Jump to content

Tips om motorbåt båt 35-40 (1.2-1.5mill)


båtn2

Recommended Posts

kandiatene er følgende: Bavaria (32, 33, 35), Windy 37 GM, Nidelv 320 , Marex 33/35 , Sun 33 , Seaco 1030 , Nordic Oceancraft 38, Scand 360 SE/DC, Skilsø 33 FB, Gobbi, Skorgenes 330

 

Det var litt av en spredning,da har du jammen nok å velge mellom. Ikke dårlig at en å samme person kan tenke seg å ha en av alle de overstående nevnt.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor er Seaco 1030 strøket av lista ? :confused:

Etter Windy 37 så er Marex og Seacoen de båtene jeg likte best, av de du har ramset opp.

Windy 37 et stort hestehode forran alle de andre.

Skjønner ikke at du er så hissen på akkurat det med alder. En Mistral har ikke forandret så mye på utseende, hadde det vært bil det var snakk om så hadde jeg forstått deg. En godt vedlikeholdt båt (les Windy ), tåler vel godt å få 10 år på nakken, 1000 gangtimer på diselmotorer er heller ingenting å være redd for,dersom de er passet godt på.

Så mye skriverier som det har vært om nye motorer, så er det nesten tryggere å vite at de er innkjørt og har noen timer på nakken............ :lol:

Når det gjelder utvalget på Grand Mistral så har det vel aldri vært større og til "lave" priser. Teakdekk/dørk...... Sandøy båtdekk......... 50 båtpenger vil du nok komme langt med, så det kan vel ikke være det store i denne sammenhengen.

Nei se å få kjøpt deg en 37 Grand Mistral. Jeg er sikker på at du ikke kommer til å angre før du skal handle båt igjenn ( Windykvaliteten setter seg i blodet og du kan ikke regne med å gjøre like godt kjøp neste gang )

Link to post
Share on other sites

Hei

Kan ikke se at noen har nevnt Cranchi tidligere i tråden??? Med Cranchi får du masse for pengene sammenlignet med mye annet. Jeg er kjempefornøyd med min. Cranchi Smeraldo 36/37 er gedigen sammenlignet med mye annet i 36/37 fot størrelse.

 

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Badet i Seaco var knøttlite og bysseløsningen synes jeg var litt trang.

 

Jeg er ikke noe redd for alderen på båten, men når motoren er gått 7-800 timer og jeg skal selge den om 3 år så kan du plusse på 3-400 timer. Det er mange som er skeptisk til å kjøpe en båt som har passert 1000 timer har jeg lagt merke til.

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Hei

Kan ikke se at noen har nevnt Cranchi tidligere i tråden??? Med Cranchi får du masse for pengene sammenlignet med mye annet. Jeg er kjempefornøyd med min. Cranchi Smeraldo 36/37 er gedigen sammenlignet med mye annet i 36/37 fot størrelse.

 

 

-Xlnt

 

Har sett litt på Chranchi Zafiro det virker som en flott og romslig båt, men den har den fæleste kallesjen jeg har sett på lenge. Noen av de eldre modellene synes jeg er litt vel "hvit" i innredningen.

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Forbina 36 så jeg på tidligere. Men den har et helt tomt og åpent akterdekk slik jeg så det. Da blir resten av båten veldig trang synes jeg.

 

Forbina FB har benk ute akter, men jeg fikk ikke noe inntrykk om at båten var trang egentlig

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Nå ligger det en Viksund 340 St. Cruis på FINN som ligger godt innenfor ditt prisområde

Viksund 340 St. Cruis 1999mod

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...