Jump to content

Ryfylketreffet 2009


Seilaren

Recommended Posts

Hvis du ikke er godt kjent så følg dette kartet:

 

byre__buoey__treff09.jpg

Og så er planen å ligge rett sør for den lille øyen i bildet over. I sundet som vises på bildet er det så grunt at det er kjempe flott for de minste. Bare spør mine. :smiley:

 

De som stikker dypt: Se nøye på bildet over. Sør-sørvest er det en stein som kan være litt skummel. Den vises i bildet som en liten hvit prikk. Antar at den ligger på ca 1-1.5m. Ellers så skal det være tut og kjør.

 

Siden vi nå blir liggende med anker ute. Pass på at det henger godt!

 

Åja, en liten detalj til... Her har vi sol hele dagen! :cool: Her er det ikke mye som skygger.

Redigert av Bützfleth (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det laget noe program, eller tar vi det som det kommer? Gi beskjed hvis jeg skal bidra med noe, quiz eller noe?

Har vel ikke laget noe fast program. Vet ikke om jeg har tenkt å gjøre det heller. Men jeg har jo en plan i hodet da....

Det er jo ganske mye "fritid" på treffet da.. :lol:

 

Jeg har noen aktiviteter, men hvis du kunne laget en båtquiz eller noe sånt hadde det vært kjempe!

Og ellers hvis det er noen som sitter på noen gode kunnskaper dere vil lære bort, alt fra førstehjelp til å lage sjelefløyter, så kan dere få lov til å lære det bort til oss andre... :yesnod:

 

I tillegg er det bra hvis noen kan skaffe noen gevister ol til aktivitetene.. :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det nærmer seg... Er alle klar? Tenker de fleste sitter og bare teller ned dagene. :lol:

 

Det er dessverre i ferd med å skjære seg for min del :headbang::headbang:

Jeg må være i Bergen med POSEIDON II den 25. juni og siden jeg har tenkt å "feriere" litt på hjemveien lar disse tingene seg vanskelig kombinere :confused:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Litt mer info kanskje for oss nye landulker & sjøkrabber ?

 

Hvor er dette ?

Se kartet 5 poster over deg :wink:

 

Hvem er arrangør ?

Ehm.. Jeg? :sweat:

 

Hvem kan delta ?

Alle :yesnod:

 

Hvor mye koster det ?

I utgangspungtet ingenting. Men jeg har BP vimpler til sags for 200kr. Pengene går til driften av forumet...

Hvor lenge varer det ?

26-28 juni. Men du kan komme å gå som du vil, egentlig.

 

HVA ER DET EGENTLIG ?

Et båttreff der vi som er medlemmer her på forumet treffes og utveksler erfaringer og får mye venner.

Dette er for hele familien og ikke noe festtreff!

 

Hvordan er det med infrastrukturen = vann, strøm, toalett, internett ?

Infrastruktur er oppskrytt! Vi ligger i uthavn. Strøm har vi i batteriene, do har vi i bøtter eller i båten, saltvann har vi masse av og internett har dem med mobilt bredbånd. Vi er da båtfolk.. ikke bygutter.. :wink:

 

Ser i tråden at Kvitsøy er lansert , og da kan jeg gjerne stikke innom. Hvis jeg bare får båten på sjøen til den tid...

Kvitsøy blir det ikke..

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har / kan bruke SWR greier for å måle (?) fastmontert vhf-ting :lol:

 

Vi skal ha båten på land nå til helgen. Vi sjekket ut Buøysundet for noen helger siden (tror det var helgen før seilaren Bützfleth(?) var der) - jeg tror det blir en fin plass å ha treff - spesielt når vi forhåpentligvis fåt montert baugsp®ydet til helgen :)

 

Synd at det ser ut som Poseidon kommer...

Redigert av bjorngb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det noen som har / kan bruke SWR greier for å måle (?) fastmontert vhf-ting :lol:

 

Telenor? Eller så kan du kalle opp Rogaland Radio på en arbeidskanal for radio sjekk. Det er ikke farligere enn et kryssforhør hos SS. :lol:

 

Synd at det ser ut som Poseidon kommer...

 

...og går. Ser ikke ut til at han synes vi var verdige et besøk. Akruatt som alle andre "høye" herrer. :lol:

 

Tuller bare med deg, Poseidon. Synd det ikke passet denne gangen! Men men det blir sikkert treff til neste år på denne tiden også, kjenner jeg Seilaren rett.

Link to post
Share on other sites

Hvordan er forholdene i Buøysundet, er der sjans for at en seilbåt kan ligge med hekken mot land uten å være mange meter fra? Bunnforhold?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Var det Poseidon som var kaptein på Sandnes i dag, og kjørte med fenderne ute? :eek: :eek:

:lol:

Så Sandnes var ute på lørdag med fenderne ute på strybord side...

 

Hvordan er forholdene i Buøysundet, er der sjans for at en seilbåt kan ligge med hekken mot land uten å være mange meter fra? Bunnforhold?

Jeg tror det kan bli vanskelig - hvor mange er mange? En, to, mange??? Ville tro at 3 meter ville kunne holde - ellers kan jeg reklamere for baudsp®ydet som skal monteres til helgen... Det kan fritt benyttes :-)

Link to post
Share on other sites

Nesten rett: Turbomatros (med tut) på 19 mnd i dag. Det er rimelig høyt fra baugen og jeg har ikke åpning i pulpit... og har bare anker framme (men det er jo enkelt å omgå).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Siden Poseidon melder pass følte eg det var på sin plass å få stilt med i alle fall ein båt av skikkelig materiale :sailing:

 

Så eg har etter alle solemerker fått ordnet meg ein stål motorseiler til bruk denne helgen og satser på å ta turen innom lørdag - søndag :smiley:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer også til å ligge med hekken mot land. Ikke regn med å kunne gå fra båten i land tørskodd, SveinHa! :diving:

 

Snodig...fruen og jeg, satt og snakket om "hva hvis" Sleiper ikke får båten sin ferdig tidsnok, for et par dager siden. :lol:

Og vi ble enige om at det er plass til deg ombord hos oss, hvis du vil det.

Forøvrig så vet jeg ikke hvordan det er å ligge der. Men det kan jo Seilaren fortelle alt om. :sleep: Han har testet! :lol:

Link to post
Share on other sites

Men det kan jo Seilaren fortelle alt om. :sleep: Han har testet! :lol:

Jeg sov meget godt der jeg.. :cool:

 

Men hvordan tenker vi at vi skal klare å komme oss i land? Er det mulig at vi kater ut ankerne våre og ligger flere båter utpå hverandre?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hvordan er forholdene i Buøysundet, er der sjans for at en seilbåt kan ligge med hekken mot land uten å være mange meter fra? Bunnforhold?

 

Kom til å tenke på det. Hvis du ser på kartutsnittet så er det mulig å ligge med hekken inn hvor ankeret er. Mulig du sperrer en del av sundet, men det kan vi jo se på.

Link to post
Share on other sites

Jeg sov meget godt der jeg.. :cool:

 

Det var nå godt! :smiley:

 

Men hvordan tenker vi at vi skal klare å komme oss i land? Er det mulig at vi kater ut ankerne våre og ligger flere båter utpå hverandre?

 

 

Alle dropper anker og fortøyer i land. Om vi fendrer så ser jeg ikke noe problem om vi ligger "samlet". Noe er nok grunnere enn andre, og noen, som meg, har Zodiac! :flag: Så det skal nok gå bra. Vi får bare hjelpe hver andre så godt vi kan.

 

Det er jo litt sent å begynne å se etter alternativer nå. :lol:

Link to post
Share on other sites

Hvis Bützfleth legger seg i midten med ankeren både i baugen og akter.

Å ligger andre båter seg utenpå på hver side, og annenhver båt har anker akter, og i baugen. Slik som jeg har forsøkt å tegne på bildet nedenfor.. :sweat:

 

baater.jpg

 

Så kan vi ha to, tre slike rader med båter liggende utpå der..?

 

Men vi med små båter kommer lett intil land, så for meg er det ikke noe problem.. :wink:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...