Jump to content

Ryfylketreffet 2009


Seilaren

Recommended Posts

Da har Ktveiten, Bützfleth og jeg vært ute på tur i helgen. Vi fant vel ut at vi ikke kan ha treffet der vi har planlagt. Vårt forslag nå er å flytte treffet til Buøysundet. Mellom Byre og Buøy. Der er det plass til telt, strand for de minste og nesten ubegrenset plass til båter. Men noen må muligens ligge på svai, og det kan jo fort bli litt usosialt..

Noen som har noen gode forslag nå?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Vi vurderte Kvitsøy. Men midt i ferien er det vanligvis mye båter der ute. Så hvis vi kommer med 20 båter får nok ikke alle plass.. :nonod:

 

Det var ganske misslykket å ha treffet i inhavn o gjor, og det ble på treffet enstemig vedtatt at det i år skulle bli lagt til uthavn.

Jeg tror vi faller ned på Buøysund slik som jeg nevnte tidligere :yesnod:

 

Vi må ligge til Buøy, der er det teltplass, og en strand som de minste kan leke i.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ikke nødvendigvis. For noen år siden var jeg og jentungen på tur den første uken av skoleferien og vi var HELT ALENE i flere av de havnene der normalt er fullt gjennom hele sommeren.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ja, det var jo Buøysund som jeg nevnte lengre oppe i tråden.

Dersom det ikke komer noen andre knallgode forslag snart så blir treffet der... :flag:

Det er jo ikke spesielt langt fra der vi egentlig hadde tenkt å ha treffet...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Bra med BP vimpler Seiler, reserver en til Onkel Ove, så jeg og kan bli en "hard-core" BP-mann :crazy:

 

Er det laget noe program, eller tar vi det som det kommer? Gi beskjed hvis jeg skal bidra med noe, quiz eller noe?

 

Ove

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Nøyaktig hvor i Buøysundet er det 'direksjonen' :smiley: ser for seg at treffet skal foregå? Kikket litt på kart/bilder. Ser ut som om området rundt holmen på sørsida av sundet kan være fint ? Se kart/bilder. Er vel litt mye hytter på nordsida (tror jeg)?

 

Har ikke noe kjetting liggende i sundet, bare en viss aggresjon mot grunnen midt i "innseilingen" fra nord-øst...

 

buoeysundet_foto.jpg

 

buoeysundet_sjoekart.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...