Fru Jacobsen Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Å mor blir med på en sesong til da eller? "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Superkul Svart 30.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 fikk slipa litt til på skutesia i dag med mørk blåfarge så jeg ser ujevnheter .......... her er bånnstoff og benga påført fikk satt på en alvorlig svær zink på akselen og bytta baugpropzinken - har på locktite så det ikke flakser av fikk t,o.m borra og gjenga og satt på stegan i dag før krana kom ælvorlig redskap detta vokter jeg eller blir jeg overvåka Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 30.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Å mor blir med på en sesong til da eller? o yes - så mye arbe så blir a brukt som agn hvis hu ikke blir med nå hun begynner å glede seg Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kosmix Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Gratulerer med båten på sjøen igjen! Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Superkul Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 takk for det kosmix i dag skal jeg ut og sette på stola og innstrumenter på flygern - i dag skal jeg bare kosejobbe - er passe si raua nå etter innspurten flere bilder kommer i dag tenker jeg Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Se der ja, så fløt hun :-) TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Superkul Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 (redigert) glemte bilder av at hun FLØT hehe skippern i gang med fortøying - JA jeg vet det ser snålt ut men det var dårlig med fester til taua der Redigert 1.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Hvordan gikk det med skapet i akterkabinen? Ble det ferdig, og har du bilder, spes av ikea-helgsel løsningen? TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Superkul Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 (redigert) Hvordan gikk det med skapet i akterkabinen? Ble det ferdig, og har du bilder, spes av ikea-helgsel løsningen? TrondT det ble prioritert utvendig for å få den på vannet men, det kommer!! flere bilder kommer fra i dag etterpå også Redigert 1.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 (redigert) skulle montere målera i dag og oppdaget at nåla i turtellern var detti av hakke tid til og vente og bytte så jeg åpna den og limte på nåla så var di på plass + det nye ekkoloddet - turtellern gikk på 3500 på tomgang går på 600 - hmmmmmmmm men leste meg til at det kunne justeres med en liten skrutrekker på baksia - vips så blei den rektig så fikk jeg satt på den ene stolen........ den andre kommer til venstre for den - unnskyld - babord for...... møkkete men det blir snart ordna - skal male plata på dashen først Redigert 1.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Har du snurredings på stolen? TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Superkul Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 jepp - som jeg pleier å si til kjerringa : sett deg pån og snurr Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 1.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Kan den låses i forskjellige posisjoner? Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Superkul Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Kan den låses i forskjellige posisjoner? Nei og jeg var veldig skeptisk men di går litt tregt så det tror jeg blir bra!!! Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 1.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2009 Kan den låses i forskjellige posisjoner? Nei og jeg var veldig skeptisk men di går litt tregt så det tror jeg blir bra!!! Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 3.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2009 første overnattinga er unnagjort ................. masse rydding etc - livet er herlig Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 (redigert) fra hekkbølger til hyggeligere ting - selv om det er flere svar og mere respons der i dag gikk jeg over strømagregatet og det funket 100% det virkelig gulpa ut vann så da er det friskemeldt dæven og pent det gikk med kjøling og ny olje gitt i mrg får det kjørt seg får da skal jeg slipe ned akterdekket slik har jeg midlertidlig ordnet magnetventilen da gummien røk ............. hvis noen vet hvor jeg får tak i en slik - SKRIK sjekka agregatet med å slipe ned trinna bakpå - var ganske slitne i teaken slik blei dem - småpussel men må gjøras det au fikk bytta grovfilteret og finfilteret også i dag dæven å lenge jeg måtte sitte å lufte - skjønner hvorfor folk strever å kiner på startern etter vintern i stedet for å lufte dette var ikke så spennende nytt men i morra blir det sliping og oljing av akterdekket og har kjøpt nytt bord + 4 godstoler og blå digge puter kommer bilder av det i overimrg tenker jeg - gleder meg til og sprette opp pappen............. Redigert 6.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jazzmatazz Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Hva er det du luftet på? Synes du jobber bra med båten din! Link to post
Superkul Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Hva er det du luftet på? Synes du jobber bra med båten din! se der ja - en som kinner på startern til den går igjen hehe (hvis du har diesel da) det er en liten hendel man pumper på (på dieselpumpa) etter å løsne på en skrue - så pumper man til luft er vekk ( som du ser renner det i bildet nede til venstre)og vips så startern med engang takk for komplimang - står på innemellom slaga - driver å rest. huset - choppern - gml biler +++++++ så man blir litt hyper innemellom hjerteinnfarkt vik fra meg Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 6.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 så et spørsmål - kan jeg sette i en nippel og slange til strømagregatet bakerst til høyre på filteret der???? den går nå på dieselkanne som står sia a agregatet og sånn vil vi ikke ha det Prosjekt Draco-2100 Link to post
eysteind Svart 6.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2009 Eg har henta diesel til dieselvarmeren på samme måte, og det fungerer heilt flott! Link to post
Superkul Svart 7.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2009 (redigert) fillern også regnvær i dag og jeg som skulle slipe akterdekk og sette opp bord og stoler - æsj 4 slike 4 puter og slikt bord håper det blir fint og ikke minst digg å sitta i Redigert 7.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hengekøye Svart 8.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 Sinnsykt bra Jarle. Overrasket over hvor fort det gikk, verdien steig vel litt der kan jeg tenke meg :) Link to post
Superkul Svart 8.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 (redigert) fort og fort fru blom hehe - det gikk med over ei uke med minst 8-10 t dager bare i sveising/sliping ja håper det - vertfall egenverdien - det var nære på - var mange som var inntresserte men jeg hadde jo ikke lyst innerst inne og nå som den står på vannet og min bedre halvdel er blitt omtrent gamle seg er sommerlivet på topp og nå er det mye å glede seg over på skuta - det er masse malerarbe igjen - må gå over stort sett hele - ser nesten vannstelt ut men mye er gjort og skaden nesten glemt fikk slipt et par timer i dag før regnet yppet seg på og jeg måtte gi opp fikk tusla litt inne - pakka ut stoler og bord og fikk satt på filt under alle beina - brukte filtknotter og litt sika så da slipper jeg at di dingler første turen med nyolja dekk/riper Redigert 8.Mai.2009 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
nives Svart 8.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2009 (redigert) Det har vert intresant å følge med på oppussingen av stål. Det er jo 95% av oss "petroliums Crusere" her på forumet. ;) Redigert 8.Mai.2009 av nives (see edit history) Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn