir kult med nye stoler + innstrumenter etc men detta er det jeg gruer meg mest til og få starta på........ ble litt bedre når jeg fikk rivd av flishaugen men...... fikk en liten smell bak og men, med godt mot og noen timer med vinkelsiper + sveiseapparat så er vel endel gjort..... Det der må ha smelt no jæ...... Fått rettet den opp igjen? Hvordan skal du gjøre det? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Superkul Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 må nok skjære vekk og sveise i nytt - gudsjelov at det ikke tok noe i selve skroget prøvde å jekke det ut - satte i kjettingvinsj til jernbaneskinne i brygga og tok slegga og mæla til alt jeg hadde - det rikka seg ikke - ble knapt et hakk i malinga - så rette ut er uaktuelt - så som du sier det smalt noe jæ.....i - 14 tonn i drittfart mot steinbrygge er krefter kommer et par bilder etterpå - Prosjekt Draco-2100 Link to post
Fjordutsikt Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Du får ikke tak i en kraftig autogenbrenner og varmer det opp og en håndslegge til å banke ut. :smash: Link to post
Superkul Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 i dag har jeg rivd av kassa som dobbelt sofan sto på og skal sette opp ny/lengre i mrg? gudsjelov var den bare limt - litt dårlig bilder /mobil - og blålys fra pressening har lagd maler til ramma og pusset mesteparten av gulvet - for en støvjobb Prosjekt Draco-2100 Link to post
-Matros- Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Kommer til å bli bra dette. stå på. Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
TrondT Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Snertent lite verktøy som er avbildet på øverste bildet der ja TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Superkul Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 (redigert) vi gidder da ikke stå og småtulle - alt eller ikkeno på første mæl fikk slipt ned lakken på bordet i dag og oljet det i stedet - syntes det ble myyye finere skal lage ny større stjerne og felle inn når det blir roligere og kjedeligere tider Redigert 11.Mars.2009 av jab (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Bordet ble flott som matt, men det hadde nok fortjent en større stjerne ja... TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Superkul Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 jepp - jeg juksa litt når jeg lagde den også - lagde den i 8 deler i stedet for 16 og beisa halvparten ver seg ,og det ble jo borte nå ....... lurte på om jeg skulle se om jeg evnt kjøper den ferdige sirkelen med stjerne i ore not?? gøyere og lagd selv også da men det blir senere - må få unna det andre først - i mrg skal jeg begynne og sette opp en stillas/ snekre (hvis været holder) så jeg kan gyve løs på bulken snart Prosjekt Draco-2100 Link to post
JanS/EIR Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Hei jab! Leser også tråden din med største interesse, men har null greie på stålbåt. Prosjekt-trådene er alltid de gjeveste her inne, synes jeg. Det er temmelig solide saker du steller med? Er det ikke mulig å jekke ut den bulken med hydraulisk jekk og en skinne mot overbygget? Gløding og slegge høres litt brutalt ut, men det må kanskje til. Stå på, dette blir bra vettu! mvh JanS Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Superkul Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Jeg har drevet litt med oppretting av bil og det letteste blir ofte det vanskligste - blir veldig vrient å få rett igjen uten å bruke mange spann med sparkel! det og rette opp såpass tykkt gods med varme tror jeg er litt av en kunst + at man burde vært minst et par tre stykker på jobben så når jeg først går på skal jeg ha det til og ikke syntes noe sted - jeg gir meg ikke før jeg ikke ser jeg har vært der Prosjekt Draco-2100 Link to post
scania Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 her må jeg si meg enig at du sparer deg nok for masse arbeid med å skjære vekk og sveise i nytt og rett stål.når det har fått sånne smeller har det som regel strekt seg også og blir vanskelig og få tilbake der det skal være. Link to post
Superkul Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 jepp - må si jeg nesten gruer meg mere til og få til treverket (hardwooden) i den svingen oppå - har gudsjeov makent treverk liggende til jobben blir utfordring og feste-lime det - er lagt i 3 deler som en u bjelke opp ned Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 i dag tilsa vær og formen at jeg ikke dro og ordnet i skuta men tankene er der hehe driver baki akterkabinen og skal lage skap en av dagene også - så foreløpig blir det noe ala slik - har festet en lavank i taket i en drager som det skal henge i Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Hvilke mål får du på de skapene? TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Superkul Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 det blir hele båtens bredde - 380 innvendig??(husker ikke) ca 50 cm høyt på midten og alt fra 15cm til 50-60 dyp - båten buer bak og fronten blir rett blir greit og få det ferdig taket var et lappverk uten like helt bakerst så da blir det borte og - og skap plass for man aldri nok av lurte på om jeg skal lage en lang kasse under til fiske stenger også - fiskesteger i båt som alerede er overstappa av alt annet rask er et mareritt Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 ...fiskesteger i båt som alerede er overstappa av alt annet rask er et mareritt... Greit å se at det ikke bare er hos oss... Har en liten følelse av at større båt=mer "skrot"... TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Superkul Svart 13.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 (redigert) i dag var jeg bare en liten tur i båten og gjorde unna litt listing etter å ha skjært vekk en "skillevegg" i enden av hjørnesofaen - ble åpnere og ikke minst lettere å sette seg - nedgangen til bakre kabin ble liksom bredere også - sorte piler er nye lister - det røde er "skilleveggen jeg sagde vekk reiv ned gardinene i hele skuta - har kjøpt nytt grått som passer bedre til sofan og er litt mere dus og moderne en di gamle (det samme stoffet som sofan var sydd av også ) gardiner på dinetten?? motsatt side av kjøkkenet foran Redigert 13.Mars.2009 av jab (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 15.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2009 i dag fikk jeg årets første virkelige vårfølelse, sola varmet skikkelig - var t.o.m på båtur - byferja - var innom og olja over bordet og listene Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 27.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 (redigert) har sysslet med et par andre ting men nå har jeg fått begynt på skapene baki kabinen siden det snør og er litt utrivelig ute fortsetter jeg inne så lenge måtte skru fast et par støtter så det ikke hang eller forskyver seg første plata på plass (122 bred og 50 høy) andre plata på plass (går med nesten 3 plater i bredden) Redigert 27.Mars.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Figaro Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Det virker som om du har mange byggearbeider ombord------var ikke båten ferdig da du kjøpte den, eller "bare" forandrer du på innventar og FB? Hvor er båten bygget? Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Superkul Svart 27.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 joa den var ferdig men litt lurvete baki der ......... han ble sikkert lei etter å byggd båten og ville fort på sjøen hehe og detta er bare et skap i tillegg - skap plass får man aldri nok av den er selvbygd i 97/98 av forrige eier og skroget er vel hollandsk som er byggd på lisens her trur jeg Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 da har jeg kommet litt lengre i dag litt listing rundt dører og tak så blir det bra (i mrg-håper jeg) fikk limt på ny kant på flygern så gjenstår sliping/oljing Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Lister du med vinkellister i skaphulla der, så får du ikke noe synlig endeved Link to post
TrondT Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Har du hull i skutesiden inne i ene skapet? TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn