Jump to content

Ryfylketreffet 2009


Seilaren

Recommended Posts

Det burde vel ikke være problem om du bruker kaien på Nordre Eidsvåg???

 

Nei, jeg vil ikke gjøre det til et unødvendig problem, men til nå er 17 båter på listen over påmeldte. Med ganske få unntak er disse fra 30 fot og oppover. Kaien er jo ikke spesielt stor, for å si det pent.....

 

Uansett så vil det bli en prøve på hvor gode baatplassenfolkene er til å fortøye og samarbeide :saint::saint:

 

Blir det for knapt kan vi jo flytte over til ferjekaien - og be ferger og hurtigbåter om å sløyfe alle anløp av Fogn den helgen :wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Problemet med plass til alle båtene har jeg ikke tenkt på.. :sweat: Jeg har aldri vært inni deg selv engang..

Men vi klarer vel å samarbeide og bli enige inni der..

 

Jeg sendte ut IM til over 60 medlemmer med påminnelse om treffet. Mange har svart, og jeg klarer ikke svare tilbake på alle som svarer.. :smiley: Så vet dere det, men det er bare hyggelig om dere svarer meg..

Ser også at det har ført til at noen flere har meldt seg på treffet.. :flag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ryfylketreffet hørres kjempegøy ut. Men, jeg kommer først hjem fra studiene den 6 juni. Det vil si da starter båtpussen min i år. Desverre er det en hel del arbeid som skal gjøres denne gangen så bå+ten kommer nok ikke på vannet før en måned senere :nonod:

 

Jeg får trøste meg med at båtpuss og er kjempegøy :giggle:

 

Anders

Link to post
Share on other sites

Jeg har aldri vært inni deg selv engang..

Men vi klarer vel å samarbeide og bli enige inni der..

Jeg må bare benytte annledningen til å beklage en meget tvilsom skrivefeil.. :lol: :lol:

Sånn blir det med den strenge og korte redigeringsfristen.. :fishing:

Skulle selvfølgelig stå der

 

bå+ten kommer nok ikke på vannet før en måned senere :nonod:

Telt...?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det er ikke noe problem med plass skulle jeg tror. Så sant at vi ikke prøver å klemme alle inn på en kai. :lol:

 

Men der er bare en kai og den er ikke mer enn ca 15 meter lang.

Den offentlige kaien er den lille biten med fronten i nord/sør-retning, like nord for den grumsete stranden helt inne i bukten. Du ser veien komme ned til sjøen.....

 

Vi kan sikkert "gristjore" Poseidon II til kaien og bruke den som en 22 meters flytebrykke/pir for de andre båtene, men det vil nok bli ganske mange utenpå hverandre, uansett hvordan vi gjør det.

 

Men vi finner sikkert en løsning :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Kan jo handle inn litt flere poser med puffet ris :lol: :lol: :lol:

 

Det meste er framleis igjen av den puffa risen frå i fjor. Har kryssa både Boknafjorden, Sletta og Fensfjorden (fleire gonger). God som den beste Line Aquavit. Skal eg senda posen sørover? :wink:

 

Kjenner eg begynner å bli misunneleg. Skulle gjerne vore med i år og... :flag:

Link to post
Share on other sites

Da fikk også jeg meldt meg på Ryfylketreffet. Er ikke 100 % sikker på om det passer den helgen, men jeg krysser fingrene. Regner ikke med at den lille seilbåten min på 20 fot tar så mye plass heller. :sailing:

 

Nå får vi bare håpe at mange melder seg på!

Redigert av Lars_morgan (see edit history)

Morgan 445 skjærgårdsjeep

Hurley 20 seilbåt

Link to post
Share on other sites

Hva blir årets "store" tema da - som etterfølger av "test av kikkerter"?? Noen forslag? Poseidon har tidligere foreslått bollard pull - jeg kunne tenke meg så se hvor mange tonn jeg kan presse ut av Yanmar'en... Kanske vi kunne bidratt til å oppdatere wikipedia på området...

 

Ellers kunne vi tatt en runde på plottere, vhf'er (noen som har utstyr til å måle utgangseffekt?) både håndholdte og faste...

Link to post
Share on other sites

Vi kan sikkert "gristjore" Poseidon II til kaien og bruke den som en 22 meters flytebrykke/pir for de andre båtene, men det vil nok bli ganske mange utenpå hverandre, uansett hvordan vi gjør det.

 

Det er det jeg så for meg..før vi kom over 10 båter. :lol:

 

Hva blir årets "store" tema da - som etterfølger av "test av kikkerter"?? Noen forslag?

 

Ellers kunne vi tatt en runde på plottere, vhf'er (noen som har utstyr til å måle utgangseffekt?) både håndholdte og faste...

 

VHF høres ut som en slager! :yesnod: ..viss ikke noen andre har bedre forslag. Forøvrig er det jo en del ny kommer så en liten reprise på kikkert kan jo også være en ide.

Link to post
Share on other sites

Fikk du reddet kikkerten din..?

 

VHF hadde vært bra. Min stasjonære virker ikke som den skal.. Til tross for at jeg har loddet alle pluggene på ny x-antall ganger :headbang:

 

Jeg har forresten fikset slåingen fra kablene inni masten min, så nå lager ikke Grønn Misunnelse en eneste lyd på vannet.. :sailing:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hvilket merke er det du har på VHFen og hva er det som ikke fungerer?

M- Tech 500. Ny i fjor. Selve VHFen virker bra, men den får ikke inn signaler med mindre jeg ligger kliss oppi båten jeg snakker med. Jeg tror antennen er kortsluttet.. Har en slik vanlig antennepisk som er 1m lang.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Fikk du reddet kikkerten din..?

 

Kan ikke ha båt uten en slik kikkerten! Noe av det første jeg bare måtte ha. :drink:

 

Jeg har forresten fikset slåingen fra kablene inni masten min, så nå lager ikke Grønn Misunnelse en eneste lyd på vannet.. :sailing:

 

Høre bra ut! Så det foresten i bloggen din. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

M- Tech 500. Ny i fjor. Selve VHFen virker bra, men den får ikke inn signaler med mindre jeg ligger kliss oppi båten jeg snakker med. Jeg tror antennen er kortsluttet..

 

Ok, ikke samme problemet som jeg hadde da. Men også jeg opplever dårlige forhold i Gandsfjorden enkelte områder.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...