Jump to content

Noen som har erfaring med Benetau Antares 750?


kallagtunet

Recommended Posts

Etter å ha nettshoppet i noen mnd så ser dette ut som en potensiell favoritt som "rimelig" helårs vestlandsbåt: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17008760

 

Den har etter det jeg ser det meste:

Mulighet for salong ute og inne (litt større hytte enn de andre i samme kategori og litt mindre ute plass men som helårs vestlandsbåt (og to små barn) så er det en ok prioritering).

Stor nok plass til plass til fisking ++ ute.

Koke mulighet

Ferskvann

Landstrøm

Soveplass til 4 (hvis det kniper)

Separat toalett rom med septik

30 + knop

Utenbords motor (sikkert delte meninger om det)

 

Det eneste som det ser ut som trengs for få en komplett båt er Kartplotter/ekko (det ser ut som det er god plass til det) og varmer (muligens også ankerwinch?).

 

Noen som har tatt den i nærmere i øyesyn live enda eller enda bedre noen som har kjøpt den og har noen erfaringer med den enda (plusser og minuser)? Erfaring med plass til å montere varmer? Hvilken type styring er det på den (Hydraulisk eller kabel?) Hvordan går den i sjøen, den kan se ut som den er litt skarpere bunnvinkel enn de andre Antares modellene? Hvordan funker Suzuki 150 hesteren? Ser den har ganske stort slag volum (2.8 liter) noe som lover bra? Ellers så ser det av det jeg har lest av tester og her på forumet at erfaringene med Antares 650 er rimelig gode av de som einer den så Benetau er vel ett greit merke kan det virke som?

 

Forhandleren her i Stavanger har den ikke inne dessverre slik at jeg har ikke fått sjekket ut live selv.

Redigert av kallagtunet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen som vet om Antares 750 og Jenneau Merry Fisher 725 egentlig er samme båt?

 

http://www.jeanneaunorge.no/bater.asp?ID=7

 

De har etter det jeg kan se identisk lay out, samme vekt, mye av de samme interør detaljene og Jenneau er vel ett underbruk av Bennetau?

 

Noen som erfaring med denne?

 

Ser at målene er litt forskjellige likevel Antares er ti cm lengre og ti bredere?.

Link to post
Share on other sites

Er nok ikke mange som har erfaring med denne båten end siden den ble lansert i vinter/vår. Så på Antares 750 på Sjøen for Alle. Ser ut som veldig mye båt for pengene, mye plass og mange fine løsninger. Jeg studerte ikke båten i detalj siden den er 10cm for brei til å trailes (260cm), har montert Eber D4 i Antares 650 så det ville være merkelig hvis den ikke får plass i 750. Mener å huske den har wirestyring.

 

DF150 er en super motor, stort sylindervolum gir bar akselerasjon, motoren har lavt støynivå og hyggelig bensinforbruk.

Link to post
Share on other sites

Takker for respons Abbor. Det er vel ikke så mange som har slått til enda sikkert. Etter det jeg har sett i spesifikasjonene så er den vel 284 bred og det er vel i overkant på en båthenger ja. For oss så er det uansett ikke noe prolem, båten ligger på vannet hele året ved egen brygge.

 

Er du fornøyd med kvaliteten på din 650? Mye arbeid å montere D4 en? Eller er det en proff jobb? Hva fyrer du den med Parafin?

Link to post
Share on other sites

Jeg er god fornøyd med kvaliteten på min 650, har ikke hatt noen problemer de 3 årene jeg har hatt den.

 

Monterte D4 selv, var mye jobb siden det er så trangt der jeg monterte den, men det ble meget bra. Fyrer med vanlig autodiesel, har blitt anbefalt å ikke bruke avgiftsfri siden denne skal sote mer.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei, jeg vurderte Antares 8 i fjor. Den er jo noe større en den du ser på, men er jo samme konseptet. Likte båten godt, men synes vel kanskje den virker noe simpel i innredningen. Men for all del, det er en fin sjark for å fiske og mulighet for en overnatting.

Det kan godt tenkes at jeg vurderer denne ved neste bytte.

 

Lykke til og god sommer

Link to post
Share on other sites

vi var på nippen til å kjøpe en Antares 650 i vinter. Mangla litt på tilbudet til at vi slo til - også endte vi opp med en Yngling på den båtplassen i stedet. Hadde tenkt å ha Antaresen som vinterbåt for fiske etc. Lurte også på 620 men den vurderte jeg som litt ukurant å selge igjen om det skulle være aktuelt

 

Jeg synes Antaresen ser skikkelig ut. Ærlig kvalitet - ikke noe stæsj. Har ikke testa den på vannet selv, men får litt hildringer i lysken når jeg kikker på de i havna. Om noen legger ut en siste utgave med 90 hester til under 200' da sliter jeg med å sitte stillle

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

vi var på nippen til å kjøpe en Antares 650 i vinter. Mangla litt på tilbudet til at vi slo til - også endte vi opp med en Yngling på den båtplassen i stedet. Hadde tenkt å ha Antaresen som vinterbåt for fiske etc. Lurte også på 620 men den vurderte jeg som litt ukurant å selge igjen om det skulle være aktuelt

 

Jeg synes Antaresen ser skikkelig ut. Ærlig kvalitet - ikke noe stæsj. Har ikke testa den på vannet selv, men får litt hildringer i lysken når jeg kikker på de i havna. Om noen legger ut en siste utgave med 90 hester til under 200' da sliter jeg med å sitte stillle

 

Under 200 for en 650 er jo løp og kjøp tilstander...

 

Det varer nok litt tid før 750 kommer på brukt markedet desverrre, inredningsløsingen på den er perfekt for oss, vi får se hvor vil lander...

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Hei, har du/dere fått noen info rundt Beneteau antares 750. Jeg har en i 2 mnd. med 150hk. suzuki.

Holder på med en video i forbindelse med båten, så jeg kommer tilbake.

Konkrete spørsmål kan besvares selvfølgelig.

 

Heisann Janiz.

 

Ferietid her å lite tid på forumet. Hva er erfaringen så langt? Er det video til offentlig bruk eller privat? Hadde vært internsant å sett den hvis den kan offentligjøres.

 

Frotsatt internesert i erfaringer med den(plusser og minuser)?

Erfaring med plass til å montere varmer?

Hvilken type styring er det på den (Hydraulisk eller kabel?)

Hvordan går den i sjøen, den kan se ut som den er litt skarpere bunnvinkel enn de andre Antares modellene?

Hvordan funker Suzuki 150 hesteren? Ser den har ganske stort slag volum (2.8 liter) noe som lover bra?

Ellers så ser det av det jeg har lest av tester og her på forumet at erfaringene med Antares 650 er rimelig gode av de som einer den så Benetau er vel ett greit merke kan det virke som?

 

mvh

Tunet

Redigert av kallagtunet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:flag: Son Bil og Båt har Antares 650 og 750 i utstillingen sin i Son. Ved siden av ligger Normar Yachts som er Beneteau importør i Norge. De har 760 demo og Antares 8 demo i sin utstilling.

 

Interessant skal østover og til Son nå i løpet av uken! Noen som vet om 750en fortsatt er i utstillng?

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg lurer på å kjøpe en 750. Har sett den og den ser meget bra ut. har det meste man trenger. Tillegg blir varmeapp. kartplotter/ekkolodd nytt førersete.

 

Standard førersetet er dessverre dårlig, men ikke det store tillegget for et som vil føles langt mer behagelig på en langtur.

 

ps! 750 har hydraulisk styring.

Redigert av jostor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Jeg lurer på å kjøpe en 750. Har sett den og den ser meget bra ut. har det meste man trenger. Tillegg blir varmeapp. kartplotter/ekkolodd nytt førersete.

 

Standard førersetet er dessverre dårlig, men ikke det store tillegget for et som vil føles langt mer behagelig på en langtur.

 

ps! 750 har hydraulisk styring.

 

 

Takk for info om styringen. Det høres jo bra ut at hydaulisk styring er standard :-D

Link to post
Share on other sites

Det ligger en sånn "Merry fisher" i båthavna nær vår båt. Han som eier den sier han blir mobbet for å farte rundt i et drivhus.

 

Men han sier de med et glimt i øyet, og båten har mye trollingutstyr. Jeg ser de drar ut om kvelden, så jeg tror de trives godt i båten sin.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...