Jump to content

Prosjekt: Mahogny barrelback 21 fot Glen-l-inspirert


Miss Amalie

Recommended Posts

Takk skal dere ha. Jeg ble vettskremt når jeg gasset for å bakke ut :lol::lol:

 

Det røsket så jeg gikk på trynet. Jeg tror det er flere måneder til jeg tør å gi full gass. Motoren er rett og salett for rå for båten

Link to post
Share on other sites

For og si det på godt Norsk: D DERRE VART BÆRRE SÅÅ LÆÆKKERRTT!!!...GRATTIS SÅ MY!!....*skribenten tar seg sammnen*...Har lest tråden fra ende til annen og fulgt med nøye på B.P. når sjøsetting ble foretatt... :-)

 

Så Lykke til med ett vel gjennomført prosjekt og God Båtsommer!!

 

 

Mvh Janniz (Trønder ifra bartebyn Tr.heim..vesst d skull verra nå tvil...)

Link to post
Share on other sites

Gratulera med sjøsetjing og ein ufatteleg flott båt :flag:

 

Er det lov å spørja om kor mykje dette prosjektet har kosta, eller er det fy fy? :sweat:

 

 

Ikke fy fy det :smiley: Ca. 50.000,- for båt og utstyr + 35.000,- for motor og gear. Da kan du summere. :lol:

 

Arbeidstimene er jo ikke noe å tenke på.

Et lite + er veel at jeg har slanket flesket i vinter :lol:

Link to post
Share on other sites

GATULERE.... :flag::flag::flag::flag::flag::cheers:

At du fortjener prisen: ÅRETS PROSJEKT er det vel ikke tvil om......

Som andre også skriver er det spennende å høre hvordan sjøegenskapene er når du drar på "litt"

Ut fra det du skriver er det jo ihvertfall krutt nok, regner med at lyden er på plass også.

Dette var morro å se ..... :eek::eek::flag::flag::flag::flag::eek:

Link to post
Share on other sites

GATULERE.... :flag::flag::flag::flag::flag::cheers:

 

Som andre også skriver er det spennende å høre hvordan sjøegenskapene er når du drar på "litt"

Ut fra det du skriver er det jo ihvertfall krutt nok, regner med at lyden er på plass også.

Dette var morro å se ..... :eek::eek::flag::flag::flag::flag::eek:

 

Tusen takk! :cheers:

 

Jeg våget ikke dra på så mye i går, ble litt sjokkert over effekten i motoren. Den akselererte mye råere enn jeg hadde forestilt meg selv med 4 voksne og to barn ombord. Faktisk mer enn brodern sin askeladd med 115hk. Fikk 25 knop på noen meter og halv gass.

 

Vi rakk å registrere at sprutbølga la seg ut på linje med cockpit to, i bakkant. dette var bedre enn forventet med så mange ombord.

 

Planeterskelen var som forventet ikke tilstede, men allerede ved 13-14 knop lå den oppå.

 

Hvis vi skulle holde oss tørre, var det bare å la vær å svinge hvis farten ikke var tomgang eller helt oppe i plan :lol:

 

Men vi kjørte gjennom byen i Vesterelva i går kveld, og det var nesten 5 knop på tomgang. Helt umulig å kjøre dorgefart.

Link to post
Share on other sites

Men vi kjørte gjennom byen i Vesterelva i går kveld, og det var nesten 5 knop på tomgang. Helt umulig å kjøre dorgefart.

 

...har ikke sett deg dorge på Lera, så da er det vel ikke det du har bygd den for... :lol:

 

Gratulerer så mye!!

Hvis du er ute å kjører på strekket Fredrikstad-Hankø og det kommer en rød RIB opp på siden må du slakke av. Da er det undertegnede som har hevet seg i båten for å ta skapelsen i nærmere øyesyn :flag:

Link to post
Share on other sites

Geratulerer - dette har vært en virkelig innspirasjon. Du har skapt ett smykke på grunn av regnevær sist sommer - en tanke (drøm) til realisering. Igjengratulerer - vi bøyer oss ikke lengere i pussestøvet, men i glansen av nylakert treværk....

Jo fler leketøy, jo bedre...

Link to post
Share on other sites

Takk alle sammen :flag_da:

 

Flagger litt dansk, da jeg har stikki av fra hele mahognyen og ligger i Skagen. :cheers::cheers:

 

Været er ikke noe å skryte av, men når man setter seg i båten etter en hyggelig passiar med Gunga Din, så er det bare glede og velstand :flag:

 

Blir nok en svipp over til Marstrand i morgen tidlig

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...