Jump to content

Ville du latt din datter på 13 år seile jorden rundt alene?


Wasco

Recommended Posts

:flag_bp: Flott prestasjon av Laura :thumbsup:

 

Og i denne sammenhengen lurer jeg på om norske aldershjem / sykehjem vil forlange at jeg skal bli værende på land når jeg vil ta min siste tur - SOLO og uten støtteapparat fra land - i en alder av 85-95 år. Må forsøke å bli den eldste i denne grenen av seilas. Planleggingen har jeg allerede startet med og skulle Neptun kalle på meg før nevnte alder er oppnådd er jo dette en fin måte å forlate jammerdalen på - bare det ikke er for kaldt i sjøen.

Link to post
Share on other sites

Hvis det skulle vise seg at det er en plikt så skjønner jeg godt tanken bak å holde seg og sine mest mulig hjemme slik at man ikke settes i fare, -for å snyte staten for gleden det er å ta livet av deg med fiskeboller og overkokte poteter mens gikten minner deg om at du desverre fremdeles er i live.

:thumbsup::thumbsup: genialt.

Link to post
Share on other sites

både Guinness World Records og World Sailing Speed Record Council har ikke bekreftet påstanden, og sier at de ikke anerkjenner slike rekorder for unge seilere for å motvirke andre farlige og lignende forsøk

 

kult at hun kom i mål - grattis med det

håper ikke andre barn prøver det samme

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

hvis en eller annen 15 åring mente han var kompatibel til og ta lappen og kjøre bil kunne han gått til høyesterett og få lov fordi han var moden nok :confused:

skjønner ikke helt hvorfor det er så mange som forsvarer dette - ingen 13 år gammel jente er i stand til og vite til enhver tid hva som er best for seg selv

og sammenligne med i noen land hvor en 10 åring bærer våpen ???!!! er det slik vi vi ha det - selv om noen land tvinger barn i krig betyr ikke det at et annet sted at jordomseiling for en 13 åring er greit

jeg var aktiv som og ganske god i trial og cross når jeg var på den alderen men ville neppe syntes det var greit om jeg fikk fise rundt på tung motorsykkel bare fordi jeg var god og evnt mente jeg var tørr bak øra

Sofa-hvile -snop spille data generasjonen er jeg ganske spent på hvordan utvikler seg -

og leke med en liten seilbåt kan di gjerne få gjøre når og hvor di vil for meg men ikke på det åpne hav - kunne vært morsomt og sett trynet på den dommern eller noen av dere om hun omkom

 

 

 

så alle som er myndig og helst midt i 40 åra vet alt om hva som er best for dem selv.? til en hver tid ?

vel ser ikke sånn ut på statistikken over antall druknings ulykker antall fyllekjørere på sjøen og antall ulykker på sjøen.

 

god dømmekraft må nok måles utifra hva som er i knotten på folk ikke etter alderen.

 

håper jeg blir like flink en dag uten motor å bare kan heise fillene og seile :P

god båt sommer :)

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har ikke ennå lest hele denne tråden, men skal det en dag.

Jeg lurte på om denne kunne være på sin plass:

 

IKKE LES DETTE DERSOM DU ANSER DEG SELV SOM PERFEKT!!

 

skrevet av: Thorvald Sæby, 2.aug.2012

 

Etter 44 år på denne kloden har jeg lyst til å ta et oppgjør jeg mener det er altfor mye av i vårt samfunn.

 

Nemlig SMÅLIGHETEN.

 

Hva er det som gjør at det er den vi tyr til så fort noen snakker om sine drømmer eller visjoner? Mange gjør seg til små ynkelige kryp og dårlige venner i denne sammenheng.

 

Vi liker ikke å skille oss ut, elsker s

ladder om de som mislyktes og vi ler litt av de som tør å snakke høyt om sin drøm. Men hvorfor gjør vi det? Vi burde heie på de som tør å skille seg ut, og studere de som mislykkes. Ikke for at vi skal bli som de, men for å bli inspirert til å ta steget i retning av vår egen drøm!!

 

Vi har alle drømmer men få av oss tør å ta stegene for å virkeliggjøre den. For hvor mange i din nærmeste omgangskrets er eksepsjonelle? Hvor mange av dine venner har fulgt en vill drøm og trosset motstand for å bli den suksessen de visste de hadde i seg? Jeg tror vi er få som har slike venner, rett og slett fordi det ikke finnes så mange av de.

 

For dette er mennesker som mer enn noen må være bevisst hvem de omgås og virkelig har fått kjenne på hva det vil si å ha ekte venner. Dette er mennesker som har trosset baksnakk, latterliggjørelse og kritikk. Dette er mennesker som har måttet tåle mye motgang fra massene for å gjennomføre noe de virkelig tror på og brenner for.

 

Når suksessen er et faktum er sannheten etablert. Da er det lett å gratulere gründerne som står bak. Men bak resultatet ligger det hardt arbeid. Det har kostet både i tid og penger men også en kamp mot småligheten. For mennesker du i dag beundrer for deres suksess er muligens de samme menneskene som du hånet en tid tilbake. Det er de samme menneskene som du påsto var for radikale. Som du lo av og mente var for opptatt av seg selv. Da disse menneskene sto ved starten av sin reise, var produktet eller tjenesten kun en idé og en lidenskap.

 

Du kunne knust drømmen med din spydighet. Du kunne kneblet den innovative tanken ved å henge ut det geniale nye. Disse menneskene har ment noe, trodd på noe og kjempet for noe som har vært helt nytt. Det vil alltid provosere. Janteloven er sterkt befestet i vår kultur og den vil gjøre hva den kan for å sørge for at alt blir ved det gamle.

 

Verden går ikke videre om gode ideer knebles. Verden blir ikke bedre av at vi tror lite om oss selv og dermed ikke tillater andre å tro mer. Vi som er mer opptatt av alt som ikke er mulig i motsetning til alt som faktisk er mulig. Tvert i mot! Det verden trenger er mennesker som våger å tro på det umulige. Mennesker som tørr å følge drømmen. Mennesker som kan stå imot massene når de kritiserer og vil at janteloven skal følges. Verden trenger mennesker som går ut av den etablerte boksen, som våger å provosere noen for så å begeistre mengden. Kun da kan geniale ideer bli virkelighet. Kun da kan verden utvikles. Det er når slike mennesker får komme til ordet at vi andre kan nyte godt av deres arbeid.

 

Istedet for å misunne den suksess andre opplever, la deg inspirere. Fremsnakk isteden for baksnakk. Ta steget i retning av din egen drøm ved å la deg motivere av andres mot til å gjøre akkurat det. Ikke stå i veien for din egen eller andres suksess ved å tenke smått. Kanskje er det du som en dag vil trenge støtten for å virkeliggjøre din drøm.

 

HUSK Å DRØMME STORT!!

Link to post
Share on other sites

  • 11 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...