Jump to content

Prosjekt: Draco 20


Superkul

Recommended Posts

Takk skal dere ha alle sammen for innspill i denne saken!;)

Jeg hentet båten for noen timer siden. Den ville nesten ikke starte. Jeg fikk den opp i 2000 rpm, og da begynte den å fuske seriøst.. Mer gass, og det hørtes ut som den døde... Var ganske pissed da jeg i 5 knuter luntet hjemover...

Så døde den helt...

Frem med verktøykassa og løsne fordeler, og gi den mer fortenning. Den startet, og jeg prøvde meg litt frem med forskjellig fortenning. På ca 20 grader hørtes den ganske grei ut, og jeg skrudde fast.

La den i plan, og gav full gass. 5000 rpm og 31 knuter.... Yess!!!!!!

Han kan glemme penger for den jobben han sier han har gjort. Jeg stoler ikke på karen for 5 flate øre!!!

Nå er jeg happy, men litt overrasket over at dem trenger så mye fortenning??? Står i boka at den skal ha 6 grader.

Noen som kan forklare meg dette??????

Link to post
Share on other sites

Er registeret/registerreima rett oppsatt/timet ? Hvis reima ikke er gått for mye er det noen hvite strek på den, disse skal stemme med merkene på hjulene (Hvis ikke fixser du dette) Dette MÅ være rett før du justerer tenningen etter tenningen er justert må du justere forgasserne.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

DA er jeg klar for båtpuss igjen... :thumbsup:

 

Har begynt å forberede innkjøp av diverse deler, og og har gjort en avtale med en kompis om å ta av toppen for inspeksjon. Han er mekaniker, så en Volvo Penta må han vel klare, selv om han er VAG-mekaniker :cheers:

 

Jeg skal ha en ny trimpumpe, og trenger forumets ekspertise i valg av produkt. Det ligger mye på ebay, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Det står ingenting på pumpen som jeg klarer å se, men jeg har tatt et bilde av den, og håper noen av dere kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg skal kjøpe. Vil helst ha en med reservoar da jeg har hørt at disse kan man reparere om noe skulle gå galt.

 

Så mitt spørsmål til dere denne gang er: Hva slags pumpe er dette, og hva kan jeg bruke i stedenfor?? Venter i spenning :thumbsup:

img_2962.jpg

 

Jeg har også slark i leddet ved "kula eller bollen" som drevet er festet i. Er det en stor jobb å bytte... Ser litt klønete ut:

img_2963.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...