Jump to content

Vi som snur oss etter taubåter


Gudrun

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Lengre oppe her vises det til en liten taubåt på finn.no som har vært på havets bunn.

Vil bare vise noen bilder hvordan den samme ser ut idag etter fagfolkene på Dåfjorden Slipp har satt igang og fikser den opp for eget bruk..Nesten ferdig... Ser bra ut,eller?

Bildene er tatt av Steinar Andersen.

 

bilder_verftet_2_063.jpg

 

bilder_verftet_2_079.jpg

 

bilder_verftet_2_060.jpg

 

bilder_verftet_2_065.jpg

Link to post
Share on other sites

Der har "i alle år" ligget en lignende denne på Engøy/Klasaskjeret:

rondvaartenmetmuziek.jpg

Noen som har bilde og vet litt om historien til den?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

"Lessing" er jo nesten i en klasse for seg:

lessing.jpg

Enkel, nesten brutal, i stilen :thumbsup:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

To fine båter observert i Arendal i ettermiddag

Var Fru Jacobsen ombord tro?

Litt dårlige bilder.. mobilkamera var eneste fotoapparat med :headbang:

Men det er altså BB Connector bak tankeren.

Javisst :thumbsup: , blir liggende til Onsdag morgen - du får bare slenge innom :sailing:


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Sånn litt på siden, Fru Jacobsen. Har du noen formening om hvorfor skipperen på "Bamse" mener seg fritatt for fartsbegrensningen i Larvik havn? Nevnte slepebåt ligger ofte i indre havn, og jeg har til gode å se at denne - hva enten det er på inntur eller uttur går i særlig mindre enn ti-femten knop. Innenfor femknopsgrensen.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...