Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).


880

Recommended Posts

Det plangte området går fra Herføl, ut til Heia og opp mot Søstrene og Struten.

Jeg undres på om vernerene har fått med seg at de avskjære all båttrafikk til Halden?

Jeg ser heller ikke helt for meg at fergene fra Sandefjord må gå  sør om Koster for å komme til Strømstad.

 

Forandringer i planene. Fredrikstad Blad idag.

Virker som Color Line kan følge vanlig rute.

Link to post
Share on other sites

Forandringer i planene. Fredrikstad Blad idag.

Virker som Color Line kan følge vanlig rute.

 

Litt interessant å følge med på sånt.

Det virker som om det blir sendt opp prøveballonger med jevne mellomrom for å teste markedet, inntil man finner at tiden for å kjøre det igjennom er inne. Det er ikke første gang man sidestiller båtliv med motorisert ferdsel i utmark. Det kommer nok ikke nå, men før eller siden klarer noen særinteresser å hestehandle seg til dette.

 

Jfr røykeloven, for ti år siden lo man godt av slike forslag. Så ble det løftet fram oftere og oftere inntil det ble kjørt gjennom.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Viknes 880 på grunn uten for Stavanger. To mann ombord reddet.http://bt.no/lokalt/bergen/article293458

Her er Aftenbladets versjon.  http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/article.jhtml?articleID=213685 Ikke medlemmer av forumet vel?  Veldig tragisk med helt ny båt, men det beste er at det gikk godt med de to.  Været i går kveld var ikke dårlig, så dette ser ut som feilnavigering.  Farvannet her er paddemark, så det sikreste er å holde godt vest av bøya og ikke prøve på noen snarveier.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...