Jump to content

Jeg er 15 år... Blitt Svindlet. Trenger Hjelp!


Volvomekanikeren

Recommended Posts

hvorfor er motoren sliten hvis du overhaler den - hvis det trengs bare honing er det ikke mye rust

nye stempelringer og honing gjør du selv

ny topp til 5 + noen lagre og pakninger + nye dieselpumpa så har du motor lenge her

som fru jackobsen sa ville jeg vel hørt med andre verksteder også

hvis du ikke kan skru eller kjenner noen som kan BLIR det dyrt

brett opp ermet og sett i gang - men hør med selger om fks dekning til toppen??

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om jeg har forståt rett har du innen en vis tidsramme etter kjøpet ret til og få det hevet om du kan vise til vesentlige feil eller mangler som selger har holt sjult. Noen form for økomomisk kompensasjon tror jeg ikke du har krav på om selger er villig til og heve kjøpet og du ikke vil gjøre det. Du har nokk heller ikke krav på noen kompensasjon for din innsats om kjøpet blir hevet.

Link to post
Share on other sites

Om du vil ha rett for en eller annen kompensasjon for at du ikke har fått det du er forespeilet, vil ofte bli satt opp mot pris en faktisk har betalt. Så om en trekker dette mot en advokat er jeg redd for at at en konklusjon med pris utfra 23.000,- for denne, kan tenkes at er såpass lav i utgangspunktet at det vil være lite å ingenting å få refundert av selger, selv uten motor. Kort forklart, selv om en i god tro kjøper ett produkt og det ikke svarer til forventningen, kan prisen en betalte spille en rolle for om en såvidt burde skjønt eller vært inneforstått med at ting kanskje ikke helt var slik en først gikk utfra, altså om de alikavel var en fornuftig pris utfra de en faktisk kjøpte.

 

Men har selger opplyst spesifikkt at det er bare slik og slik så er den "topp" igjen, stemmer jo ikke det med fakta. Men det blir vel uannsett bare ord mot ord, dersom det ikke fregår av kontrakt, dessverre.

Link to post
Share on other sites

Har hatt Yanmar før... Går som en klokke i all tid, med riktig VEDLIKEHOLD, noe som sleger av denne snekken ikke har gjort... Men ikke mye hjelp å få her.. Får ta og sjekke med forbrukerområdet...... :wink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...