Jump to content

Båtførerprøven


bliss X

Recommended Posts

Kjenner ingen til andre plasser man kan ta den i Oslo uten å vente i flere uker? Er klar til å gå opp til test, men prøver å ringe rundt til steder som er oppgitt på norsktest sine sider,- og ingen av dem tilbyr prøven. Ganske dårlig logistikk i dette synes jeg, da jeg har brukt mere tid på å finne et passende testsenter enn jeg har har mulighet til.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Er litt diskusjon på jobb....

 

* Er du født 1.1. 1980 eller senere og føre fritidsbåt med lengde over 8 meter eller som har motor med effekt mer enn 25 hk, da må du ha båtførerbevis fra 1. mai 2010.

 

Og da er det en del påståere som sier da at de født før 1.1.1980 trenger ikke, likevel om båten er over 8 meter og eller har mere enn 25hk.

 

Blir forvirret. :confused:

Hadde vært så mye lettere om alle båtførere må ha beviset etter 01.05.2010

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om man tar båtførerprøven når man er 16 år, .....

 

Når du er 16 år og har båtførerbeviset kan du føre fritidsbåter opp til 15 meter, dvs ca 50 fot. I praksis møter du heller ingen begrensning mht motorstørrelse.

 

Dermed er det et ganske stort ansvar man påtar seg hvis man nytter rettighetene fullt ut :smiley:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...