Jump to content

Marine kikkert fra Biltema, positivt overrasket!


mateco

Recommended Posts

Her har du bruksanvisningen til kikkerten, Hulda, så har du noe å lese på til du får tak i kikkerten.

 

Med Håp om suksess, tok jeg turen i dag til Biltema Moss. Tuslet litt rundt, og fant en 16,5 decimeter lang dame ivrig ryddende i en av hyllene. 'Unskyld' sa jeg 'vet du hvor jeg kan finne denne?' 'Har du delenummeret?' 'Nei bare denne', og dro frem utskrift av innleggt her'. 'Åja', kvitret damen 'du skjønner jeg er utlant fra Sashbårr, så jeg er ikke så kjent. Veit snart ikke hvor jeg jobber'. Sashbårr er Sarpsborg, for dem som ikke er innvidd i dialekten. 'Jeg like denne skjermen best, nå skal vi se. Denne får du ved deledisken, og vi har fire stykker igjen. Bare hyggelig å kunne hjelpe!'

 

Det er ikke siste besøket her. I Moss, ikke for langt fra hverandre finnes nå: Biltema, Clas O., Proffpartner, Elkjøp. Det begynner å bli bra. For ikke å snakke om denne båtutsyrsgreia som jeg ikke husker navet på akkurat nå.

 

Hulda lykkelig tuslende ut med vindusviskere til Admiralen og kikkert.

Link to post
Share on other sites

Nokon som har funne ut om Biltema-kikkerten er identisk med den som Nautisk Handel sel?

Jeg skjønner ikke dette. Man ser jo med et halvt øye at de forskjellige...

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Og da Hulda, - har du fått plassert kikkerten fremfor dine blide lyseblå og testet den?

 

Er du fornøyd, så har jeg allerede overtalt fruen til å kjøpe en slik til meg som fødselsdagspresang i november. Jeg kunne handle den selv nå, teste den litt her hjemme og så pakke den ned igjen til november. Det var bare å belaste hennes konto for beløpet! Noen ganger er slike admiralinner ganske så greie! :flag:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

For ikke å snakke om denne båtutsyrsgreia som jeg ikke husker navet på akkurat nå.
Seatronic?

Det er litt avstand mellom disse butikkene da...5 min med bil fra CO til Biltema tenker jeg og litt over 5 min til Seatronic fra Biltema.

 

 

Butikken ligger bak Ryggesenteret på Høgda.
Det heter Høyda :wink:

 

Hvis du kommer fra E6 fra Oslo tar du av første avkjørsel etter Statoil/Marche (By the way) da kommer du etterhvert til en rundkjøring som du krysser rett over.

Så første vei til høyre. Ved enden av denne veien er du ved Elkjøp og kan se Biltema bort til venstre...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Og da Hulda, - har du fått plassert kikkerten fremfor dine blide lyseblå og testet den?

 

Er du fornøyd, så har jeg allerede overtalt fruen til å kjøpe en slik til meg som fødselsdagspresang i november. Jeg kunne handle den selv nå, teste den litt her hjemme og så pakke den ned igjen til november. Det var bare å belaste hennes konto for beløpet! Noen ganger er slike admiralinner ganske så greie!

Lars H.

 

Har egentlig ikke hatt tid til å teste noe særlig enda. Kjøreoppdragene har stått tett som haggel i hele dag. Jeg kom fra Stavanger kl. 22:30 i går. I morgen startet dagen kl. 03:30. Amiralen har bursdag i morgen, og vi skal på heisa til Dublin. Hun blir 36 år, om man roter litt med talla (63 blant kjente).

 

Jeg har ikke fått testet ut funksjonen med høyde/avstand enda. Det er slik at om man kjenner høyden på et objekt, kan man finne avstanden. Det ser jeg på som en gimmic. Trimble forteller denslags innen en halvmeter uansett. Men hvis man bare tar for seg kikkert med kompass, så er den verd den snaue tusingen som Biltema forlanger, absolutt. Med skeive hornhinner og alt det der, så er ikke de halvblinde lyseblå det de maksimalt kunne vært. Men når jeg står på verandaen i Son, ser jeg greit detaljer over på Hurum. Instillingen og vekta er vel ikke akkurat som i reklamen, men det funker. Polstringen virker meget bra, den bør kunne tåle vann og røff behandling.

 

Totalvurderingen min tilsier løp og kjøp. Før du gjør en tabbe som får Admiralen til å ombestemme seg. Smi mens jernet er varmt og velviljen er på topp.

Link to post
Share on other sites

Heisann!

Har nettopp handla Marine kikkert med innebygd kompass hos Biltema til under 900 kroner, og jeg må si at jeg ble positivt overasket over hva jeg fikk for disse kronene.

Jeg plukket med meg en, og ble negativt overrasket. Må tune inn øynene virkelig i den. Merker det når jeg tar vekk kikkerten igjen; øynene "sklir" tilbake til normal stilling. Noe skjevt må det være, og det er ikke mine øyne som går i kryss...

Link to post
Share on other sites

Da blir det tur til Biltema på mandag for å handle kikkert pluss litt annet. Det skal bli spennende å se hvor

mange av disse tingene de har på lager.

 

bt_kjop.jpg

 

 

 

Er det forresten noen som vet hvor jeg får tak i en slik børste for vinkelsliper med bust av messing og ikke

stål? Har hatt en slik som jeg har brukt til rengjøring og pussing av propellen om våren, men den jeg har

er utslitt. Og stålbørsten er for hardhent mot en bronzepropell.

 

borste.jpg

 

 

 

Skal også en tur til Clas Ohlson og handle inspeksjonskamera pluss ladbar

LED arbeidslampe. Er veldig spent på kameraet.

 

co_kjop.jpg

 

Ellers blir mandag en travel dag, skal bl.a. en tur på rådhuset for å forhånds-

stemme til valget neste mandag. Fruen har plutselig mange fridager, så blir været

som meldt, drar vi ut med båten onsdag morgen og kommer ikke tilbake før

mot helgen etter valget.

 

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Den LEd lampa er grei, men ikke noe man utfører "oprasjon" med for å si det slik! (LED har enda et stykke å gå før jeg er overbevist).

 

Men kansje den er blitt oppgradert fra den jge kjøpte på Clas for 2 år siden (ser ganske lik ut da).

 

(For duppeditter (mest el.) så anbefaller jeg å sjekke opp www.dealextreme.com i HongKong. Dem selger mye slikt clasphlosn og biltema stuff til en brøkdel av prisen. Gratis frakt. Men husk toll grensa på 200,- ;) ).

Link to post
Share on other sites

Er det forresten noen som vet hvor jeg får tak i en slik børste for vinkelsliper med bust av messing og ikke

stål? Har hatt en slik som jeg har brukt til rengjøring og pussing av propellen om våren, men den jeg har

er utslitt. Og stålbørsten er for hardhent mot en bronzepropell.

 

Jeg kjenner ingen som leverer slik børste. Jeg har prøvd å få fatt i en rustfri børste. Hulda bruker disse 'flapdiskene' som er beregenet for rustfritt på propellen. Gir meget bra resultat. I år polerte jeg også til høyglans, brukte da settet som CO selger for polering av rustfritt stål. Hele operasjonen tok et par timer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...