Jump to content

Tips om motorbåt båt 35-40 (1.2-1.5mill)


båtn2

Recommended Posts

Er med og henter eg :smiley: Hva må du gi for den med avgifter? Greit med hvitt skrog ser ikke alle merker så lett og blååt trekk ute er skikkelig flott

 

Jeg er ikke helt sikker på hva den kommer på. Tror jeg må få min svenske hydrauliker til å ringe på den når jeg kommer ut.

Da får jeg KAD300 motorene mine og kjerringen får blå puter :smiley:

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Denne har jeg sikla litt på:

 

http://www.blocket.se/vi/16899326.htm?ca=5_s

 

Ja den Mistralen så lekker ut, omtrent som ny og riktig fargekombinasjon, jeg ser ikke noen pris på den. Er enig med deg at de ser mye finere ut uten hardtopp. Hardtoppen ser ut akkurat som den er, påklistret. Ser tydlig at båten ikke er tenkt med hardtopp i utgangspunktet.

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva var du minst fornøyd med på Windyen? Noe spesielt som utpeker seg?

Nei, som jeg skriver over saa var vi veldig fornoeyde med baaten. Flott i sjoeen, topp kvalitet. Et sikkert kjoep om man faar tak i en som er godt holdt.

 

At NW ligger 1/2 mill over andres priser er ikke rimelig. Jeg vet at de kan ha en tendens til aa ligge litt over andre. Men man maa sammenligne epler og epler. En 2004 W37 er ikke lik som en 2006 W37. Hele interioeret er byttet ut og er betydelig oppgradert.

 

Faar man en 06 til 2,6 i dag er det en god pris. Ny kostet vaar godt over 3 mill i 2006.

Link to post
Share on other sites

Det ligger jo også noen W 37 GM på finn.no til ca. 1.6 mill. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette også må være en bra pris, selv om de er noen år. Ikke lenge siden en måtte ut med over 2 mill. for noe tilsvarende. Dersom en båt er godt holdt, betyr det vel ikke så mye om den har en 7-8 på baken. Tror de vil holde seg godt i pris i mange år framover. Mistralen har en fin størrelse og er klassiske i fasongen.

Link to post
Share on other sites

Windy 37 GM ville definitivt være min favorit - hvis den havde haft flybridge :yesnod:

 

Jeg kan bare ikke forestille mig at gå tilbage til en coupé eller en anden "åben" båd. Det er ikke bare udepladsen, det er lige så meget det overblik og det lys man får når man ligger i havnen. Det ville jeg virkelig savne i dag!

 

 

andy

Link to post
Share on other sites

Bitteliten, stiller du deg bak MajorAndy i hans utalelser ? Nå har du hatt flybridge i en sesong, hva har du vunnet og hva har du tapt ? Kunne du tenke deg å gå tilbake til den båt-typen du hadde tidligere ?

Føler/mener du, at må opp i en viss størelse før du ville valgt flybridge ? Hva med 33-34 fot ?

Link to post
Share on other sites

Om vi gaar ned i baatstoerrelse under 37- 38 fot saa ser jeg for meg at det blir en HT igjen. Rett og slett fordi de baatene etter min mening er for trange som FB baater. Jeg synes NW 370 er paa grensen, ikke str paa FB med innvendig stoerrelse. Riviera 925 liker jeg godt, men den er trang innvendig. Men naa er vi bortskjemte med god plass i dag da saa det er litt vanskelig aa tenke seg.

 

Det vi har mistet er noen tusen kroner i oekt dieselregning og oekt vedlikehold samt litt tregere handling. Det er som aa gaa far sportsbil til buss paa en maate. Men det venner man seg fort til. Man maa bare sveive litt mer paa rattet. Naar vi gjoer det svinger busen fort, saa det er mer vane. Det vi har vunnet er komfort, sjoedyktighet, trygghet (NW 420 taaler betydlig mer vaer enn W37 pga, og W 37 taaler mye til aa vaere 37 fot). I dag har vi aapen baat om sommeren og lukket baat om vaar/hoest (eller i daarlig vaer). Det gir en helt annen baatopplevelse. Skal vi noen gang bytte opp i stoerrelse blir det en stoerre FB baat der vi faar stoerre salong. Det er eneste vi (egentlig bare jeg) savner paa baaten vaar. Det var et bevsst valg fra vaar side fordi Princess 42 og Fairline 40 som dengang ble vurdert som alternativer ikke har 3 gode sovekabiner.

 

HT baat i 40fot+ er ikke et alternativ for oss. Var ombord i Windy 48 i Dusseldorf, og vi liker ikke den. Greit at ting blir stort, men man faar ikke noe mer. SunseekerPredator serien er kanskje eneste store HT serien vi liker. Men de er saa store at jeg ikke helt forstaar hvorfor folk ikke velger Manhattan utganven med FB.

 

Jeg tror man skal ta bildene paa finn litt med en klype salt generelt og gjoere seg opp en mening naar man ser baatene i virkeligheten. En 11 aar gammel W37 er antakelig ikke like topp som en 2-3 aar gammel W37. Tenkt bare paa hva en oppgradering av 10 aar gammel elektronikk vil koste. Den ene 37HT som ligger paa Finn til 1,6 har jeg vaert nabo med i havna noen aar. Den har gaat en del i utleie

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om vi gaar ned i baatstoerrelse under 37- 38 fot saa ser jeg for meg at det blir en HT igjen. Rett og slett fordi de baatene etter min mening er for trange som FB baater.

 

 

Bitteliten, det forstår jeg ikke: Hvordan kan en flybridgebåd være trangere end en HT-båd? Min Forbina fås både i coupé og som flybridgebåd - og planløsningen er da 100% den samme i begge både? Eller mener du, at man under 37 fod bør vælge en kalechebåd?

 

NW 370 har da heller ikke mere plads i coupé / sporttop sammenlignet med flybridge-udgaven? Eller misforstår jeg noget?

 

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Nei, som jeg skriver over saa var vi veldig fornoeyde med baaten. Flott i sjoeen, topp kvalitet. Et sikkert kjoep om man faar tak i en som er godt holdt.

 

Faar man en 06 til 2,6 i dag er det en god pris. Ny kostet vaar godt over 3 mill i 2006.

 

Det eneste jeg synes var minus med W37 var at toalettet var veldig lite. Synes du det var grei plass til å ta seg en dusj der?

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Hva snakker vi da i % er det snakk om like mye som momsen ?

Det betyr vel da at de snart kommer til å falle i pris........... ?

 

Det er jo gunstig valuta nå når svenske krona er ca 80-81, og å prute bortimot 25 % på en båt kan vel kanskje være mulig? Han hadde ikke noe eksakte tall, men finanskrisen rammet Sverige hardere enn i Norge mente han.

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...