Jump to content

Prosjekt: Draco 20


Superkul

Recommended Posts

lurt litt på om jeg skal sette på et flatere ratt - så stolene kan flyttes frem 10 cm - og sette på litt større stigtrinn da blir det lettere og komme ut og inn + bedre plass oppi

sjekke litt på beinplassen

var inne på tanken med en dobbeltstol i stedet for 2 stoler men det faller nok bort pga vektfordelingen bla

og at man kan snu stolene mot hjørnesofaen bak kom jeg brått på ....

 

39_1477303911.jpg

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Jarle....

Moro å følge med på slike Dracotråder.

Har jo selv pusset opp flere Dracoer både eksteriør og interiørmessige oppløftinger som seter, dashbord,dørk,dekor m.m. Siden jeg er mekaniker så har det vært moro og rive ut moterene ...skifte alt av pakninger, lakkere opp igjen blokkene samt rense og male hele motorrommet.

 

skann0001.jpg

 

volvo_penta.jpg

 

Her er det et par bilder etter renovering av 2 stk AQ140 som skulle inn i en Draco 2500TC. Tror det er 8-9 år siden....

 

Ellers Jarle...når du savner Koster....så vet du at Dracoen går fint fra Fredrikstad til Koster....og så sikter du inn på en større båt som har BP vimpel....og border den....

Link to post
Share on other sites

deilig med støkent motorrom

skikkelig fine motorer du pusset opp der

ja jeg også pleier å rive fra verandre og bytte alt + maling

denne gangen skal jeg ikke røre selve blokka forutenom å gjøre ren og male - motoren går pent og ryker ikke i hele tatt uansett om den er kald

i tillegg til alt jeg handlet til motoren nå er det byttet manifoil - starter og dynamo - så jeg håper og regner med atte dette blir som nytt

blir nok litt opprydding og maling av motorrommet også

Koster ja - sukk - kan jo hende vi tar en tur hvis vi har barnefri en helg og ser jeg dracoen din skal jeg stikke bortom

vi pleide å være på baksia vi på brevik - der er det stille og deilig - hadde sykler ombord til butikkene og turer

Link to post
Share on other sites

Ja tegningen er utrolig viktig, en får løst mange problemer og får en del ideèr/løsninger på tegnebrettet.

Får liksom gått igjennom hele prosessen så det ikke dukker opp noe uforutsett mens en holder på.

Viktig å tegne i målestokk......... 1 :10 er greit å tegne i ....... 1m =10 cm.

Bare å sette igang, bruk 0,3 mm. trykkblyant og mm.ark dersom du ikke er så dreven.

Du vil oppdage etterhvert at det ikke er så komplisert.

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

var på posten i sta og hentet kallesjen -dæven den så fin ut - mørkeblå med helt 100% lik blåfarge på glidlås - denna gleder jeg meg til og brette ut og sette på :seeya:

 

jeg bestillte på jens sagen / helly hansen og det er visstnok dem som leverete til draco orginalt og di var billigst med beste marilux duk

så da burde den passe som fot i hanske :giggle:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har forøvrig kjøpt 7-8 kalesjer gjennom tidene av Jens Sagen....og en superhyggelig kar Per Houge....alle kalesjene har passet 100%....og var i Markilux sin gode kvalitet. Om man bestiller på høst eller benytter messetilbud...så er det kroner og hente. Helly Hansen har jo som kjent kjøpt Jens Sagen...som igjen har kjøpr Hubert....noe som gjorde at jeg fikk denne HH lettduken til flybridge for en hyggelig pris.

Per Houge hos Jens Sagen as...er en super hyggelig kar som har skjønt at: Et salg er ikke avsluttet når du har fått varen og han har fått penger.....det er da salget begynner. (Der er det mange bedrifter som har bommet).

Redigert av Jorg-1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

er i vertfall morro når man blir ferdig når det ser så jævlig ut

begynner å klø etter å sette i gang -

skal vippe av toppen for å se at alt er helt og ikke irret osv

nå om dagen driver jeg som sagt innspurten på oppussing av huset for salg og det spiser opp all tid

i dag kom det en kjær varmegrad og da fikk jeg løpt rundt og gjort ferdig noe smått ute

fotograf til mandag - takstmann osv

så er det inn i ny kåk og alt som følger med det

men jeg skal ha dracoen på vannet i løpet av mai :smash::smash:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...