Jump to content

Tips om motorbåt båt 35-40 (1.2-1.5mill)


båtn2

Recommended Posts

Jeg har ikke helt gitt slipp på 37 GM heller. Hvilken årsmodell er din? Hvilke motorer har du?

Vi hadde vaar 37GM i 2,5 sesonger. En baat vi var veldig fornoeyde med. Jeg var saa fornoeyd at jeg synes det var ordentlig trist aa levere den inn til NordWest da vi hentet Bitteliten V. I det ligger det ogsaa det faktum at det var kona som presset paa for aa bytte baat denne gangen. Det var noe uvant for meg, men det tok ikke lang tid aa venne seg til :wink:

 

Linker inn til NW sin hjemmeside funker ikke, men det stemmer. De har den fortsatt til salgs. Om noen her er interesserte kan jeg sikkert bistaa med kunnskap om baaten.

Link to post
Share on other sites

NW sine baater pleier ikke aa vaere billigst. Dog boer man lese det de skriver om sine bruktbaater. De selges i renovert stand, dvs at baaten er funksjonskontrollert, motor og drev har full service, baaten er stoffet, polert og teak er renset. Saa de legger mye i aa selge baater i god stand.

Link to post
Share on other sites

Vi hadde vaar 37GM i 2,5 sesonger. En baat vi var veldig fornoeyde med. Jeg var saa fornoeyd at jeg synes det var ordentlig trist aa levere den inn til NordWest da vi hentet Bitteliten V. I det ligger det ogsaa det faktum at det var kona som presset paa for aa bytte baat denne gangen. Det var noe uvant for meg, men det tok ikke lang tid aa venne seg til :wink:

 

Linker inn til NW sin hjemmeside funker ikke, men det stemmer. De har den fortsatt til salgs. Om noen her er interesserte kan jeg sikkert bistaa med kunnskap om baaten.

 

Hva var du minst fornøyd med på Windyen? Noe spesielt som utpeker seg?

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke helt gitt slipp på 37 GM heller.

 

Det burde du ikke heller, Gran Mistral er en kjempebåt med lekre kassiske linjer. De aller fleste eierne av disse båtene er nok resusjsterke entusiaster og har tatt godt vare på båten sin, så sjangsen for å få en båt som er dårlig tatt vare på er nok liten, samtidig har Windy vist sin kvalitet i en år-rekke. Det finnes i dag ganske gammle Windyer som fortsatt ser strøkene ut.

Windy har et fantastisk apperat for å ta vare på eiere av gammle båter, du får så godt som alltid tak i nye orginaldeler til båten. Dette medfører at en Windy alltid vil være populært for et ettermarked, altså et mindre tap og et lettere salg den gangen, da den dagen kommer. Viktig etter min mening å tenke på når du skal kjøpe. En dag er det deg som er selger av nettopp den båten du i dag skal kjøpe, ingenting er værre enn å bli sittende inne med noe andre ikke vil ha.

Finn deg en fin Grand Mistral gjerne med hardtopp i og med at du hører til på vestlandet. Jeg for min del ser etter en Scirocco uten Hardtopp i og med at jeg bor på solkysten. Men for min del, at det blir en ny Windy er jeg temmlig sikker på. Først må jeg selge den jeg har..........

Link to post
Share on other sites

Finn deg en fin Grand Mistral gjerne med hardtopp i og med at du hører til på vestlandet. Jeg for min del ser etter en Scirocco uten Hardtopp i og med at jeg bor på solkysten. Men for min del, at det blir en ny Windy er jeg temmlig sikker på. Først må jeg selge den jeg har..........

 

Jeg vil helst ha en GM uten hardtop, jeg synes den er mye finere. Har sett litt på nettet i Sverige og England etter 37 GM, men det ser ut for at prisene ligger på rundt det samme som i Norge og i noen tilfeller over (med avgifter)

Det er ikke mye Windy for salg i Norge nå, men jeg håper det tar seg opp igjen nå i disse messetider, som jeg selvfølgelig går glipp av i helgen :headbang: pga jobb på sjøen.

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...