Bitteliten Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 (redigert) ja - det ville jeg gjort. Men hvordan skal du få løftet den opp på platformen da? Ser du for deg å dra den opp sidelengs? her er krybbene vi har. Når de ikke er i bruk snurres de rundt og ligger da helt flush Redigert 15.Mars.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Flotte greier, rem. Nesten for flott for båten, kanskje må du lete etter finere å båt å montere den på Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Utrolig flott. Jeg er virkelig imponert Nå gjenstår bare en bitteliten ting, ville jeg sagt. Et syrefast anker. Noe å sette på ønskelisten? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
REM Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Jeg ser for meg å trekke opp jolla på samme sett som deg B´liten, men da manuellt, uten bruk av pasarell. Fine de der flip-around krybbene. Selges vel ikke på det åpne markedet er jeg redd? Tør ikke tenke tanken en gang på hva de ville koste fra NorWest. Kanskje noe du kunne produsere Komodo? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Jo, syrefast anker står vel på ønskelista, men fortsatt laangt nede. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 koster rundt 20.000 fra NW montert på en nordwest. skader jo ikke å spørre om de kan kjøpes om du er interessert Sitér dette innlegget Link to post
o-hjelen Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 (redigert) Davitere som festes på badeplattform. Utrolig enkel og lett i bruk. Vippefunksjon. Enkel å ta av. Tåler tyngre joller/ RIB. T-G Davitere- syrefast WEB Redigert 15.Mars.2010 av o-hjelen (see edit history) Sitér dette innlegget 77mod HANSVIK 14FOT 82mod Hortensnekka HB 620 83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715 86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41 Link to post
REM Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Har du erfaring med disse O-hjelen. Ser noe pinglete ut? B´liten. Fint om du kunne spørre NW for meg hva de skal ha for krybbene. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 kanskje du vil ha med den rulla de har lagd også da? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Rulla også. Hele settet takk. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Marida Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Gratulerer med knallfin plattform. Skjønner nå hvorfor de ferdige koster en del. Nå har du vel snart skiftet ut hele båten. Er det ikke da de blir til salgs. Jeg ser for meg å trekke opp jolla på samme sett som deg B´liten, men da manuellt, uten bruk av pasarell. Fine de der flip-around krybbene. Selges vel ikke på det åpne markedet er jeg redd? Tør ikke tenke tanken en gang på hva de ville koste fra NorWest. Kanskje noe du kunne produsere Komodo? En kompis driver å løfter sin Aquaquick 300 opp på denne måten. Han har ILAS sin uten annen løfting enn "man power". Dette er ingen god løsning og fører til mange f... i h.... Blir til at jolla ikke blir satt ut. T-G daviterne virket bedre da. Gratulerer igjen Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 (redigert) Med dine kompetencer så burde du da kunne lavde dette selv, rem? Du har da allerede gjort det, der var mere indviklet end denne, ret enkle tekniske løsning? Andy red: Og med "dette" mener jeg NW-løsningen. Er enig med dig i at den anden (T-G) ser utryg ud. I kraftig sø og med en tung rib bagpå så kan jeg ikke se, at det holder i længden...? Redigert 15.Mars.2010 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Jo det kan hende Major, hvis jeg hadde hatt et mekanisk verksted til disposisjon. Jeg ville nok trengt en dreibenk, platesaks, knekkemaskin, sveiseutstyr og en god søylebormaskin tror jeg? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Gullfisk Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Hvis du går for NW løsningen med rulla på motsatt side av ankeret, kan du bruke to blokker og huke i jolla og anker/rulle. Tror den kommer lett opp på krybba da. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Den rulla er vel en ekte snublefot? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 helt enig med astor - men har man ikke kran er det bedre enn ingenting. det beste er nok at den er avtagbar. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Kanskje noe du kunne produsere Komodo? He he, spreke de der ja! Jeg har ikke behov for slike selv, men jeg så med en gang for meg noe tilsvarende til å vippe rundt med håndtak. Jeg ser for meg at jeg får et dilemma på vår plattform med noe å holde seg i når man kommer opp badestigen, særlig med tungt dykkerutstyr på. Kanskje bitteliten må ut og lage en skisse... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
baatsman Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Ludde her på forumet har en liten winch som trekker jolla opp på plattformen. Det er blitt montert på en del Bav. Sparer ryggen for mye, spes ved tyngre rib. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
MajorAndy Svart 15.Mars.2010 Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Det er muligvis ikke verdens pæneste løsning, men jeg har lavet en lille kran selv af et par blokke og taljer, så jeg får udveksling på det. Den ene ende sidder fast i rækværket på fly'en og i den anden ende sidder en karabinhage. Når jeg skal have gummibåden op på badeplatformen sætter jeg karabinhagen i båden og trækker den op med hejseværket. Jeg bruger hverken snap-davider eller andet. Den ene langside af gummibåden hviler på badeplatformen, den anden holdes af "kranen". På den måde sidder gummibåden i spænd og sidder rigtig godt fast. Og det tager kun to minutter at søsætte den igen. Andy Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2010 Mye kreative innspill her. Takk skal dere ha alle sammen. Jeg får prøve å samle trådene etterhvert. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Vel, jeg planlegger å fjerne betydelig vekt, faktisk rundt 45 kg ved å droppe daviderne. . Har jo sagt det før men,dette blei helt rått REM .Som altid når du lager noe ,det blir gøy å se det live på Koster .Som du veit har jeg festene mine ,men mangler davider om du skal selge dem .Eller om du kjenner flere som selger til den prisen du kom over Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
JanS/EIR Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Profft resultat, rem, du imponerer virkelig. Flott tråd med masse instruktivt stoff, som det har vært en fornøyelse å følge med på! mvh JanS/EIR Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Ra Balder Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 (redigert) Jeg synes dette er direkte dårlig gjort, rem. Å lage noe så flott, og dokumentere det så godt, tar jo fullstendig luven fra alle oss andre. Hvem tør vel å starte opp noe som helst byggeprosjekt etter dette... Redigert 16.Mars.2010 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Miss Amalie Svart 16.Mars.2010 Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Fantastisk tråd REM, og nydelig arbeid. Det beste er at man får arbeidslyst av å lese det her, og å se bildene.Gratulerer med flott resultat! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
REM Svart 16.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2010 Jo, det var hyggelig å høre. At prosjekttråder som det her kan være smittsomme var jeg klar over. Å pusle med ting på egen hånd er en del av båtlivet det også synes nå jeg. Lønnsomt kan det være også, og ikke minst morsomt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.