Jump to content

Tips om motorbåt båt 35-40 (1.2-1.5mill)


båtn2

Recommended Posts

Som jeg har skrevet i en annen traad, se noeye paa om det er soveplass nok til dere i Swiften. Jeg synes stikkabinen er trang paa den baaten. Derimot faar du fantastisk salong oppe. Er du forelsket i svensk haandverk boer du ogsaa ta en god kikk paa kvaliteten paa Swiften. Den er solid og god, men finishen er nok ikke helt paa hoeyde med andre produsenter.

 

 

390 med D6 motorer tror jeg er aa foretrekke, men KAD 300 holder ogsaa lenge. Jeg ville kjoept en baat fra NordWest. Da faar man en topp baat og jeg tror ogsaa de gir garantier.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå Grandezza31......... Har du kommet noe nærmere et valg ?

 

Nå har jeg fremdeles Grandezzaen så den må selges først. Den Bavaria 35 HT har jeg lagt på is inntil videre pga plassmangel.

Det som frister mest er faktisk Marex 330/350, dersom jeg finner er eksemplar :smiley: Jeg har en kjenning som har en sånn og han vurderer å selge den nå i år, så vi får se hva som skjer :crazy:

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Sliter fremdeles med valg av båt :confused:

 

Endelig fant jeg en passende båt, godt med plass, bra motorer og forholdsvis ny. Båten var en 2006 mod og gått litt over 100 timer, i følge selger skulle den se ut som ny. Båten hadde vært lagret innendørs hver vinter og service utført hver vår, så jeg tenkte dette var verdt en tur. Jeg satte meg i bilen å kjørte fra Bergen til Oslo og gledet meg til å kjøpe ny båt. Etter første øyekast var jeg veeeeeeldig skeptisk, det så ut for at eier hadde brukt utriggerene i brygga som fender hver gang han skulle legge til. Etter å ha gått over resten av båten så bestemte jeg meg for at dette ikke var noe båt jeg ønsket å eie. Tok meg ikke brydderiet med å prøvekjøre båten engang før jeg satte meg i bilen å kjørte hjem igjen. At det er mulig å rasere en båt så mye i løpet av 2-3 sesonger??

Redigert av Ex. Grandezza 31 (see edit history)

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Flybridgen har plass til tre personer i fartsretning , pluss en solseng.

En av grunnene til at vi byttet til større båt var at vi ønsket en mer sosial flybridge der vi kunne sitte rundt ett bord med mat og drikke.

 

Det er god kvalitet på båten og finnishen er upåklagelig , i tillegg til at den har praktiske løsninger jeg ikke har sett på andre båter.

Kallesjen kan rulles opp seksjonsvis og gjemmes i taket over akterdekket , pluss at taket inneholder bord med sokkel.

 

F33 er lettdrevet i sjøen og KAD 32 er etter min mening idiell til denne båten , marsjer uanstrengt på 25 knop med en toppfart på 30.

 

Dersom vi skulle kjøpe FB båt i denne størrelsen igjenn , hadde det nok blitt en Sealine :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hva med disse?

 

Personlig ville jeg nok tatt en titt på den V39'n. Flott uteplass og "nedeplass".

 

 

Fairline Targa 39

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17537866

 

Princess V39

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17321490

 

Princess 366 Riviera

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17550064

 

 

Ut fra annonsene fant jeg 6 gode grunner til å ikke kjøpe båtene, 6 x KAD 42 :crazy: V39 er en båt jeg godt kunne tenkt meg, men den er for brei for min båtplass på 3,7 m

Redigert av Ex. Grandezza 31 (see edit history)

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Jeg ville vurdert Viksund 340 St. Cruis

 

Her er et eksempel: Med Yanmar motor

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Har sett den tråden, imponerende jobb! Men dersom jeg skal legge 2 mill. pluss vil jeg helst slippe slike store operasjoner. Foreløpig er Nimbus Commander 380 favoritten. Det ligger en del 2003-2005-modeller til mellom 2,1 og 2,4 på Finn. Skal forsøke å ta en titt på den som ligger i Oslo til uken. Ellers liker jeg godt uteplassen og flyen på Skorgenes 350 Nordic. Jeg ønsker primært noe mer romslig akterdekk og FB enn på min Riviera 925.

Link to post
Share on other sites

Har du en liste over kandidater? Er plassmangel fortsatt gjeldende?

 

Glemte å svare deg på denne i går, kandiatene er følgende: Bavaria (32, 33, 35), Windy 37 GM, Nidelv 320 , Marex 33/35 , Sun 33 , Seaco 1030 , Nordic Oceancraft 38, Scand 360 SE/DC, Skilsø 33 FB, Gobbi, Skorgenes 330

Venter bare på båten til riktig pris og med bra motor :smiley:

Redigert av Ex. Grandezza 31 (see edit history)

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Både Viksund 340 og Skorgenes 350 er flotte båter, Skorgenes synes jeg er veldig praksk med det store akteredekket. Dessverre er den litt for dyr for mitt budsjett :nonod:

Jeg kan strekke meg til noe over 2 mill, men synes ikke Skorgenes er verdt ca 2,2 når jeg sammenlikner den med Nimbus Commander 380 til samme pris (men noen år eldre). Ligger vel en Skorgenes i Nord-Norge til 2 mill, med det er for langt å reise. Mitt evt. båtbytte vil også avhenge av muligheter for innbytt fordi jeg rett og slett ikke orker styret med salg midt i båtsesongen. Så jeg er foreløpig rolig, men dersom en innbyttemulighet kommer kan jeg slå til nesten på dagen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...