Jump to content

Trebåttråden


Wasco

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
jrewing skrev On 9.4.2021 at 15.41:

Ja, det går an :crazy: Har ikke overtatt den ennå, men kontrakt er underskrevet. Nå mangler bare båtplass :pray:

 

Skal opprette tråd for den når jeg har overtatt nøklene.


Hvordan er livet med den nye båten? Går vi snart se en dedikert tråd?

Link to post
Share on other sites

Hei folkens! Jeg har nå overtatt en motorseiler kallt Moas Ark. Hun skal være en av flere i en serie og er byggd av Skaar på Greåker. Er det noen her som har et søsken av Dirlanda eller som har noe kjennskap om båtene? På forhånd takk

D11EBF16-52E3-4802-AE28-E131B9D0C2F8.png

Link to post
Share on other sites

T.Vårlid skrev for 8 timer siden:


Hvordan er livet med den nye båten? Går vi snart se en dedikert tråd?

Ja, det er absolutt planen! Sålangt har vi hatt en kjempefin tur til Litle Teistholmen da det var så varmt. Nydelig førstetur😁

 

Men så fant jeg ut at dynamoen er gåen, så da turte jeg ikke ta flere turer. Planen er å installere ny i morgen. 

mail betyr post

e-mail betyr e-post

Link to post
Share on other sites

jrewing skrev 47 minutter siden:

Ja, det er absolutt planen! Sålangt har vi hatt en kjempefin tur til Litle Teistholmen da det var så varmt. Nydelig førstetur😁

 

Men så fant jeg ut at dynamoen er gåen, så da turte jeg ikke ta flere turer. Planen er å installere ny i morgen. 

Høres jo topp ut!! Litle Teistholmen er en flott plass!

 

 

tomsped: nydelig skute som vi absolutt tåler flere bilder og info om!

Link to post
Share on other sites

Javisst er hun fin :yesnod: Jeg vet ikke så mye enda. Selgeren fortalte mye da jeg var å så på båten, men mesteparten av det gikk tvers gjennom 😂 Har booket et møte noen dager før overlevering, så får håpe noe setter seg da. Ellers har jeg bare ett eget bilde, men har jo funnet noen på nett.

 

Det første er fra annonsen, det andre er fra siden til Risør trebåtfestival(noen år siden) og det siste er mitt

F05FC970-D97C-4ABD-9A56-7A5E76B177B5.jpeg

6A636644-9A36-427D-8924-61A2250C0FF9.jpeg

1E90A5BD-5036-4B89-836F-1AAB34935D0C.jpeg

Redigert av thomsped (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag har jeg tatt av presenningen av Miranda. Faren min kjøpte skroget mens jeg lå nyfødt på føden. Han ble klar 5 år senere, så store deler av min barndom er i denne båten. På midten av 90 tallet ble båten solgt ut av familien og i 2008 fant vi den igjen, henslengt og herjet. Vi tok den hjem igjen og startet restaureringen, men på et tidspunkt kom det andre ting som måtte prioriteres. Nå har den ligget i hagen i mange år. Jeg har forsøkt å få noen til å ta over prosjektet, men det er dessverre lite respons å få. Jeg er et sted i livet der dette prosjektet blir for stort og tidkrevende og nå trenger vi å få tilbake hagen. I morgen skal jeg ringe huggeren. Fy så vondt det gjør, heldigvis kommer snart en ny trebåt hjem som er i brukstand og som ligger på sjøen.

1B826A10-9B60-42F9-A687-9F33026B551D.jpeg

0E0003AF-B885-4C71-B293-85A7D520CF2C.jpeg

5E7BA1F9-A3E5-4914-A2E7-5F4D9AED9BEA.jpeg

Redigert av thomsped (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Wartsila skrev for 11 timer siden:

Det gjør vondt i hjertet at en så fin båt må gå :nonod: Ser jo på bildene at det er et glimrende utgangspunkt for noen som er litt nevenyttige, men folk i dag dar kanskje ikke interressen..?

Ja, det er et veldig godt utgangspunkt, kunne blitt en kjempe fin båt. Eller var, i dag begynte jeg å demontere overbygget og dollbord, blir mye fin teak og mahogny jeg evt kan bruke ved reparasjoner i den nye båten da. Interessen for trebåter er nok fallende ja, vi treskaller blir det bare færre og færre av. 😄   
 

68D6D670-881E-400C-8B96-F0AF5970F741.jpeg

13B4B8E3-1ABC-4546-B366-20663FBF4694.jpeg

Link to post
Share on other sites

Uff, dette gjorde vondt langt inn i båtsjela (som er en stor og kjenslevar del av sjela mi)! Jeg veit jo det går med digre biter av lystbåthistorien i de tider vi lever i, men å få det slik presentert er rett og slett uhyggelig. Jeg skjønner deg godt, men det er asså noe revnende gæli med et samfunn der folk har mer behov for å pusse opp allerede oppussa hus og leiligheter enn å drive med slikt som dette.

 

Jeg har dessverre ikke kapasitet, og ser på nett og i havner og marinaer at interessen er laber blant slike som burde kunne klare jobben. 

 

Veldig, veldig, veldig rart. Trur vi kommer til å se tilbake på denne tida slik vi ser tilbake på tida da nydelige hus ble herpa med husmorvinduer, huntonitt og eternitt. 

 

Det hullet i småbåt- og lystbåthistorien som dannes nå vil aldri kunne fylles igjen...

 

Kondolerer!

  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...