Figaro Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Vær forsiktig og ikke gamble med helsa og synet------selv ikke en stålbåt betyr mer enn god helse og godt syn! Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Superkul Svart 21.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 uff ja - helt enig - skulle bare punkte litt i går ................................. nå - etter 2 jæv¤%¤&/ig dager er platebettane på plass ikke lett å få til buen - dvs buene - dæven og jeg måtte jekke - stroppe opp og stramme - kile opp med 2x4" for at det ikke skulle flytte på seg av varmen i morra skal det finskjæres på toppen og sette på rekkerøret ser ut som det er bulker der men det er skygger - det ble faktisk rett og fint Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kodvaag Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Kjempeflott! Følger med i tråden din og syntes du får det bra til! Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
MartinN Svart 21.April.2009 Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 Ja, det får`n si! Ikke verst!!!! Dritbra! Link to post
Superkul Svart 21.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2009 tusen takk for det - ja gjett om det er deilig og endelig se at det blir bra - hatt mark i magan av hvordan jeg skulle begynne og ta meg fremover men mye tolmodighet og vannet rett ved sia + kommentarer her og på brygga gjør fremdriften større da er det bare fenderkanten igjen som skaper huebry Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 22.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah i dag våkna jeg uten sveiseblink og vesentlig roligere rød i trynet i dag skal rekka på og forhåpentligvis sparkel og grunning dem masa på å få ut båten 1 mai - da skulle det komma mob kran rekker jeg det er jeg god ........... blir nok prioritert alt under inkl nytt bunnstoff og skaden så får jeg tusle med resten på vannet......... liker å gjøra alt ordentlig og ferdig men men - da får jeg kansje brukt agregatet litt når jeg tross alt har rep/overhala det... (har ikke strøm på bryggeplassen vår) Prosjekt Draco-2100 Link to post
kjølhalt Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Skikkelig bra! Den blir som ny igjen jo! Lykke til videre og sjøsetting 1 mai Link to post
kjølhalt Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 nok en laaaaaaaaaaaang dag med rør og bøying - dæven å tid det tok enda er det igjen et par småbettar i rekka bakerst I MORRA MÅ JEG BLI FERDIG sjøsetting 1 mai Link to post
Superkul Svart 22.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 (redigert) hmmmmmmmmmmm kjerringa logga seg på som kjølhalt og skulle mobbe???? så la jeg inn på " kjølhalt" fordi hun hadde - huske automatisk pålogging- thank u kjerring - nå satt jeg lenge å lurte på hva i all verden har skjedd Redigert 22.April.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kosmix Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Hehe! Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Superkul Svart 23.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 i dag har jeg gått heeeeeeeeeeeeelt tom for pågangsmot - men tenkte jeg skulle få svingt raua ned i båten en tur nå snart .......... må jo få kladda sammen og få på maling nå gleder meg så jæ&%¤#//# til jeg kan få på bunnstoff og annet "normalt" vårpussting vil jo på fjorden nåååååååååååååååååå Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 23.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 4. dagen og endelig ferdig sveiset og slipt sveisepunktene - ble mye sveising i dag også - i mrg blir det sliping av overflaterusta og sparkling- prøver å få tatt flere bilder i morra enda en dag nærmere 1 mai Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 23.April.2009 Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 Blir bra dette skal du se... TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Superkul Svart 23.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 nå gleder jeg meg faktisk til og fortsette i morgen - er litt gøyere å sparkle / male en det jeg har vært gjennom di siste 4 dagene hadde jeg ikke kunne jobbe hele lange dager hadde detta ikke vært ferdig før høsten igjen gudsjelov er det masse morojobbing igjen - som å montere stolene på flygern - mont. badestigen og generelt maling og pynting holdte på og glemme NYE gardiner også kjerringa og modern driver og sniler avgårde med symaskin aaaaaaaaah sol og sommer - jeg kommer Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 28.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 selvom det ikke blir lagt merke til har det blitt dårlig med bilder og skriving siste dagene - har jobba dritten av meg og ikke hatt overskudd til datan og BP Har fått sparkla endel og pusset flekker etc under så den er klar for bånning skal få tatt noen bilder i dag Prosjekt Draco-2100 Link to post
Verrie Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Hva slags type maling/sparkel bruker du ? Forøvrig ser arbeidene bra ut! Link to post
Superkul Svart 28.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 bruker glassfibersparkel med korte tråder til grovsparkling vanlig finsparkel ellers - malinga er over vannlinja bengalakk og rustprimern er arcanol - har faktisk holdt veldig bra - men krever godt forarbeid og rust er 100% borte under har jeg prøvd med nye enkomp til jotun på bare flekker som jeg pussa ned rent - skulle visst være bra Prosjekt Draco-2100 Link to post
Verrie Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Bengalakken, smitter den av på fendere etc ? Hvordan er denne å holde ren ? Jeg kunne godt tenke meg at du skrev litt om dine erfaringer, bruken, fordeler/ulemper om du kan. Jeg driver med maling av vår båt nå. Bruker Hempel sitt produkt Hempatex som er èn komponent maling. Jeg er litt usikker på hvordan denne blir under bruk. Jeg malte med denne i fjor på overbygget. Jeg hadde lagt en fender inntil skansekledning som ble liggende noen uker. Avtrykket sitter i malinga. Ikke bra. Fordelen er at denne tørker svært raskt, kan derfor male flere strøk rett etterhverandre og den dekker godt. Jeg er ferdig med overbygg nå, har skroget igjen. Jeg skal male denne hvit, men skal vel etterhvert ha brekkfarge i en eller annen kulør. Usikker på hva det blir enda, men bruker uansett hvitmaling som basis/underlag...... Ser slik ut foreløpig. Link to post
Superkul Svart 28.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 har opplevd bengalakken som serdeles bra på båten og har man gamle fendere smitter det vel klin uansett - hadde en gammal fender som var seig og den ble det merker av ja............. opplever den som steinhard fin og jobbe med hvis det ikke er sandblåst/ ordentlig grunnarbe er det vel ikkenoe som holder med tanke på rust jeg kommer ikke til og bruke noe annet på stålbåten da det ikke koster no nevneverdig og male på Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 i dag kom kjerringa innom med nye gardiner så da er di oppe - har jobba så jeg er helt skakk - har holdt på i 10-14 timer vær dag i snart 4 uker/ inkl helger - i dag har jeg matta ned hele babord side og grunna og malt hele skutesia - fikk hjelp i dag og ble nesten ferdig med stoffinga under også så nå er det rett før............. skal legge inn bilder straks - må eta litt først Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 (redigert) her er et bilde av gardinene kjerringa har sydd og hengt opp i dag her ligger en av unga og gjør seg fortjent til en grei ukelønn spenstig overmot - denna båten var litt tyngre en di trodde og hang bakpå som motvekt men det gikk bra................... i morra skal jeg ta masse bilder med ordentlig kamera - har brukt mobilen til nå .................... morro og bli med i nomineringa da Redigert 29.April.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
SF Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Antar at disse guttene gjennomførte en SJA = Sikker Jobb Analyse før løftet Du må legge ut noen bilder av resultatet så langt, så ut som du fikk god ordning på skaden din. 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hobby 430 Sport Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 SJA = Sikker Jobb Analyse før løftet hadde sikkert bare en FJS og Min ta 2 O Erland med båtførerbevis Link to post
Superkul Svart 29.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 ja det blei ordnings - jeg sparer fenderkanten da jeg enda ikke har funnet en slik profil noe sted sparkla opp endel så får den duge til høsten /vintern/vårn - noe må jeg ha og gjørra da også hehe skal som sagt ta endel bilder i morra og kommer hardt tilbake da- var litt innspirerende og bli med i nominasjonen så da blir det fres på trån blir likksom litt som å sitte å titte tomt i veggen og prate med seg sjæl når man ikke får noen svar/respons/råd/tips/ris/ros Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 30.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 da var skuta heist på sjøen og bilder kommer seinere i dag - men masse stash igjen så tråden stopper ikke enda Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn