Jump to content

vurderer hagle ombord


bliss X

Recommended Posts

Ser på nettsidene til friluftsrådet at medlemmer har fortrinnsrett, som jo er rimelig. Men uansett er det jo totalt uaktseptabelt å oppføre seg slik! Høres jo ut som om det var mer enn nok plass til alle. Frem med kamera neste gang!

 

Helt forkastelig oppførsel av disse gutta :puke:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Daycruisergutta med trønderbart fornekter seg ikke ser jeg..... Tror ikke en hagle er noen god løsning på dette problemet, selv om det nok kunne vært fristende...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvis noen i forumet kjenner disse to godt voksne trønder-båtkompisser (eller leser dette selv) kan de jo tipses om å komme med tilsvar her på forumet.......vi venter på inlegg !

 

(Selv om et båtangrep som ender med riper i båten ikke kan unskyldes uansett.)

 

Uansett må man nøye seg verbale skyts. Å bruke båten eller hagle ( som trådstarter fleiper om) som våpen er naturligvis helt uakseptabelt.

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

for første gang for meg , ble jeg informert med armer og bein i dag at jeg ikke kunne ligge på den siste ledige plassen ved en brygge , fordi han ventet en kompis en halvtime senere.

 

Hadde du flagget din partitilhørighet så hadde det ordnet seg skal du se! :giggle:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Daycruisergutta med trønderbart fornekter seg ikke ser jeg

 

Så så, Skinnvesten. Ro deg ned med en mopedtur og tre timer Al Jazeera, nå.

 

:wink:

 

Bliss: Er du medlem av friluftsklubben, og var de to trønderske frepperne uten båtførerbevis men med skabb og rabies medlemmer?

Redigert av ModeraTore (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

mouche ..: ikke utenkelig.. men når jeg ble så forbannet og brukte hele meg selv til han gav seg , "straffet" jeg han med å legge meg på fjellet på utsiden.alikevel.. :lol:

måtte ha en halvtime for meg selv etter dette for å roe meg ned.

. om jeg hadde lyst på en røyk ? ja.

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Ikke meg..... har vitner på at jeg aldri har hatt bart :lol:

 

Ditto.

 

Men la nå fordommene leve i fred for det. Det er så moro når folk som i partipolitisk sammenheng påberoper seg toleranse, åpne sinn og åndselitestatus, eksponerer seg som vanlige fordomsfulle folk, tross alt.

 

:lol:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Hagle høres glimrende ut. Kast loss når svinepelsene kommer og setter igang. I det du bakker bort fra bøya kommer hagla frem BANG BANG og den bøya ligger på havets bunn før de rekker fortøye.

Ferdig arbeid.

Dette synes jeg var en glimrende ide :lol:

Du kan i verste fall bli annmeldt for hærverk på offentlig eiendom. Men det erstattningskravet som eventuelt måtte komme etter en slik handling ville jeg betalt med glede...... bare for å ha gleden av å se tryne på disse folka når bøya gikk til bunns....

Link to post
Share on other sites

Etter en uhyggelig opplevelse i 1997 hvor det i nabobåten som jeg lå hekk mot hekk ved, ble brukt narkotika som endte med knivstikking og drapstrusler, har jeg alltid med meg håndvåpen på lengre turer. Jeg hadde med meg kone og to unger på 2 og 4 år. Det var en skremmende opplevelse! Etter dette ligger alltid uladd våpen på et strategisk sted og ammo en annen plass. Om vi i vår båt blir angrepet av berusede personer med f.eks kniv, vil jeg selfølgelig forsvare oss med våpen. Ikke tvil i mi sjel. Å ringe etter myndigheter i en slik situasjon er meningsløst.

 

Jeg har aldri måttet finne fram våpenet - men jeg ville naturligvis gjort det om ikke annen løsning på angrepet kunne avverget situasjonen.

 

Og jeg er i min fulle rett etter straffelovens §48, nødvergeparagrafen.

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Tror f**n meg vi anskaffe oss slikt på sørlandet også!

Bøyer overalt og bare fortøyning "sørlandets friluftsråds" medlemmer..

Det skulle ihvertfall vært filmet når "Mårn-du" gutta ble jaget!

 

Eksempelvis har de lokale båtforeningene rundt Blindleia gjort en kjempejobb med å sette ned fortøyningspåler nær sagt overalt. Men det var en selvsagt forutsetning at disse er til bruk for alle!

 

Frihet på sjøen er et must - og denne ekskluderende organisasjonen må snarest fjernes!

Dere som bor i regionen, eller tilhører denne organisasjonen bør tenke dere nøye om, og kvitte dere med dette, før resten av landet følger deres elendige eksempel!

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

Håper nå uansett at ikke bevæpning blir vanlig i norske fritidsbåter (med untak av ekspedisjonsbåter hvor det er fare for isbjørner eller pirater.)

 

Det er vel slik at antall skyteepisoder er proposjonalt med våpentettheten i et samfunn, selv om intensjonene med å ha våpen er gode.

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Håper nå uansett at ikke bevæpning blir vanlig i norske fritidsbåter.

Det er vel slik at antall skyteepisoder er proposjonalt med våpentettheten i et samfunn, selv om intensjonene med å ha våpen er gode.

 

Helt enig i det! Terskelen for å i heletatt tenke våpen, skal være kjempehøy. Om §48 skal kunne komme til anvendelse, skal alt annet som kunne averget situasjonen være prøvd - her; kaste fortøyningene og dra bort. Det skal en være klar over.

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...