Stoner Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Jeg er sjokkert. Utrolig at noen har så lite skam i livet at de kan forlange så mye, og enda mer vanvittig at noen er villige å betale slike astronomiske beløp.Vi lever i en gal verden (Norge altså). Prisforlangende enkelte kommer med, er så de til de grader ute av proporsjoner. Heldigvis for deg er det ikke dine penger jeg prioriterer, men mine. Jeg har betalt mindre tidligere med elendig kvalitet, så vi får se hvor fornøyd jeg blir denne gangen. Prioriteringer gjøres ofte ut fra bekvemmelighet, økonomi, interesser, kunnskap, tilgjengelig tid etc, etc... Man velger selv hva man skal irritere seg over. Det er nok mye å irriterende å velge i, så for å unngå å ødelegge dagen sin med å være sint hele tiden, bør man prioritere hvilke irritasjoner som passer for best for seg. Hvordan andre gjør sine prioriteringer, med sine egne penger, gjør ikke mye utslag på mitt blodtrykk. Du mente det sikkert humoristisk, men jeg valgte å svare alikevel (for sikkerhets skyld). Ha en fin dag. Link to post
Njord Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Prioriteringer gjøres ofte ut fra bekvemmelighet, økonomi, interesser, kunnskap, tilgjengelig tid etc, etc... Der er vi 100% enige Ellers kan jeg berolige deg med at pulsen min ikke steg nevneverdig under formuleringen av innlegget mitt. Det er jo som du selv skriver ikke mine penger du bruker Håper helt oppriktig at du blir fornøyd denne gangen. Ha en fin dag selv. Med vennlig hilsen Torkjel Link to post
Kaptein Trebein Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Snekka skal lagres utendørs, det koster meg ca 3000. inkl løft, krybbe, spyling. Hadde jeg hatt plass hjemme hadde jeg lagra' n der, mye billigere. Service tar jeg sammen med noen kompiser, for min egen del da jeg har mye å lære.. Synes også prisene er rimelig stive hos enkelte, kan vel virke noe avskrekkende. Har selv et rimelig trangt budsjett, men synes sålangt jeg har fått mye for penga. Må reparere litt på kalesjen, det tror jeg blir dyrt... Link to post
Marida Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Var på land i en uke, kostet 4688,00 for løft, spyling og leie av plass/bukker. Betaler ca 4000 + 1900 i strøm for å ligge i havn med propell om vinteren. Betaler da også 6660,0 om sommeren, da er styrøm ink. Link to post
Arvid_A Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Opptak, inkludert vinteropplagsplass ute: Kr. 700,- Utsetting: Kr. 400,- Vinterkonservering pluss vanlig service med filter-/oljeskift tar jeg selv, dvs. kun materiellkostnader. Link to post
Bartesam Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 (redigert) Koster 2500 for 29 fots snekke med bukker, opptak, spyling under og utsetting om våren Servicen tar jeg selv Rødvin Redigert 16.September.2009 av Bartesam (see edit history) Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
oolsen Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Er det noen som har noen kloke råd ang ute- vs. innelagring? Jeg er usikker på om jeg er villig til å betale ca 6-7000 kr mer for innelagring. Ser forresten at prisen ligger på mellom 19000 - 25000 kr for innelagring pluss service på 23 foter. Link to post
Buffalo Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 2400,- vinter lagring av 25 fots motorbåt og 4000,- vinterkonservering av 2,8L Diesel + avmontering av duopropell <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Holmabåten Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 (redigert) Betaler 2000,- for å ta den opp/traansport hjem i hagen(ca 500m) og kjøpt krybbe til 7000,- ikke så gale for en båt på nesten 6 tonn Da står den lett tilgjengelig for vinterens oppgraderinger. Service tar eg selv men det går jo noen kroner i deler. ellers så blir skal den få ny kalesje i år og nye puter ute, da blir mor fornøyd skal gå over alle kjølerene og rense de slik at alt er på stell til neste sesong. Vi får håpe været blir bedre da. Redigert 19.Oktober.2009 av 31 Portofino (see edit history) Link to post
Honduras Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Tok opp båt og klargjorde nå lørdag som var. Polar 22 m/Marna 8-12Hk Bensinmotor Skal vi se... 2x3kg BT frostvæske... kr 198,- 4 liter 10-30W olje kr 99,- Oppløft med mobilkran samt høytrykkspyling av skrog kr 350,- Vinterplass i båthavna kr 300,- (etterskuddsvis fakturering, så den får jeg ikke før til våren) 0,5l brus og en baguett med reker kr 60,- Ja... det tror jeg skulle være alt.. Så nå er det bare å spare opp nye kr 300,- for å få den løftet ut neste år. Da slipper jeg å betale gutta som spyler kr 50,- også. SÅ da blir det sikkert en pose karameller på toppen * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
nilsht Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Ca 2300,- for opptak, spyling, utelagring m/bukk og utsett. Link to post
SRA Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Kr. 43000,- inkl. service på motor/drev, konservering, anoder, vasking, boning hele båten og bunnsmøring båt/drev. tja er dette så mye da? penga ruller fort hos proffene. mye som skal gjøres og jeg forutsetter at dette er et firma og ikke noe svarte greier. Vask / boning - 15 timer (en mann, to arbeidsdager) mye/lite? Bunnsmøring båt drev / anoder - 7 timer (en mann en arbeidsdag) mye/lite? Service på motor - 7 timer (en mann, en arbeidsdag) mye/lite? totalt 29 timer? løft ut/inn / innendørslagring: kroner ?? deler/materiell / olje / filtre / bunnstoff osv: kroner ?? Link to post
BårdK Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Nesten 18.000 for løft opp og ned og vinterlagring ute. Betalte "bare" ca. 13.000 i fjor, da de ikke la på mva., men det gjorde de i år - noe som også ser ut til å være riktig. Om noen år har jeg plass i Leangbukta Båtforening og da får jeg også forhåpentligvis billigere vinterlagring. Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Vask / boning - 15 timer (en mann, to arbeidsdager) mye/lite?Bunnsmøring båt drev / anoder - 7 timer (en mann en arbeidsdag) mye/lite? Service på motor - 7 timer (en mann, en arbeidsdag) mye/lite? totalt 29 timer? løft ut/inn / innendørslagring: kroner ?? deler/materiell / olje / filtre / bunnstoff osv: kroner ?? Satt å tenkte i samme baner når eg såg all kritikken. Ta med en blokk i båten og noter ned all tid en bruker på arbeid(minus kaffi), så vil nok mange se at det en betydelig arbeidsmengde. Og det benyttes neppe biltemaprodukter hos en marina, så det er nokre lapper i matriell også. Du har dessuten garanti på kobben (biltema holder mål på masse, så ikkje svar meg på det) Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Enzo Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Jeg løfter på land og rett ut igjen for å spyle på høsten (ca 1600.-) og opp på land i 3-4dager på våren ca 3500.- inkl bunnstoff osv det er det hele. Link to post
aileenll Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 (redigert) For opptak, lagringsplass, strøm, vann og sjøsetting kr 3180,- for 35 fot. Småbåtene har jeg hjemme i båtbua, og det koster ikke noe ekstra, når en ser bort fra vedlikehold Redigert 19.Oktober.2009 av aileenll (see edit history) Aileen ll Link to post
Odd H Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Vår 03 Scand Baltic ligger i fabrikk-krybba i hagen med landstrøm (lading+varme) her i Stavern Kranbil er 2x1200,- Kjøpte full pakke opplagstativ m/TYKK duk av Malfix for tre år siden og er storfornøyd! All konservering/vask/vedlikehold/service tar jeg selv, er jo litt av gleden ved å ha båt! Dessuten er det viktig å gjøre seg kjent med båt&motor slik at man kan fikse ting i en fart om nødvendig. Personlig liker jeg å ha kontroll med hva som blir gjort ang service. Uansett er det deilig å se Balticen ligge der ferdig pakket inn! Husker godt hva en gammel hedersmann av en los sa: "Det er tre store dager i året, når sjekta går ut,når sjekta går opp, og når potetene er i kjelleren! Link to post
Per Harald Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Nå er Bavariaen tatt opp av vannet i dag, og venter på service på 2 stk D6 og drev. Vask, polering over og under fenderlist. Drikkevann og septiksystem får det som trengs, og båten lagres inne, med opptak og utsett. Herligheten koster tett oppunder 60000.- pluss deler. Når båten er ny må den allikevel ha den foreskrevne service av volvogodkjent verksted. Lagringen inne er bortimot 20000.- pluss mva. tror jeg. Skal man ha den foreskrevne service og lagring med kraning blir differansen til innendørs lagring liten. Båten skal tilbringe vinteren på Framnes Maritime og de har min fulle tillit. Tviler ikke på at båten får den behandlingen jeg forventer. En mekaniker tok en tur opp i båten i dag etter opptak. Han kom med en teppebit som han la på badeplattformen som han satte fra seg skoene på før han gikk i sokkelessen rundt i båten. Må si jeg ble en smule imponert og beroliget. Nå er det bare å se fram til Mars så vi kommer på vannet til påske. Per Harald https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Hansi Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Service på båt og motor gjør jeg selv. Lagring inne koster noen tusen men er verdt hver krone. Prisen for kommende vinter er enda ikke avtalt. Link to post
norflyer Svart 19.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2009 Fikk plass innendørs i dag på 44 ft seilbåt. Kommer på 8800 kr.. pluss kran. Skal bli deilig å stå enplass der en kan jobbe litt ombord i vinter. Nå gjelder det bare å montere hjul på krybben.. Link to post
TomF Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 (redigert) Er det noen som har oppdateringer på 2013/14 priser. Jeg har en 25 foter med 300 Evinrude ETEC - og fått følgende lagringstilbud med motorservice hos autorisert Evinrudemann: Teak rensing 2000,- Vask/stoffing av båt 4500,- Polering opp til fender list 2000,- Lagring av batterier 500,- Vinterkonservering av motor 3000,- Opplag inne (oppvarmet) 8500,- Opptak,spyl,utsetting 2000.- Totalt = 22.500,- + evt. pr time for polering over fenderlist og innvendig vask polering Billig ? Dyrt ? Passe ?? Redigert 22.August.2013 av TomF (see edit history) Link to post
avmønstret5 Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Er det så at dagens båtfolk ikke kan ivarets båtene sine selv? Jeg er sjokka!"" Link to post
Lady B Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Opptak og utsetting, vinterlagring utendørs 1200kr. Slippsetting, inntil en uke, 600kr. Link to post
LM 605 Svart 22.August.2013 Link til dette innlegget Svart 22.August.2013 Kr. 22.500,00 + eventuellt mere for tillegstjenester. Nå tilhører jeg den noe eldre garde som betaler ca 1100 kr.totalt for opptag og hjemkjøring på lastebil, og gratis lagring i egen hage. Slike priser som Tom F kommer med her for en 25 fots båt høres jo helt horrible ut sett i mine øyne. Link to post
-morten- Svart 23.August.2013 Link til dette innlegget Svart 23.August.2013 Opptakk kr. 0 Høytrykkspyling kr. 0 Vinterlagring kr. 0 Service kr. ca 2500, filter olje, gearolje, vannutskiller, polering/rensemidler og bunnstoff hvert 2. år Har eget Naust 50m fra brygga, med strøm og vann og eget båtoptrekk. Vanlig service og vedlikehold er enkelt å gjøre selv. elektroniske oppgraderinger og registerreimskifte tar jeg hos lokal aut. verksted 10min unna. Da blir det lit mere servicekostnader + kranløft 1500 om det er nødvendig.. Ved større båt som ikke går inn i naustet vil det bli lit dyrere med vinterlagring 10 min unna, men spyling og service/vedlikehold kommer jeg til å ta selv på neste båt også.. Er forøverig enig med LM 605... Polering av skrog 2000! lurer på hvordan dem får til den prisen!! skroget er fort gjort å polere! selv bruker jeg en middels dyr maskin.. derrimot så er det overbygget som tar lang tid å polere pga, beslag krinkelkroker og ev. vinduslister/kalesjeknotter osv.. for 2000, må det jo minst være gelcoatrens/rubbing, polish, og glanslag... skulle jeg polert et skrog ville jeg tatt 500+poleringsutstyr hehe kansje 1000 for et overbygg...om det kun er snakk om polering uten rens eller rubbing, synes jeg det blir å betrakte som ran, når man gjør dette selv på kort tid med maskin Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn