Hammern Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 index skrev On 2.7.2024 at 12.30: Men pass på at du bruker rå linolje i så fall, så du ikke tetter treverket! Kokt linolje danner hinne, nesten som lakk. Takk for heads up :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 27.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2024 Hei. Prøver å finne fremgangsmåten for å byttespiker i en klavert sjark. Det meste undervanns må ut og inn med nye. Prøvde å leite på youtube uten hell. Lurer mest hvordan jeg skal få ut de gamle spikrene. Sitér dette innlegget Link to post
Dalurfjall Svart 29.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2024 On 7/28/2024 at 1:45 AM, glalaksen said: Lurer mest hvordan jeg skal få ut de gamle spikrene. Dersom noen har en metode som ikke innebærer stygge merker fra spikeruttrekker eller bytte av hudplank blir jeg meget overrasket. Ny spiker ved siden av? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2024 ikke rare videoen, men forklaringen er der, hvis man har spiker av jern The best method to remove steel boat nails - spikes is to tack weld a carriage bolt onto the exposed end of the fastener (I use a small inverter welder and 1/16" rod to tack weld a 1/4" X 3" carriage bolt - I like the flat head of the carriage bolt as it mates to the pulling hook on the slide hammer). This trick works well - but be extremely carefully not to catch the planks on fire and or tear up the boat (watch for plank - frame movement). If the fastener does not want to move - leave it alone. Sitér dette innlegget Link to post
Dalurfjall Svart 29.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2024 Ja jeg så noen som grøvla med å sveise på noe å dra i en gang, men en hel båt undervanns? Hohooi Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.