Jump to content

Ryfylketreffet 2009


Seilaren

Recommended Posts

Kjekt og se at det er liv i tråden. Vi kan jo håpe at det blir litt mer folk i år enn ifjor, var vel endel det ikke passet helt for. Jeg og Seilaren kan kanskje stå litt for arrangeringen i år også. Om han er interessert i å være med på arrangere er det bare å komme med forslag til aktiviteter å lignende.

 

Rokonkurransen vi hadde ifjor var jo ganske så morsom så den kan vi kanskje gjenta?

 

Og en sporløype er jo grei å ha en morgen for de som er glade i å gå tur. Vi kan kanskje sette sammen noen båtspørsmål i år heller?

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var nettopp slik jeg tenkte: at det kunne være en oppmuntring for flest mulig til å komme . . . .

Jobber med saken....., og hvis alt faller på plass så kommer vi med 800 ekstra Hk....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Og en sporløype er jo grei å ha en morgen for de som er glade i å gå tur. Vi kan kanskje sette sammen noen båtspørsmål i år heller?

Ja, men noen andre må lage den. Jeg har rett og slett ikke tid :crazy:

 

Jeg har vel allerede påtatt med et hovedansvar med denne tråden, men med et godt samarbeid fra medlemmene skal vi nok få til et flott treff, enda bedre enn treffet i fjor :flag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Vadholmen.....kanskje?

 

Halvøy sør vestre del av Fogn

Fort og gale på øyemålet.....N 58gr 07'82 Ø 05gr 53'90

 

Ja, Vadholmen ved Fogn kan være et fint sted selv om der er begrenset med fortøyningsmuligheter når båten sikker 3 meter.

Men posisjonen du oppgir er ca 20 nautiske mil sør av Egersund, så den er trolig mindre egnet :wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Men posisjonen du oppgir er ca 20 nautiske mil sør av Egersund, så den er trolig mindre egnet :wink::wink:

 

Som jeg skrev....... fort og gale.... :blush: . N 59gr 07'82 - Ø 05gr 53'90 er vel kanskje litt mer nøyaktig ?

 

Men 20 nautiske mil sør av Egersund er vel kanskje dypt nok for de fleste som vil på teff :lol: ?

 

PS. Noen som kan forklare meg hvordan en kan legge inn >gradetegnet< her?

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eller du kan bruke super-script. Lettere enn det høres ut:

 

Når du svarer på en post så har du noen knapper øverst i svarbildet. Se på nederste rad av disse, der har du en b, en i og en u sett fra venstre. Neste er en liten og en stor a, med en drop down pil. Trykk på pilen, så kan du velge super-script, da blir det slik. o-en som skal bli gradtegn setter du da inn mellom [ sup]og[ /sup].

 

NB! disse knappene kommer ikke frem ved bruk av hurtig svar.

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Jepp :giggle:

Neida, for da kommer ikke jeg inn. Dybden går greit, men jeg er ti ganger høyere enn jeg er dyp.. :crazy:

Vi trenger jo ikke ta inn i akkurat den tarmen, det er jo flere pene plasser rundt Vadholmen ser det ut til på kartet. Jeg har aldri vært der inne selv, men det skal være veldig pent sies det. Poenget er jo også å finne en plass vi ikke er helt omringet av andre slik som på treffet i fjor.

 

Regner med du kommer Fantino.... Hafrsfjord også :wink:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

:smiley: Dette høres kjekt ut. Vi har ikke vært med før men vil gjerne bli med i år. Vadholmen er et fint område for alle aldersgrupper. Vi kommer med 3 barn og 2 voksne. Bra initiativ Seilaren!!

 

Tenker på å ha med minsten på 6 år, hva er alderen på gjengen din?

 

Hvordan var det for barn i fjor forresten?

 

Ove

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Barn i alle aldre! Arrangøren mottok også barnetrygd i fjor... :wink:

 

Hadde med optimistjolle slik at barna som ville fikk prøve jeg på seiling. Sporløypen på land var velså kjekk for barna...

Vi gjør alt for at alle deltakere i alle aldre skal få en flott og sosial helg :cool:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Vi trenger jo ikke ta inn i akkurat den tarmen, det er jo flere pene plasser rundt Vadholmen ser det ut til på kartet. Jeg har aldri vært der inne selv, men det skal være veldig pent sies det. ....

 

I bukten på østsiden av Vadholmen, det som heter Nordre Eidsvåg har jeg vært flere ganger. Der er en gammel betongkai ved 7-tallet. Der er også greit å komme på land, og folk som vil gå tur eller ta sykkelen i land har mulighet for det. Men det blir jo vanskelig å "reservere" en plass. Så hvis tilfeldige lesere her på forumet ser at det planlegges baatplassen-treff, så er kanskje plassen opptatt når dagen kommer . . . . ?

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Skulle gjerne vore med i år også, men det let seg nok ikkje gjera p.g.a. sein ferie og turplanar i motsett retning...

Uansett: Lukke til med arrangemetet, - det var svært vellukka i fjor. Heile familien likte seg. :flag:

 

Treffet i fjor var så hyggelig at dette kan vi ikke gå glipp av. Helgen er nå reservert i kalenderen vår!

Kanskje du går med to maskinar i år? :wink:

 

PS: Me har framleis puffa ris liggande...

Link to post
Share on other sites

Der er en gammel betongkai ved 7-tallet. Der er også greit å komme på land, og folk som vil gå tur eller ta sykkelen i land har mulighet for det. Men det blir jo vanskelig å "reservere" en plass. Så hvis tilfeldige lesere her på forumet ser at det planlegges baatplassen-treff, så er kanskje plassen opptatt når dagen kommer . . . . ?

Hørtes jo ut som en flott plass. Hvis tilfeldige leser at vi skal ha treff der så holder dem seg vel borte? Og de andre som måtte være tilstede får vi bare rekrutere som medlemmer på forumet og inkludere i felleskapet.. :yesnod:

 

PS: Me har framleis puffa ris liggande...

Da er jo sommeren reddet selv om dere ikke kan komme på treffet... :smash:

 

Hafrsfjord er nok dessverre en av de som "må holde hjulene igang"

Kan du ikke bytte med en annen så lenge i forveien? Du må jo på treff... :smash:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Vi trenger jo ikke ta inn i akkurat den tarmen, det er jo flere pene plasser rundt Vadholmen ser det ut til på kartet. Jeg har aldri vært der inne selv, men det skal være veldig pent sies det. ....

 

Det er det! Vi var innom den tarmen så langt jeg turte i fjor. Flott sandstrand er det også rett ved tarmen.

 

Tenker på å ha med minsten på 6 år, hva er alderen på gjengen din?

Hvordan var det for barn i fjor forresten?

Ove

 

La meg si det slik at vi var litt skeptiske i fjor før vi møtte gjengen. Men det var ubegrunnet. En flott gjeng, alle som en. Og Seilaren holdt alle i ørene så det utviklet seg til et gedigent familieselskap!

Mao ikke noe fylle fest. :smash:

Og den minste deltakeren var vel 7 uker om jeg ikke tar helt feil.

 

Kanskje du går med to maskinar i år? :wink:

 

Det er planen. Har nettopp kjøpt meg en liten doggdogg. Tror Jan og meg får dele ut kai plass til dere andre på treffet. :lol:

 

Seilaren, regner med dere til alle måltider, som i fjor, så i år... :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...