Jump to content

Nye Lomatec innenbord diesel, noen med erfaring ?


VannTro

Recommended Posts

Ja ærlig varer lengst hvor ble det av dette mail 13/4

 

 

 

Hei hei

 

Eneste jeg vet ennå er at båten med motorene fremdeles er på de 7 hav :) håper den kommer snart. Jeg drar til sarp i morgen eller onsdagn, da drar jeg rett ut :)

Mvh Fredrik

Tror ikke en skal lage for mye harraball her men for og få sagt dette har ikke fått en dritt siden mars.

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Tror det kan være greit å være ydmyk i tillegg til å være "ærlig" når man opptrer som forhandler av disse motorene..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

skjønner din frustrasjon meget godt BC, har også sagt jeg skal hjelpe deg så godt det lar seg gjøre. Ting tar litt tid i starten og det informerte jeg deg også om. Men du sier jo selv at du er meget fornøyd med motoren, hvis man ser bort ifra gearet. At jeg har uttalt meg om at mange har problemer med gearet har jeg vanskelig for å forstå, da jeg på den tiden ikke hadde solgt flere enn 3 stk.

 

Som sagt tidligere, så fort jeg får deler så er du den første jeg drar til.

Link to post
Share on other sites

Sydvesten

 

Jeg selger disse motorene uten fortjeneste, kun for at ivrige sjøulker skal slippe å gjøre seg bankrotte ved bytte av motorer. Som sagt så jobber jeg som bygningsingeniør og har ingen intensjon om å gjøre meg rik på disse motorene. Folk får ha sine egne meninger, men ikke la en persons erfaring ødelegge for det som for så mange andre kan være en god investering.

 

Ydmyk er jeg til en viss grad, men jeg må få ha egne meninger, dette er tross alt et forum. Jeg mottar minst 5 tlf daglig fra personer som vil ha motor og er det innen rekkevidde så er jeg mer enn behjelpelig med installasjon "GRATIS"

Link to post
Share on other sites

Gidder ikke og lage for mye leven men til ditt forsvar så er ikke dem i Holland så veldig raske heller.Men det er ikke meningen att jeg må drive og purre dit ned hele tiden for og få noe i det hele tatt.Etter hvert må du nok få service mann osv siden du er fersk på dette.Men som jeg har sagt når det gjelde reklamasjon osv har dette vært bånn i bøtta.Du for motorer men ikke noe reservedeler,forstår ikke att dette skal være så mye problemer.Jeg har en del mail fra dem der nede de skulle sende meg nytt gir den 22 juni og jeg skulle ha dette i løpe ta 5 dager.Men det har stadig forskjøvet seg hele tiden.Har stadig ikke fått noe av dette jeg har spurt etter.Særlig en ting som kunne vært viktig er giveren jeg savner enten er det denne som er feil eller så er det motoren.Og dette ville jeg ha greie på før jeg tar opp båten så ikke jeg trenger og tenke på dette hele vinteren.Når det gjelder denne giveren jeg trenger så er det litt ukurante gjenger ellers så koster denne ikke mere enn 140 kr her men feil gjenger og ikke med alarm på 120 gr bare 95 gr Og så hva var feil med disse http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17693971

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Skulle ønske jeg kunne trylle BC, men det kan jeg desverre ikke. Har hatt x-antall samtaler med leverandøren i Nederland og skyhøye regninger. Dette har resultert i at jeg heretter hendvender meg direkte til Kina, og lasset jeg venter inneholder en mengde reservedeler samt delemotor. Hvis giveren på en av mine motorer hadde gått overens med din så skulle du fått en av disse før jeg hadde rukket å blunke.

 

Grunnen til at kassene ikke ble sendt etter avtalt tid var at leverandøren ikke ville gi ut flere kasser før "feilen" var bedret.Altså før alle kassene ble kontrollert.

Link to post
Share on other sites

Det vet meget godt hva feilen med den ene var. Slitasje i kon som ble fikset på Volvo Penta merkeverksted i Horten, den andre var kun brukt og inneholdt ingen feil. Den ene var demokasse jeg fikk tilsendt som delekasse fra Nederland, den andre satt i min båt før den ble byttet til fordel for TMC 345. Som du ser så solgte jeg også propellen min på dette tidspunktet fordi denne var helt feil tl den nye motoren.

Link to post
Share on other sites

Tror nok jeg tar ut hele motoren i vinter og får tak i noe annet er møkk lei kjørt på dørjefart nesten hele sommer :fishing:Og foresten så er det engentlig ikke kjøper som må ordne opp i alt det skulle jo vært importøren hvis ikke jeg tar feil.Og når det gjelder min engelsk så er denne meget dårlig har i hvert fall fått svar fra ham på det jeg har spurt om :lol:Og som sagt så tror jeg ikke motorene er dårlig jeg har muligens fått en mandags motor.Det som er problemet mitt er att jeg ikke får tak i det jeg trenger innen rimlighetens tid. :cool:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Helt korekt så lenge oljetempen holder seg under 120 gr i 20 min så går det etter dette må jeg ned i dørjefart for og ikke muligen ødlegge motoren.Denne motor har topp 3200 omdreininger men jeg Kan ikke kjøre over ca 1800 da blir denne varm og dette vet du fra før.Jeg for ikke kjørt sånn som jeg skal .Men jeg har kontakt med flere som har Lomatec her i landet dem har ikke dette problemet med tempen.Jeg syntes ikke dette er noe morsomt satt tross i denne for og bruke farten over lengre strekninger.Dette har du vist siden tidlig våres så dette er ikke noe nytt.Kunne like gjerne hatt denne gamle Yanmaren min den var bra i stand.Men motoren min starter og går pent ikke noe røyk men er redd for temp osv.Jeg har til og med fått kjøpt meg en Olje kjøler av en annen ute på her til denne motoren men dette hjalp ikke.Men men dette er som alt annet bare prat og prat skjer ingen ting desverre.Kommer ingen veg med deg om dette likevel.

  • Som sagt mulig en fille sak ang temp men hva hjelper det ingen ting hender.Har jo hålt på og sagt fra om dette over lengre tid nå.Når kjøper nytt så skal ting fungere.Jeg kan heldig hvis litt motorer så bare jeg har det jeg trenger så trenger jeg ikke hjelp .Som du vet så var det feil med giver olje trykk også men dette fikk jeg tak i norge som passet så dette ble bra.Som sagt jeg pleier og gå stille i dørene men nok er nok desverre.Håper denne topic hjelper andre så dem slipper og vente så lenge som jeg derfor går jeg i front om dette nå.Jeg kan ikke gå god for dette og lyve da for jeg mange uvenner hvis folk spørr meg da for de spørre noen andre som er heldigere..
Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Her finnes problematikk som MÅ komme når salg foregår på denne måten. Jeg skal som sagt følge opp montasjen på en båt og se hvordan det fungerer.

Nå har selger/forhandler vært veldig ærlig her inne og fortalt om sin "Misjon" når det gjelder import og salg av disse motorene. Jeg går ut fra at han også har informert om dette til folk som har handlet.

Jeg tror man må velge enten å være dønn ærlig som i dette tilfellet å si at man skaffer motorer billig uten særlig fortjeneste, eller man må satse 100 % fra første stund og ha alle ting på plass. Det være seg delelager, serviceavtaler, reklamasjons ansvar etc.

 

Min oppfatting er at det her burde være fult mulig å opptre som importør på lik linje med andre, men det krever nok litt mer utstrakt kontakt og klare avtaler med produsenten i Kina samt en god slump egenkapital for å stable dette på bena. Jeg tror dette kan være liv laga selv om mån har kommet litt skjevt ut i starten. Kina er ingen enkel handelspartner.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Som sagt lengre opp her så er girkassene blitt forbedret så jeg håper dette blir bra framover,og når det gjelder det andre med min motor muligens en fille sak men hva hjelper dette når jeg ikke får det jeg trenger.Har også kontakt med andre de har som sagt ikke dette problem med motor.Det som er problemet er dele tilgangen osv.Ikke for det en ny motor skulle en ikke trenge deler til med det første.Men jeg har ingen girkasse som er i orden ennå men for se hva som kommer.Motoren min går pent ellers men temp olje gal muligen giver feil.Men dette kunne ikke Wema norge skaffe meg. :cheers:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Nei snakket med Marc nå han spurte om dette også :smiley: Jeg ser att denne har blitt sent fra Nederland i dag.Og angående temp olje så sier han att 12o gr ikke er farlig da olja tåler 250gr men alarmen går på 120..Men da kunne det vært en fordel og satt i noen andre klokker og giver da som går høyere.For jo det i Norge men samme problem med gjenger osv har prøvd flere dager på dette og få riktig.Fortalte han om dette venter på svar.Andre har runt 90 på temp men jeg for 120 må jo være noe som ikke stemmer.

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

SF! Pprøv selv. Ikke la personlige erfaringer med solbriller ødelgge ryktet til verdens største motorprodusent.

 

Tja jeg tror jeg står over, den dagen det er en skikkelig importør på plass som også står av en vinternatt og to, samt når kvalitetskontrollen på produktene er på høyde med tilsvarende produsenter i Europa, Nord-Amerika, Japan og Sør-Korea, så kanskje. Men hyggelig at noen ønsker å prøve.

 

PS! solbrillene var ikke noe problem, der visste jeg hva jeg fikk og det stod i forhold til hva jeg betalte.

Kinesiske ATV'er som jeg har vært borti var ikke verd pengene de kostet. Det kan i mange tilfeller fort bli dyrt å kjøpe billig.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Det kan i mange tilfeller fort bli dyrt å kjøpe billig.

Er enig her... Det er viktig å ha en solid forhandler som tar reklamasjoner seriøst og sørger for de vanlige forbruksedeler og ikke minst servicedeler alltid finnes på lager, og annet mer spesiellt hostes opp i løpet av en liten uke maks...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Posten Norge har registrert følgende sporingsinformasjon om sendingen:

 

Søketidspunkt: 02.09.09 kl. 07.38.18

Sendingsnummer

Kollinummer CC+++++++++ Produkt CARRYON CASH

Vekt 0,0 kg

Volum 0,0 dm3 (0x0x0 cm)

Prisgrunnlag 0,0 kg

Signatur

 

Dato Kl Hendelse Poststed

01.09.09 15.14 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE 01.09.09 07.54 SENDT FRA AVSENDERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

 

 

Hei har søkt på pakken er det noen som tror det er noe som er sent her har tatt vekk sendings nummeret.Bare til etter rettning han startet i Februar i år med firmaet/eller hva det er for noe.Og som sagt dette begynner og haste så jeg vet om denne er i orden i år eller ikke skal snart ta opp båten og neste år så er det vel ikke noe garanti mer heller muligens mulig derfor dette drøyer. :rolleyes:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...