Jump to content

Jeg er 15 år... Blitt Svindlet. Trenger Hjelp!


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Hei Alle Sammen! :seeya: Jeg kjøpte meg en snekke i høst med en Yanmar YSB12G. Selger infomerer om at diesel-pumpen er sleten, og går ujevnt, og at han har hatt start på motoren før han skrudde av diesel-pumpen. Jeg var ganske ivrig etter snekken, og tenkte at ingen vill vell svindle en ungdom på 15år.... Han skulle ha 25.000 for snekken, og vi ble enige om at siden diesel-pumpen kostet 3,000 skulle jeg få den for 23,000. Jeg skrev under kontrakt og slepte snekken til Bjorøy i Bergen... Snekken lå på tyssøy (På andre siden av bjorøy) Jeg begynnte å spare penger, og kjøpte meg diesel-pumpen... Pumpen ble montert av en mekaniker, men vi fikk ikke start på motoren... Jeg leverer den inn på Yanmar Motorverksted på Døsje på Sotra. Og de tar en sjekk, og finner ut at motoren har følgene problemer: Sprekk i toppen, rust i sylinderen, trenger nye stempell fjærer, og den er UTROLIG sleten. Det ville komme på 30-40,000 og reparere den, da den kansje ville holde ut i 5-6 år til... Jeg har ikke lyst og ligge ut noe mer på motoren. No sitter jeg igjen med 0 kr på konto, og en snekke uten motor... Trenger HJELP :sad: Noen som vet hva jeg kan gjøre? :confused:

 

Takker For ALL hjelp... :wink:

 

Mvh

Martin Sandtorv :flag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Kjøpsloven gir deg jo noen rettigheter men så er det det med "selges som den er". Men siden tilstanden her er en vesentlig mangel ville jeg fått med meg en voksen og klaget til selger. Du har jo blitt rundlurt.

Håper du får hevet kjøpet

 

Om du alikevel ikke kommer til enighet og du ikke har penger kan det jo være en løsning å høre med en videregående skole innen motorfag å høre om de ihvertfall kan gjøre jobben gratis for deg.

Lykke til

Redigert av Pathfinder (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hmm.. Vil ikke reparere den gamle i allefall... Selger e helt håpløs. han mener at det er jeg som har sprukke toppen, men kossn i ******* kan eg ha gjort det nor eg ikke har hatt start på den engang? :lol:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Om selger er villig til og heve kjøpet får du gjøre det. Om du ikke vil heve kjøpet behøver du ikke drive og klage det eneste du har krav på om du er blit lurt som du sier er og få kjøpet hevet. Men du er kansje av den formening at selger skal kjøpe deg en ny motor til kr 30.000,- til en båt han har solgt for kr 22.000,-. Om båten er knall som du sier må vel det vere en grei påis for båten selv uten motor.

Link to post
Share on other sites

Mhm :wink: Men så kommer de litt større problemene, toppen er sprukket inni kjølevann intaket, og kan ikke repareres (har sjekket med florvåg merkanisk) den koster 5,000 ny.. må ha nye stempel fjærer, er usiker på pris.. Det eneste som kan repareres er rusten i sylinderen.. sylinderen på hones.... :rolleyes: Og den vil ikke vare mere en 5-6 år uansett :(

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Er helt enig med deg benq.. Døsje har sakt eg kan få kjøpe en Yanmar 3GMD av de, men har ikke fått pris endå.... Men det jeg lurer på, er om det er noe å få igjen, så eg får litt penger til den nye brukte motoren :confused:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...