Jump to content
880

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).

Recommended Posts

M/S Bastard   
M/S Bastard

:flag:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=242495 :yesnod:

Jensen_fra_Vest   
Jensen_fra_Vest

Krysser fingre for at vi alldrig oplever dette:http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article865034.ece

OT-flyktning   
OT-flyktning

Er for en gangs skyld litt enig med myndighetene her: dersom du tar til stadighet betalende passasjerer så skal du jaggu har orden på sakene.

Men om akkurat dette sertifikatet er det riktige, det tviler jeg litt på.

Lars H.   
Lars H.

Håper vi aldri vil oppleve orkaner som Ivan her.

Bilde

Lars H.

Krapyl   
Krapyl

Det plangte området går fra Herføl, ut til Heia og opp mot Søstrene og Struten.

Jeg undres på om vernerene har fått med seg at de avskjære all båttrafikk til Halden?

Jeg ser heller ikke helt for meg at fergene fra Sandefjord må gå  sør om Koster for å komme til Strømstad.

Arnstein   
Arnstein

"Det er av sine egne man skal ha det", heter et gammelt ordtak http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/artic...rticleID=211996.  I følge papirutgaven av Stavanger Aftenblad, munner den tidligere kloakkledningen ut 50 meter utenfor småtbåthavnens molo og den er ikke bruk lengre.  Da mener avisen at det er nærliggende å tro at en eller annen har lenset båtens septikktank i havnen.  Jeg bare spør, hvor går grensen for tilgrising? Hadde vært i vår havn, hadde jeg forlangt DNA-analyser for å finne ut av hvem svinet er. :lol:

bliss X   
bliss X

Det må i tilfelle være en svær septik  :lol:

Kloakkens veier er uransaklige. Jeg er selv en av værstingene i så måte. I ca 10 år slapp jeg kloakken fra huset rett ut i fjorden, og det tilogmed ved en badestrand. De som badet klaget selvfølgelig sin nød, men ting tar tid. Jeg var forøvrig ikke alene om dette. Hadde 200 naboer som gjorde det samme. Hvorfor gjorde vi det? For å jage vekk badeglade mennesker?

Da området skulle bygges ut og det hele skulle kobles til stamnettet klarte de å koble feil. De hadde to rør å velge i. Det ene var for vann, det andre var kloakk. Ìkke lett å oppdage.

Jeg tror man koblet mye feil på den tiden (tidlig på 80 tallet). Elektrikern f.eks hadde klart det kunststykket å koble den ene strømfasen til jord, og jordledningen til strømfase på stikk-kontakten til komfyren.

Lars H.   
Lars H.

Da området skulle bygges ut og det hele skulle kobles til stamnettet klarte de å koble feil. De hadde to rør å velge i. Det ene var for vann, det andre var kloakk. Ìkke lett å oppdage.

Leste nettopp i Kristiansund avisen Tidens Krav om en lignende sak. Men hvordan finne ut hvem som var koblet feil? Farget vann i doskålen fungerte dårlig, så de benyttet merkede ping-pong baller som kontrollert ble skylt ned i skålene. Så var det bare å stille seg opp på stranden for å se hvilke baller som kom ut der! Det enkleste er oftest det beste.

Lars H.