Superkul Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 (redigert) Lister du med vinkellister i skaphulla der, så får du ikke noe synlig endeved ja kjøpe noen litt brede 4-5 cm - hadde tenkt 2x2 cm men det hadde blitt stusselig Har du hull i skutesiden inne i ene skapet? TrondT der er lufting bak på begge sider så der kommer det en flexislange og uttak under skapet skal handle litt hillringer og låser/ hengsler i mrg tidlig og evnt lukeholdere ?? + noe innerbelysning og et par lamper under Redigert 31.Mars.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 31.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Lister du med vinkellister i skaphulla der, så får du ikke noe synlig endeved nå skjønte jeg hehe trodde du mente vinkelista under............ kommer flere bilder i mrg så får du se hvordan jeg gjør det Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 31.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2009 Ja, mente i selve skap utsparingene der ja. Kjøpte ferdig denne gangen jeg da, men i Taulen listet jeg med vinkellister. Dører har dog ikke kommet på plass Blir spennende og se hvordan du gjør det, kanskje jeg snapper opp ett par triks Link to post
Superkul Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 (redigert) i dag tusla jeg rundt på maritim og handlet litt smådigg - og jammen fant jeg endelig en badestige som passer til badeplattingen gamlestigen ......... grøss nystigen ...... fikk lagd selve ramma til stola i dag - imrg blir det lokk og lister slik blir skapdørene ......... lurer litt på "ikea" kjøkken hengsler for at skapdørene trenger å skytes ut i stedet for vanlig pianohengsel vi får se.......................... Redigert 1.April.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 Hva med overfalshengsle? De fåes i messing og syrefast Dørene ble flotte Link to post
Superkul Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 prøvde med vanlig piano hegsel men da stanget lista - di er limt halveis utafor døra - ikke fordi det er den peneste løsningen men det er slik det er gjort i resten av båten men alle lukene er hegslet i bunn og er nede ved gulvet, og han har da lagt lista kant i kant der hegslene er og det blir ikke pent i trynehøyde eeeeeeeeeh skyter skapdøra ut og opp med overfallshengsler?? Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 3.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2009 (redigert) i dag slipte jeg gulvet og gjorde ferdig kanten jeg bytta ut kassa snart ferdig - skal lage lokk og sette på setene snart Redigert 3.April.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 15.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2009 (redigert) da er prosjekt oppretting begynt jihaaaaaaaaaaaa detta blir en utfordring ............... alt rotet med pressenning og pute + plata er for å skåne vinduer etc jeg lot det stå igjen en liten kant nederst så i mrg / overimrg skal jeg prøve å få kjøpt inn plate og rør + lista til kanten Redigert 15.April.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 16.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 hmmmmmmmmmmmmmmmm her var det fart og spenning ingen kommentarer = kjedelig tråd Prosjekt Draco-2100 Link to post
Anders Panders Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Ser det er tredørk på båten, neppe en lur kombinasjon sammen med stål/rust Link to post
Anders Panders Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Eller er det kanskje ikke tredørk ute på dekk? Link to post
Superkul Svart 16.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 bare på flygern og terrassen bak Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 16.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 da får jeg hjelp av en som sveiser - som blir brukt av firmaet der osv - ikke fordi jeg ikke klarer det selv men det er kjekt med 2 stk og et ordentlig sveiseapparat - og nettopp pga sveiseapp tjener jeg heller på og bruke han - er ikke så sulten på og kjøpe et pingleapp på biltema til 2-3000 lapper som neppe duger heller.......... Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Er bulken i skroget rettet ut, eller var det ikke noen biulk der? Syns og huske det var litt mere..? Link to post
Kosmix Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Jarle B. .... dette er aldeles ikke en kjedelig tråd selv om det er lite kommentarer her. Tråden er morsom og interessant å følge med på, og at du er så flink til å legge ut bilder er helt konge. Stå på! Gleder meg til hver oppdatering! Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Superkul Svart 16.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 (redigert) Er bulken i skroget rettet ut, eller var det ikke noen biulk der?Syns og huske det var litt mere..? Takk o lov så ble det bare noen riper og et par steder det ble borte litt sparkel og lakk alt oppe inkl lista på sia tok i mot.......... vi fendra godt mens det sto på og dææææææven det var nære for rekka bak + hele flygern dro borti og da hadde vel alt av glass spruta - så takk og pris - mere en nok arbe ellers her .............. takk kosmix godt å høre at noen titter og har glede av det - selv elsker jeg tråder som med walter etc Redigert 16.April.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Det var godt og høre at det ikke ble så veldig ille, i forhold til det dét kunne blitt. Nå tar jeg snart en tur på fjorden og lar oppussing vile litt Link to post
Superkul Svart 17.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 uææææææææææææææ heldigrisen i dag fikk jeg handlet inn plater og rør så nå kommer det snart flere bilder av sveising etc Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Var en flott dag på øya Stå på, så er du snart på fjorden Link to post
Superkul Svart 19.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 hehe joa kommer nok utpå men dagene flyr jeg har jo en mengde andre ting som stoffing maling div - må nok male hele skutesia og ikke minst lage nytt treverk oppå rekka foran må fortelle om innkjøp av plater og rør - det var ikke bare enkelt - trodde en tlf runde til stene stål etc løste det men der var det ikke akuratt service - fikk inntrykk av at det var pes med så små leveringer - endte opp med jeg traff en veldig hyggelig kar på torp mek verksted og han hjalp meg med plate og rør så nå må jeg prøve å få tak i profilen til lista ............... og det fant jeg ikke noen steder her ....... grøss får jeg ikke tak i den har jeg et stoooooort problem kjøpte ei tynn finerplate også som jeg lager mal av til platene - nøtternte me papp der Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 19.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 (redigert) i dag var jeg en tur innom båten og fikk lagd en mal av finerplata - og skjærte til stålplata - i mrg blir det sveising - dvs punkting og tillpassing blir veldig spennende - da blir det flere bilder - så da får jeg ha lykke til og tvi tvi Redigert 19.April.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Lykke til, blir spennende og se resultatet Link to post
Superkul Svart 20.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 ja da var sveisinga igang - HERRE MIN for en j¤&"&¤"¤&la jobb - holdt på i hele dag med en plate og det skal inn 2 + rekkverket var et mareritt og tilpasse og et mareritt og punkte fast aleine med plate i spenn alle veier sveisemaske blir klønete ,så i natt får jeg vel selvlysende grisetryne som holder kjerringa våken av rødlyset hehe gruer meg til og legge meg / spennende om man har fått sveiseblink pent er det ikke enda men i morra er ny pågiv Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kosmix Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Du skulle jo fått noen til å hjelpe deg, da....men det ble jo bra likevel. Når du har sveiset og slipet blir den som ny igjen :) Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Superkul Svart 21.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 nja vi får se - mye gjenstår men er underveis som vi sier som seiler under 12 knop slapp heldigvis sveiseblink men solbrent og sår i trynet så det holder (maler jeg et hvitt og blått kryss i trynet ser jeg ut som flagget) og har masse deilige brune kratere oppetter arma etter discodansende røde kuler satte i gang sjæl som en dau andunge og i dag skal jeg ha med jekkestropp og en jekk så jeg får satt sammen resten - hadde vært deilig og fått på rekka i dag.............. Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn