Jump to content

Yacht Marine AS, båtkjøp med forviklinger.


Pelle Parafin

Recommended Posts

Hei.

Som sakt i min egen tråd blir saken belyst,når tiden er inne.

I denne tråden som andre har startet stiller jeg som andre fritt til å si noe eller la være, at flere roper på catano i stedet for de som trådstarter etterlyser forstår jeg ikke, men er jo tidligere beskylt for å være ikke syk men syyyyk så det er gjerne grunnen til min uforstand.

Jeg legger til at i min sak var det klart at båten ikke var ce merket, men siden båten skulle leveres våren 2008 så jeg det som en selfølgelighet at selger hadde kontrol på dette.

Jeg lurer til slutt bare på hvor lang tid dette skal ta og tenker med gru på saken med Scandinavien båten.

mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

absolutt ikke. Eg har undersøkt litt og funne ut de EG trenger å vite. Og de trur eg mange med meg skulle ha gjort. For her er de mye drit, som ein skulle ha holt seg for god til.

Hvis du er informert, så kan du jo dele informasjonen her på forumet. Ellers er det lite å rope "pisspreik" for. Ser at du nettopp er registrert, så velkommen til forumet. :smiley: (Mulig du registrerte deg på grunn av denne saken??)

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

ja , spytt ut. hvem f... er du? hva har du med denne saken å gjøre? hvorfor ikke legge kortene på bordet..

hvis det catano skriver er pisspreik , får vel du være så vennlig å ikke gjøre det. vi venter i spenning på at det skal skje..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Med trusler om erstatningssøksmål (tråden som ble stengt) må en da ha forståelse for at catano legger ut det han synes er forsvarlig når han synes det er forsvarlig. I tråden om farlig båtkjøp så inviterte han jo til info pr PM.

Respekterer catanos suverene rett til å selv å avgjøre hvilken info som skal komme når og synes det er utidig av enkelte å legge press på ham.

 

Presset burde heller vært synkront rettet mot alle nye nick som dukker opp ene og alene for å fyre opp.

Link to post
Share on other sites

Hvor blir dere av Trymas og Cyber, dere var så ivrige i den andre tråden.Nå er det stillet et spørsmål til dere i denne tråden,(Var båtene til Catano og "Austevold" CE merket?)som vi gjerne vil ha svar på,hvis det lar seg gjøre.Dere må ikke bare først gå høyt på banen,for så og forsvinne når det blåser litt. Venter i spenning. :wink:

Redigert av Pelle Parafin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Presset burde heller vært synkront rettet mot alle nye nick som dukker opp ene og alene for å fyre opp.

:yesnod:

Det kunne vært greit å fått klarhet i hvorfor disse menneskene vet alt de gir uttrykk for og om de er en part i saken. Ellers kan det jo virke ganske lett gjennomskuelig at de plutselig dukker opp i debatten uten å ha vært innom noen andre tråder...

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Det er vel Catano og så alle ansatte i dette omtalte firmaet?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

OK. Da vet vi det, og svaret boywonder ga på mitt spm tidligere i tråden er feil:

 

Har Catano kjøpt en båt som ikke er CE merket hos en norsk forhandler uvitende om at båten ikke var CE merket?

 

Nei, han har kjøpt en båt som ikke er CE merket hos en norsk forhandler vel vitende om at båten ikke var CE merket.

Link to post
Share on other sites

Og jeg som trodde det var deg som satt på informasjon her, mens resten av oss famler rundt som blinde høns uten å skjønne særlig mye om hva denne tråden dreier seg om, hvem som er the "good guy" og hvem som er the "bad guy" eller noe sånt? :confused:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

I "Ville Vesten" hadde alltid "the good guys" hvite hatter, mens "the bad guys" hadde svarte hatter.

Unntaket var Hoppalong Cassidy som hadde svart hatt!

 

Hoppy%20on%20pedestal.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en teori!

 

Kan det ha seg slik at catano kjøpte en båt av dette firmaet, som skulle bli CE merket. Og så skjedde ikke det. At båten ble CE merket altså. catano satt i saksa. Når han så ble kjent med at "Austevollmannen" hadde kjøpt maken båt, ville han informere kjøperen om problemene omkring CE merking, slik at denne kjøperen ikke kjøpte den samme katta som catano hadde gjort.

 

catano: Kan du ikke bare nikke ( :yesnod: ) om jeg er på sporet i denne spekulasjonstråden? Er jeg ikke på sporet, kan du :nonod: .

 

(dessverre er ikke denne teorien så spektakulær som sikkert mange kunne ønske...)

Redigert av Østkyst Hustler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Da jeg kjøpte båt fra dette firmaet og selger ante jeg desverre ikke litt av det jeg i dag hvet, jeg sjekket derfor det jeg kunne før en handel ble inngodt.

Østkyst Hustler spør og ja jeg ønsket å fortelle dem hvordan det står til med CE merkingen på min båt og da evt den de kjøper

 

Så om de fra Austevol har handlet er jo opp til dem, men jeg har hvertfal overfor de gjort det jeg så gjerne hadde ønsket noen hadde kunnet gjort overfor meg i februar 2008.

 

Jeg holder fast på at å gi en slik sann innfo i en så alvorlig sak (bruk av 2499 999 ++++ kr) er noe en har lov til å gjøre ?

men at da spes Syber kunne ta seg den frihet i menneskebedømming å si jeg er syyyyk er nok å gå over streken ?

 

mvh

Catano

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Er det noe galt med alle Catano handler båt av eller??? :confused:

 

 

 

Det selges "as is" og da bør en kjøper ha nok kompetanse selv, eller sørge for å ha med fagmann ved kjøp av båt til 580 000,-

 

Hvis du reiser av gårde en ettermiddag, og kjøper deg en båt til 580 000,- fordi den så jo fin ut den...gikk bra også gjorde den, uten å inneha noen større kunnskap - så holder det ikke å komme etterpå med ting (som sikkert fagfolk har gjort ham oppmerksom på). Sier ikke at denne ******** ikke har båtkompetanse( eller kjøpte båten på denne måten, men det virket jo litt hastig..), men om båten var så råtten som han hevder i retten, så ville vel de fleste med nærhet til kysten kunne avdekket dette i en besiktigelse før kjøp til såpass mye penger...... eller? :confused:

 

 

Forøvrig en sak Catano tapte :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...