Jump to content

Prosjekt: Draco 20


Superkul

Recommended Posts

Jo i 2010 skal det være minst 8 uker med jevn god varme juli og august...

 

 

 

 

Har jeg bestemt :saint:

 

 

Stem på VO`n som værpresident! Slike bestemmelser kan jeg like! :cheers:

 

Sørger du for en fin vår også forresten?? :wink:

 

Jarle: Nå må detta huset være ferdig snart eller...vi følger med her vettu...

 

Hav

Redigert av Hav (see edit history)
Link to post
Share on other sites

huff ja ........... har holdt på til vi stuper her - utrolig hvor lang tid alt "slurv" man hopper over av listing maling etc :sweat:

nå er i vertfall siste rest lister og utforinger etc handlet inn og nå MÅ vi være ferdig til mandag :puke: da kommer dem og fotograferer her :eek::eek:

måtte ut og skru idag også - måtte ta ut startern av patrolen og levere på vikleverksted så jeg får flytta doningen før visning

ALT tar FOR LAAAANG tid

men men alt må jo gå seg til - om hundre år er alt glemt haha

gjett 3 ganger om jeg gleder meg til alt er over og klemmer til på dracon

kjerringa er ute i butikken og da skulka jeg litt og spelte trommer en times tid :giggle::giggle:

Link to post
Share on other sites

Behøver ikke å gjette EN gang engang på at du ....når du er ferdig med hussalg.....skal ha full konsentrasjon rundt Dracoen....Siden du skal sjøsette i mai allerede...så må vi alle sammen være på banen....å hjelpe deg når det "butter"....Jeg kan ihvertfall hjelpe deg med motortekniske vurderinger og de nedre dekormerkene.....

Send et vink når trenger litt råd og tips, så er vi her alle sammen og støtter deg....

Link to post
Share on other sites

takk for det :cheers:

det er det som er så fint med prosjektrådene - spennende å få innspirasjon og ideer fra andre

og di som har tråden får en liten ekstra dytt innemellom og pådriv

husker jeg hadde lyst til og "hvile" og gi f et par ganger når jeg holdt på med beach craften i fjor men måtte jo holde tråden i gang :lol:

nå ble jo ikke den tråden helt ferdig da jeg brått solgte skuta - tror ikke det skjer så brått denne gangen

skal dracon vekk blir det itil fordel for større båt og da må bedre halvdel begynne å mase og det trur jeg kommer til og ta tid :sweat:

brygga vi har nå begrenser det også da det er veldig grunt der - dravoen med drev er nesten i overkant

Link to post
Share on other sites

Stem på VO`n som værpresident! Slike bestemmelser kan jeg like! :cheers:

 

Sørger du for en fin vår også forresten?? :wink:

Selvsagt, må jo ha vær til båtpussen :saint:

 

 

huff ja ........... har holdt på til vi stuper her - utrolig hvor lang tid alt "slurv" man hopper over av listing maling etc :sweat:

nå er i vertfall siste rest lister og utforinger etc handlet inn og nå MÅ vi være ferdig til mandag :puke: da kommer dem og fotograferer her :eek::eek:

 

Du kan vel trøste deg med at det er vel ikke helt ukjent hos mange som skal selge... da må lister som skulle vært ordnet for mange år tilbake legges :giggle:

Link to post
Share on other sites

Tenkte å si i fra at jeg antagelig ikke gidder å være her på bp lengre

pga særdeles huntsing fra bla mouche i andre tråder - jeg gidder ikke å få pepper og dritt vær gang jeg hevder mine meninger etc

noen tenker sikkert sitt med at jeg har vært rapp i kjeften etc mot dem også men,

di som har fulgt med spesielt på OT fra mye lengre tilbake skjønner kanskje hva jeg mener ??

uansett kommer jeg garantert ikke til og gidde å engasjere meg på OT noe mere . er bare frem og tilbake med dritt

så får jeg se om det går over og kanskje kommer tilbake med bilder etc i denne tråden

have it so long :cheers:

Link to post
Share on other sites

Stå på videre her inne du, Jarle B!

Du har vært med så lenge at du vet det alltid er en viss porsjon

"mobbing og kverulering", det lever vi godt med,

og det er nok ikke så ille ment!

 

Ingen prosjekt-tråder må forsvinne før prosjektet

er ferdig, det er dem vi lærer av!

mvh

JanS/EIR

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

oi det var hyggelig - tusen takk for det

sippa er tilbake :giggle: joda litt mobbing er greit det men når 1 eller fler holder på lenge nok og alle di andre friske ikke orker kommentere blir man ensom

og ingen forsøpler tråden med kommentarer - det holder liv i tråden og motet oppe :smash:

har forresten kjøpt garmin 525s kart/ekkolod - var heldig og fikk den helt ny i eske med svinger og stort garmin g2 kart for 5 lapper

nå nermer det seg fortere og fortere 1 mars som vi skal flytte og da kjører jeg båten og hengern uten for nykåken

da blir det nok på med nykallesjen når burkaen må rives alikevel

dette blir en spennende vår

kommer bilder

Link to post
Share on other sites

Jeg har grublet mye på akkurat dette

har lyst å bygge om hele dashbordet og plottern midt i glaninga (flushmontert) siden det ikke er mer en 5" skjerm

er vant med 17" laptopp og da føles dette veldig lite men, er jo forskjell på en 20 og 40 foter

Må se an tiden hva jeg rekker før sommern -

kan jo hende den blir klint opp på braketten sin og dashbordplaner blir skjøvet fremover i tid?

 

er viktigere og få maskinen i 100% stand - må plukke av drevet og bytte foringer i styregaffelen , grunnes og males :sweat:

evnt dra ny gear og gasswire

syntes den var litt upresis på gearingen - kan jo være bare justering - er bare litt sånn at når det skal gjøres så skal det være gjennomført ordentlig :smash: (sikkert en sykdom) :lol:

+lage teak gulvet

sistnevnte er vel det jeg gleder meg mest til :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei.

Fin tråd dette.

Var i Kr sand i november og hente en 84 mod Draco 20 med en AQ140 med 280 drev.

Denne er gammel i forhold til ditt prosjekt.

Var spent på turen fra sørlandet opp til Trondheim.

Kjøpte meg en tyssehenger med boggi og låndte meg en volvo XC90.

Det var en god kombinasjon, merket ikke båten på hjemtur.

 

Denne har ligget ubrukt i 1,5 år, så det er noe spenning knyttet til dette prosjektet.

Vi betalte 36000,- for båten, slik at det er mulig å koste på noen kroner og samtidig få en rimelig båt.

Har fått fyr på motoren og den svirret greit.

Skal bytte noe småtteri på motor samt belger osv.

Må trekke opp takte i kabinen, i skrogsidene er det lagt ny skai.

Bak er det lagt ny teakdør og nye stoler.

 

Er litt spent på hva forbruk og fat vil bli med denne motoren.

 

Vi får jobbe videre utover og se frem mot en lysere årdstid.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...