Draco20DC Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 Takk skal dere ha alle sammen for innspill i denne saken!;) Jeg hentet båten for noen timer siden. Den ville nesten ikke starte. Jeg fikk den opp i 2000 rpm, og da begynte den å fuske seriøst.. Mer gass, og det hørtes ut som den døde... Var ganske pissed da jeg i 5 knuter luntet hjemover... Så døde den helt... Frem med verktøykassa og løsne fordeler, og gi den mer fortenning. Den startet, og jeg prøvde meg litt frem med forskjellig fortenning. På ca 20 grader hørtes den ganske grei ut, og jeg skrudde fast. La den i plan, og gav full gass. 5000 rpm og 31 knuter.... Yess!!!!!! Han kan glemme penger for den jobben han sier han har gjort. Jeg stoler ikke på karen for 5 flate øre!!! Nå er jeg happy, men litt overrasket over at dem trenger så mye fortenning??? Står i boka at den skal ha 6 grader. Noen som kan forklare meg dette?????? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 Det kan jo være at den ikke er rett på registeret Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco20DC Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 Hva mener du? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 Er registeret/registerreima rett oppsatt/timet ? Hvis reima ikke er gått for mye er det noen hvite strek på den, disse skal stemme med merkene på hjulene (Hvis ikke fixser du dette) Dette MÅ være rett før du justerer tenningen etter tenningen er justert må du justere forgasserne. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco20DC Svart 16.August.2010 Del på Facebook Svart 16.August.2010 Så det betyr at han karen som sa han satte regreim og fordeler riktig, ikke har gjort det allikevel, eller kan det bare være et gasserproblem? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Tja... hvis du måtte justere for og få motoren til og funke kan han jo ikke ha satt tenningen riktig, hvordan er det da med resten av arbeidet/kunskapen hans ???? Du bør sjekke dette er ok. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco20DC Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Kan jeg se alle merker uten å skru av varmeveksler osv? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Moyja Svart 17.August.2010 Del på Facebook Svart 17.August.2010 Det vet jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco20DC Svart 18.August.2010 Del på Facebook Svart 18.August.2010 Denne tråden fortsetter her Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hokky Svart 21.Januar.2011 Del på Facebook Svart 21.Januar.2011 Har du gjort noe nytt med båten i vinter, Jarle B? Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco20DC Svart 22.Januar.2011 Del på Facebook Svart 22.Januar.2011 Har du gjort noe nytt med båten i vinter, Jarle B? Nei. Skal vel begynne så smått snart. Har kjøpt byggvarmer... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco20DC Svart 26.Mars.2011 Del på Facebook Svart 26.Mars.2011 DA er jeg klar for båtpuss igjen... Har begynt å forberede innkjøp av diverse deler, og og har gjort en avtale med en kompis om å ta av toppen for inspeksjon. Han er mekaniker, så en Volvo Penta må han vel klare, selv om han er VAG-mekaniker Jeg skal ha en ny trimpumpe, og trenger forumets ekspertise i valg av produkt. Det ligger mye på ebay, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Det står ingenting på pumpen som jeg klarer å se, men jeg har tatt et bilde av den, og håper noen av dere kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg skal kjøpe. Vil helst ha en med reservoar da jeg har hørt at disse kan man reparere om noe skulle gå galt. Så mitt spørsmål til dere denne gang er: Hva slags pumpe er dette, og hva kan jeg bruke i stedenfor?? Venter i spenning Jeg har også slark i leddet ved "kula eller bollen" som drevet er festet i. Er det en stor jobb å bytte... Ser litt klønete ut: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.