Jump to content

Prosjekt: Mahogny barrelback 21 fot Glen-l-inspirert


Miss Amalie

Recommended Posts

Noen bilder av båten i fart

 

dsc_0311.jpg

 

Godt løft selv etter bare 30 40 meter akselerasjon

 

dsc_0312.jpg

 

dsc_0313.jpg

 

Og så mitt lille nydelige barnebarn som koser seg i båten til bestefar :yesnod:

 

emma_baat.jpg

 

Så en liten youtubesnutt

 

 

Link to post
Share on other sites

:lol::lol: Jeg selger den!!!

 

Ble stoppet minst tredve ganger av folk som veivet fra båter i dag.Trodde jeg kjente dem og kjørte bort...

 

Lærte fort at det var bare vill interesse for slike båter. Det gidder jeg ikke , se.... :flag::lol:

Link to post
Share on other sites

Utrolig kult prosjekt og takk for hyggelig båtprat i Strømstad kansje vi trefes ved en senrer anledning :flag_bp:

 

 

I like måte! Kjempekoselig å se din flotte skute også!!!

Den var et vidunderlig klenodium!

Link to post
Share on other sites

Forresten må jeg rette en takk til Winrace Propellers og Olle terjesen som beregnet propell for meg. De traff 100%.

 

Aksellerasjonen er helt rå uten spinn, og jeg logget i dag 36 knop på GPS. Dette var jo en snittfart på kort strekning og litt bølger, og det er mer enn fort nok. Har ikke forsøkt å dra ut turtallet på flatt vann.

 

Terjesen har virkelig peiling!!!

Link to post
Share on other sites

Utrolig flott resultat.

Inspirasjon til flere dette vil jeg tro.

Jeg har sansen for Century Cris Craft.

Har en Century nå, men det er plastbåt, men før de begynte å bygge plastbåter lagde de disse :sailing:

 

Har tilbragt mange timer forran PCèn etter at jeg fant disse sidene og ikke minst alle prosjektene og linkene her på forum.

Dette kunne jeg ha tenkt meg å prøvd, men med 10 tommeltotter og nesten ingen snekkererfaring å snakke om skremmer det meg med et så omfattende prosjekt, selv om dere får det til å se så utrolig lett ut.

Takker for mye interresant lesning og flotte bilder :cheers_wine:

Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-)

Link to post
Share on other sites

Det var nok meg ja :yesnod:

 

Det var da som utgjort... tøffet fra Øyenkilen og gjennom Hankøsundet begge veier i går sammen med fatter'n. Han har i mange år drømt om å bygge en slik båt, men har aldri fått tid pga hundre andre prosjekter. Fortalte ham faktisk om prosjektet ditt mens vi satt der og filosoferte. Synd at vi ikke var der samtidig.

 

Hyggelig, veiv litt neste gang så jeg ser deg og kan ta en prat!!!

 

Er det ikke du som skal selge pga all veivinga fra folk... :cool:

 

Kanskje vi burde avtale ett veive-signal slik at du ser forskjell på oss BP-folk og resten av bærmen... :lol:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...