Jump to content

Prosjekt: Draco 20


Superkul

Recommended Posts

Svart (redigert)

skal bort til båtbua og sjekke ut en maling som heter dørk og kjølsvin maling - innbiller meg den er lysegrå ala den som er der

prøvde litt topcoat jeg hadde ståendes i hvit men det ble ikke fint så det la jeg ikke ut bilde av engang hehe

takk for det sandvikac25 - var utrolig gøy og vaske egentlig - spraya på med kraftvask - oppvaskost og tolmodighet - skyllte over og tørket grundig med papir- utrolig hvor rent og fint det ble

følg med ......... nå skjer det no hver dag

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Heisann

Interessant å lese i tråden din. Du gjør akkurat det samme som jeg gjorde med min AQ 151a. Skal du bytte drevene til kamreima, eller skal du bade de i rustkiller? Til din info ... etter min opppussing fikk jeg trøbbel med klippet kile på veiva og oppe på kammen (De var rustet i stykker). Det var mildt sagt trøbletet å finne ut hva som var feil når veiva forskjøv seg noen grader på egenhånd. Kan være lurt å sjekke dette. (Var dette et dytt :smiley: )

 

Mvh Styrbert

Link to post
Share on other sites

tenkte jeg skulle dra innom bilhøggern og plukke av alle tannremhjula der

men vet ikke helt om jeg tør ta av den på veiva - har dårlig erfaring med at det løsner :cryin:

eneste gangen jeg har tabbet meg ut på og skru 230 motoren er akuratt det - hadde på locktite og strammet til alt jeg klarte men hjulet fløy av :lipseal: noen forslag til hva man gjør her??

Link to post
Share on other sites

I utgangspunktet skal gjengene gå slik at den ikke løsner så lett, jo jeg kjenner problemet med løst svinghjul :nonod: . Med sprengskive og Loctite har mitt holdt i et par år. Har du tilgang til luftverktøy tror det gjør susen med tilstramming. Jeg har ikke luftverktøy så jeg brukte et verktøy med kilereimholder for mothold når jeg strammet. Mvh, Styrbert

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

remhjul_fra_hoeggern.jpg

i dag var jeg en tur på bilhøggern og pellte av alle regremhjula

 

nye_remhjul_.jpg

slik omtrent ble dem - nå må jeg bare finne momentet jeg skal skru til med, og kline på loctite

 

impellerpumpe_lager.jpg

brukte dremmelen og freste 4 spor rundt i vert lager og da skvatt dem ut som ikkeno

(selvsagt freste jeg ikke forbi lageret og inn i pumpa)

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig med Moyja. Kanskje en sesong uten og en sesong med dekor. Personlig liker jeg å beholde 80 talls dekoren. Det blir litt nakent uten. Dette er norsk "båthistorielook" som du skal være stolt av :smiley:

 

Ser ut til at drevene til kamreima blir fine. Hva med ekshaustmanifold? Kan ikke se at du har skrevet noe om den. Dårlige/lekke manifolder har knekt mang en Volvotopp.

 

Tips: Det finnes ulike kopikvaliteter av manifolder. De gode bør ha skillevegg som deler de 4 utblåsningene i to deler. (kan sees der hvor kjølevann og ekshaust møtes i utløpet). Denne skilleveggen skal gå hele veien innover og har med turbulens/effekt/varme å gjøre - har det blitt meg fortalt :smiley:

 

Har du en brukt manifold og du er i tvil om den er tett? Skru den av, fyll den med rødsprit i kjølevannskappen. Spriten vil da evt. lekke/sees i eksos inngangene på manifolden. Mvh Styrbert

Redigert av Styrbert (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme "uten dekor" øvelse på stylingen min i fullskala da den gamle måtte av uansett. I begynnelsen syntes jeg den så fresh ut. Men etter en stund ble det liksom litt nakent. Min har originalt blanke vinduslister og hvitt kalesjelokk.

 

Du kan jo prøve uten striper en stund :cool: Lett å angre senere.....

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...