function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

vurderer hagle ombord


bliss X

Recommended Posts

jeg har aldri opplevd maken:

 

Ligger her på en av Oslofjorderns friluftsråds bøyer i indre oslofjord. Middagen er fortært og vi slapper av og nyter sensommeren. Så dukker det opp to daycrusere. De forlanger at vi flytter oss med en gang, og hvis vi ikke flytter oss kapper de fortøyningenen vår. Den ene av båtene dundrer inn i siden vår og lager to flotte riper. Den andre båten henger seg opp i bruceankerer vårt i baugen. Godt voksne folk i begge båtene. Har aldri opplev maken! De truer med både de ene og det andre. Ringer politiet, men innen jeg får kontakt med havnepolitiet har de stukket.

 

Kan desverre ikke gi noe signalement da jeg hadde min fulle hyre med å holde de to rabiate båtene unna.

 

Hadde de kappet fortøyningen vår hadde jeg med glede most begge to inn i nærmeste steinmolo. Har aldir opplevd noe i nærheten av dette! Er helt satt ut.

 

Begge de to rabiate båtførerne snakket trønderdialekt.

Link to post
Share on other sites

Paul Watson bruker smørsyre mot hvalfangerne, kanskje en idé ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Tviler på at det var freppere, da jeg er frepper selv men helt rolig og avbalansert :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Motivet? De skulle ha bøya!

 

Da jeg ankom midt på dagen lå det en annen seilbåt her. Jeg spurte om jeg også kunne fortøye, og vi hadde en hyggelig prat. Etter en stund dro den andre båten og så dukket disse to rabiate trønderne opp. Det hadde ikke vært noe problem å ha dem på siden.

 

Har aldri opplevd noe lignende. Dette var godt voksne folk (edru). De skulle ha bøya, og jeg hadde bare å pelle meg vekk.

 

Nå ligger det heldigvis en solid seilskøyte her på babord side. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

kamera hadde vært tingen men jeg hadde min fulle hyre med en rabiat båt på hver side. Hadde jeg hatt tid ville jeg selvsagt fotografert dette. Synd med de to ripene de laget på styrbord side, men ...

 

Klarte å fortelle den ene trønder'n (han som hang seg fast i bruceankeret) at jeg ikke har truffet noe værre rassøl i løpet av de 30 årene jeg har seilt rundt i dette området.

Link to post
Share on other sites

Look no further...

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Er det dette som er problemet:??

 

Oslofjordens Friluftsråds snikprivatisering av lune viker

 

I min poll fra mai 2008 svart ca 12 % at : Ja jeg har kjøpt adkomst til Oslofjorden friluftsråds snikprivatiserte viker.

Mens de resterende ca 88 % svarte: Nei jeg er ikke medlem og aksepterer å bli jaget bort fra bøyen når en Narvestad med vimpel dukker opp.

 

Er det denne hypotetiske situasjonen som desverre har oppstått ??

 

Oprinnelg var det jo båter med oslofjorden friluftsråd vimpel som skulle ha fortrinsrett.....hadde de to vimpel eller argumenterte de med at de var "medlemmer" med fortrinsrett ??

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

for første gang for meg , ble jeg informert med armer og bein i dag at jeg ikke kunne ligge på den siste ledige plassen ved en brygge , fordi han ventet en kompis en halvtime senere. har aldri brukt kjeft mot båtfolk før denne situasjonen..

trodde jeg skulle sprekke der jeg lirte ifra meg..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...