Jump to content

Prosjekt: Mahogny barrelback 21 fot Glen-l-inspirert

Miss Amalie

Recommended Posts

Et helt vakkert prosjekt! Ståpåviljen, kvaliteten på håndverket og ikke minst formidlingsevnen gjennom hele prosjektet imponerer stort! Kort sagt, helt sinnsykt!

-så malurten i begeret!

Mer film ønskes, med detaljer og ikke minst båten sett utenfra, f. eks. cruisende forsiktig en runde foran kameraet før du gir bånn gass tilbake igjen: Slik at både akselereasjon og ikke minst lyd og gangen gjennom sjøen kan nydes i detalj!

Kun et kravstort ønske!

"I Like 2 Watch!"

Mvh. STRAWBERRY

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Tar av meg hatten for dette prosjektet! Har nå lest gjennom hele tråden, du får det virkelig til å se lett ut! Vel fortjent at du vant beste prosjekt, når alt kom ut fra noen regnværsdager som gikk med til tegning i fjor. Tenk, alt dette på under et år :)

Lurer fælt på hvordan båten er i litt sjø! Eller passer du på å ikke bruke den utenom når det er blikkstille?

• 2 uker senere...

Nå er neste trinn i boks!!! Forsikring. :flag_bp:

Godkjent av takstmann med verdi kr. 300.000,- slik den står nå.

Ellers er den prøvd i sjø, går rimelig godt i motsjø, mens medsjø er et h..... :yesnod: Da er det bånn pinne eller tomgang som gjelder :giggle: Var en tur med den i Strømstad i går, og det blåste greit avgårde

Selvfølgelig har disse "skibåtene" altfor liten såkalt deadrise. De er gjerne null-grader i hekken og 20-30 grader i baugen.

Gjerne beregnet på kjøring til kjerka på flatt vann og med hatt og stokk! :-)

Til gjengjeld går de veldig flott i småbølger og dønninger. Stikker jo ikke mer enn fem cm ned i vannet noe sted :giggle: Oog det finnes ingen planeterskel overhodet.

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg må få lov til å føye meg inn i rekken av gratulanter...for en absolutt nydelig båt! :flag:

Skulle egentlig bare en kjapp tur innom baatplassen.no for å oppdatere min egen link som tifeldigvis "Honduras" har kommentert, og dermed havnet jeg til slutt inn på din link...ble faktisk sittende å lese i over fem timer i strekk! Makan til pågangsmot og evne til å få til det aller meste på egen hånd er virkelig inponerende, og det gjør jo ikke saken værre at du bor i Fredrikstad heller siden jeg er født og oppvokst der (bor på Hvaler nå). :thumbsup:

Jeg har selv en klassisk treseiler i honduras mahogny fra 1958 med teakdekk fra Burma (mange fy-ord i en og samme setning for enkelte, men ikke for meg!) og jeg har fått utrolig mange tips og råd av å lese på innleggene dine.

Dette ga meg kjempeinspirasjon til å sette i gang med vinterens plan om å skrape ned all mahogny innvendig (bobler i lakken) og utvendig på hele overbygget samt dollbord og mittfisk, bytting av alle vinduer + en del beslag som skal byttes/ev krommes på nytt. I tillegg kommer ting som ny kalesje og sprayhood, bomtrekk, alle puter inne og ute-men her kommer Nikalesj inn i bildet for min del.

Uansett, utrolig mye nyttig lesestoff her inne på baatplassen.no og mange av dere har fått til fantastiske ting som gjør meg inspirert til å tørre å gjøre ting jeg ikke trodde jeg kunne klare selv. Når det er sagt så bruker jeg bruker nok alt for mye tid "off-season" på båtrelatert "godis" på nettet, men jeg skjønner jo nå at jeg ikke er alene om det, hehe...

KEEP UP THE GOOD WORK...! :clap:

1958 36ft Mahogny Nordisk Krysser 5 1/2 Seilbåt + Nanni Diesel 14hk

1958 20ft Mahogny Westin Snekke + Albin 0-11 6hk

1958 17ft Mahogny VKV 48 Kajakk

• 6 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Må vel først og fremst bøye meg i støvet slik som alle andre, denne tråden har nå gitt meg haugevis med motivasjon og inspirasjon til å fortsette med min fars ungdomsprosjekt.

For en båt du har bygget, jeg er virkelig målløs! Regner med kona også er fornøyd med det nye avkommet.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...