Jump to content

Jeg er 15 år... Blitt Svindlet. Trenger Hjelp!


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Det er mulig yanmar er bedre enn sabb...

Eller vent, forresten så er ikke det mulig, for Sabb er det enkleste og beste som noen gang har blitt lagt. ISOLERE! så bråker den ikke heller..

Yanmar er seff mer high-tec, det er derfor du syns den er bedre.

 

Hvorfor tar du ikke bare å kjøper en påhengsbrakett, og en gammel påhenger??

Må vel være det billigste og ENKLESTE dersom målet er båttur,og ikke diskutere tull her på BP.

Sjøl er jeg 20år, og oser ikke av erfaring, men jeg tror ikke du finner noen eksakt hjelp til dette her på BP

Link to post
Share on other sites

Er ikke akkuratt så spenende med snekke og utenbordsmotor då? Det er dieselmotor som e interessen min, 1 av grunnene til at eg kjøpte snekke.. :wink: Og takk skal du ha Amalie! :wink: Er ikke akkuratt kjekkt og sitte og svare 50 stk. som ikke tar meg seriøst :wink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Gi dere a' :wflag:

 

Det er flott at en femten-åring er opptatt av snekka og litt uerfaren i å opptre i et forum.

Når 39 stykker leser på tråden og kappes om og kappe hodet av.... Jeg vet ikke jeg, men er ikke det litt overkill, for å bruke et ytenlandsk utttrykk? :smiley:

 

Desverre er det blitt slik her på baatplassen. Her er alltid nokon som vil ha det morro på andres bekosting.

 

Skam dere.

 

Synest det er flott att ein 15 åring holder på med ein så flott hobby, og spør om råd når han føler behov for det.

Slik som enkelte oppfører seg skremmer dere ungdomen bortfra forumet.

 

Så stå på Yanmar 3GMD

Link to post
Share on other sites

Tusen Takk Alle Sammen :) :wink: Skal ta og gi en lyd nor motoren e i båten, og eg tukker rund i byfjorden :) Og dere som ikke er interisert i å få vite det, trenger heller ikke skrive at dere ikke er det! :wink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Dette er heller ikkje skjult feil eller mangel som det er holdt tilbake info om, slik eg ser det. Han kan jo oppriktig talt ha trudd at pumpa var dårlig. Og dette skulle du ikkje brukt 6mnd på å finne ut.

Er nok her tabben ligger. Trist....

Men kanskje selger er av snille typen. Noko press nytter ikkje. Men eg hadde nok hatt veldig dårlig samvittighet om eg hadde solg den. Så kanskje han ein dag svarer på tlf...?

Denne motortypen har jo åpenbar dårlig topp ?, så brukt delemotor er skummelt.

Eg ville vurdert noko anna.

Lykke til :flag:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Du har min sympati og forståelse med motorproblemet. Nå ordner det seg nok på en eller annen måte og når du har fått båten til å tikke å gå så finasierer du hele greien med krabbefiske :-)

Samtidig er jeg imponert over at du ikke har sprukket her i tråden og kappet hodet av noen av dem som har svart deg her. Imponerende av en 15-åring!

LYKKE TIL!!

Link to post
Share on other sites

Da slår det meg at den beste løsningen må være å beholde denne motoren og få tak i en ny topp? Du sier den er ombygd, men det er vel ikke verre enn å flytte over noen deler?

 

Syns nå dette høres ut som en grei løsning jeg.

 

Bygg tilbake den allerede ombygde motoren som er til salgs med deler fra din motor.

Da får du vel en i original stand og en som kan selges som delemotor.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Sæbø, det er over 3måneder siden eg fant ut at toppen var sprukket, og selger sier han har hatt start på motoren før han tok av diesel-pumpen, dette er UTROLIG usannsynlig, i og med at sprekken er så stor som den er, verkstedet sier at sprekken har vært der i lengre tid. Så dette har ahn garantert hold sjul på.. Det er nok grunnen til at han ikke svarer på værken tlf. eller mail.

 

 

Suzumar, hadde en 16 fots tobias med 30 hk johnnson før. Hadde 7 krabbeteiner ute hver dag, tjente meg noen 1000 de helgene eg sto og solgte, men solgte den båten for å få rå til denne snekken, så då ble det ikke noe krabbefiske, og heller ikke noe intekt :lol:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Det er sant :wink: Men det er sant man lærer av :cool: Livet går no sin gang.. Men no får eg satse på mye hjelp fra venner og beskjente så eg får den klar til sommeren :wink: Har no en snill bestemor som skal sponse meg med litt penger til ny motor :cheers: Alltid kjækt med en bestemor som kan hjelpe til :wink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

det er over 3måneder siden eg fant ut at toppen var sprukket, og selger sier han har hatt start på motoren før han tok av diesel-pumpen, dette er UTROLIG usannsynlig,

 

Det er ikke usannsynlig at motoren har gått greit med sprekk i toppen, men den har nok da vært tungstartet. Jeg tipper at selger da har antatt at årsaken har vært slitt dieselpumpe, han har sikkert ikke hatt av toppen en gang og har i så fall ikke hatt mulighet til å vite dette. Rust i sylinder er jo naturlig hvis motoren har stått lenge med sprekk i toppen, og kjølevann har lekket inn. Så med mindre selger har demontert motoren og deretter montert den sammen igjen uten å reparere den skjønner jeg ikke helt dette med svindel...

 

Hvis du virkelig klarer å få tak i en bra topp til 5000,- ville jeg kjøpt denne, stempelringer, evt lagre og pakningssett og satt i gang selv! Du får ikke så all verdens av motor til 7-8000,- så da er det tross alt bedre med en du kjenner tilstanden til...

 

PS: Hvordan vet du at båten går 11 knop med denne motoren hvis du ikke har hatt den i gang?

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...