Jump to content

Prosjekt: Draco 20


Superkul

Recommended Posts

Hei igjen Jarle. Hyggelig å se du er på banen igjen.

Jeg er nok lei for å skuffe deg....men den dekoren er ikke fra meg.....

Jeg har alltid hatt sans for detaljer...men du ser det fort på den "A" i DRACO....den som skal være med en slags bue øverst. Send meg en IM med din adresse så skal jeg sende deg et par DRACO i rødt med riktig teksttyper om du vil.

 

Mine dekorer ser slike ut.... (dette er til 24 Styling)

 

tn_konfirmasjon_039.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei. Jeg kan lage kun mørkblå dekor til deg jeg...ferdig til montering med DRACO tekst i riktig type...ferdig utskåret. Send meg en IM om du vil ha stripene også....over fenderlist. Husk at min mørkblå muligens ikke er lik den du har fra før. Da har jeg forstått det riktig at du ikke vil ha de 4 lyseblåstripene.

 

Mvh Jørgen

Redigert av Jorg-1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

i dag fikk jeg rydda opp litt i gamle ledninger og skrudd av litt på motoren

noen som har forslag på hvordan man får reint skruer og deler som er rustne??? diesel og stålbørste??

kjøpte rød motormaling men lurer på om noen bruker noe spesiell grunning etc på blokk og deler forøvrig før selve malingen??

Link to post
Share on other sites

noen som har forslag på hvordan man får reint skruer og deler som er rustne??? diesel og stålbørste??

 

http://www.strip-all.com/no/

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Et par runder med skikkelig avfetting først! Jeg foretrekker en som Bilextra selger, tror den heter Comma Hyperclean eller noe deromkring. Deretter stålbørste for å fjerne løs rust og løs lakk. Flekking med grunning der det er rustent, og til slutt et strøk lakk i egnet farge. Det blir nok bra skal du se!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

i dag ble jeg litt svett i fremdriftsplanene - hentet nytt kjøkken på ikea - rubb og rake

så kom elektrikkern innom - en nabo som beordret riving av et par vegger så vi får lagt opp litt nytt her

i morgen kommer det en kar og skal montere varmepumper og rørleggern kommer innom snart :sweat::sweat:

håper virkelig dracoen kommer ut i midten av mai , men ser ut til og spøke litt :headbang:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

tia flyr og kjøkkenet er enda ikke helt ferdig - alt tar så sabla lang tid - men nå er det meste av elektriske byttet

bare kjøkkenet hadde man vel blåst unna på ei drøy uke men elektrikker jobbinga krevde sitt - åpning av vegger - riving av ledninger etc

båten står utenfor urørt :cryin::headbang:

men tid kommer og plutselig er det båten sin tur og bilder strømmer inn her på bp

Link to post
Share on other sites

Vil vel tro at du prioriterer riktig Jarle. Har selv hatt et oppussingsopplegg som har vart i 10 år. Nå har vi bestemt oss for å begynne helt på nytt. Kjøkkenet bytter plass med gjesterom osv, osv. Og enda jeg som er elektrikker selv. Kan bli svett av mindre.

Link to post
Share on other sites

ja man er nok flere timer hjemme en i dracoen hehe

man må jo ha litt orden der først - var orginal kjøkken fra 56 - skyvedører og sinnsykt dærlig løsninger - er ikke plass til tallerkner i overskapene engang

det elektriske var også orginalt - mere brannfarlig en åpen bensinkanne i hånda og sigg i kjeften haha

Link to post
Share on other sites

har som sagt holdt på mye med huset og her er et par bilder hvorfor dracon blir skjøvet litt frem

 

kjoekken___90_aarslag_103.jpg

her har jeg åpnet veggen i gangen og rivd ut hele det elektriske anlegget

det sto 2 sikringbokser for både 1 og 2 etg der - nå blir det nytt skap - ett i vær etg

 

kjoekken___90_aarslag_107.jpg

her er det ene skapet i 2 etg på tur inn

blir deilig med alt el nytt i hele kåken

 

kjoekken___90_aarslag_008.jpg

her reiv vi en vegg for å utvide kjøkkenet litte grann (den nye på tur opp)

 

kjoekken___90_aarslag_080.jpg

reiv ut alt av kjøkken innredning og plater og tak - bare rupanelen igjen

her setter jeg opp nytt tak

 

kjoekken___90_aarslag_200.jpg

etter å lagt nytt gulv - nytt tak - sponplater på alle vegga blei den ene veggen fyllt opp med skap

driver med andre veggen nå -

ikke så mye båt men en forklaring hvorfor det ikke skjer så mye enda

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

kjoekken___90_aarslag_007.jpg

ett bilde til av veggen jeg flyttet - var bare ca 60 cm men duverden det hjalp

skyvedøra inn i stua ble tettet (venstre i bildet)

 

002.jpg

her er bilde av den andre sia der det gamle annonsebilde ble tatt

så nå begynner det å flaske seg og båten står utafor og hopper og hyler etter omsorg

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Se her ja! Dette blir bra Jarle! :cheers:

 

Det er utrolig hvor mye det har å si med litt vedlikehold bare! Jeg ser på Dracoen jeg kjøpte av deg også, det var ikke mer enn en rubbing, polering og voksing som skulle til i skroget på den for at den skulle bli pen, samtidig har jeg begynt å jobbe med det brune på båten med polytrol. Dette er helt suverent! Båten er faktisk brun og hvit igjen og ikke beige(falmet brunfarge) og gulfarget i skroget lenger! Ny kalesje har den fått, full gjennomgang på motor og hvitt bunnstoff damt at teaken er pusset ned og lakkert (mangler listene foran på dekk), ellers har jeg tatt alt. Resten av jobben tar jeg når den står på vannet. Fikk kjørt den ut på bryggeplassen på hvaler i går! Motor er helt suveren og går meget bra.

Drevet er jeg litt mer skeptisk på, men det hjalp vannvittig å stramme vaieren.

Det som irriterer meg nå er tilten på drevet =/ Det virker som det er dårlig kontakt og at den ikke får strøm, men elektriske ting er jeg helt elendig på, så veit ikke helt hva jeg skal gjøre med det da jeg synes det blir for dyrt å sette den på verksted for å titte på det..

Finner nok på noe lurt! =) Ellers er jeg strålende fornøyd med båten!

 

Utrolig morsomt å se hva du har gjort med din båt også Jarle! Stå på videre! :smiley:

 

Skal få tatt noen bilder av min båt en dag slik at du kan få se resultatet =)

 

Mvh Jonas

Link to post
Share on other sites

gøy og høre at den blir pen igjen - så jo litt bedrøvelig ut med ødlagt/sliten kallesje og matt og ustellt i lakk

gleder meg til og se bilder -

det satt 2 store sylindre på det drevet?? er vel sikkert bare en bagatell - gå over kontakter og brytern / tyvkoble brytern og utelukk at den er gåen

evnt se over om det er nok væske hvis dem er hydrauliske

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...