Jump to content

Jeg er 15 år... Blitt Svindlet. Trenger Hjelp!


Volvomekanikeren

Recommended Posts

Jeg kjøpte seilbåten min helt alene som 15 åring, og mine foreldre hadde ikke noe de skulle ha sagt. Selvfølgelig støttet de meg. Men de har ikke peiling på seilbåt, og så båten først en uke etter at jeg hadde overtatt den...

 

Jeg håper alle 15 åringer er oppegående nok til å kjøpe en båt alene uten hjelp av far. Og kontrakter kan de skrive under selv om de er umundige.. De kan bare ikke inngå avbetalingsavtaler..

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Som far til tenåringer er det kun tre ting som gjelder:

1. Sikkerhet

2. Sikkerhet

3. Sikkerhet

 

Penger og praktisk problemer spiller liten rolle så lenge de kommer helskinnet tilbake fra sjøen, slalombakken, fjellet...og fest.......en motor kan man tross alt reparere eller bytte.

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er enig med deg der :yesnod: Jeg har stor respekt for sjøen... Er ikke som de fleste 15 åringer som drikker meg dritings på sjøen, og ikke finner doen i sin egen båt engang.... En pils eller 2 går no helt fint, men ikke formye av det gode :lol: :lol: :lol:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

nå synes jeg dere feiltolker han...

ikke så mye jeg kan hjelpe til med,annet enn hvis du skulle trenge et slep til et verksted eller noe så kan jeg være behjelpelig med det.

 

bor bare en kort båttur unna :cheers:

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

hmm.. 15 år og en pils eller to går greit???? :confused:

Nei, hold deg unna alkoholen til du blir 18 du. :smash:

 

Jeg som far vil aldri tolerere å høre at mine barn drikker alkohol før dem fyller 18.

Om de kommer til å drikke alkohol før 18, helt sikkert.. men jeg vil ikke tillate dem det og heller anbefale og oppmuntre dem til å ikke gjøre det.

 

Oksen har selv vært kalv, og sett hva som kan skje med 15-16 åringer som drikker alkohol.

 

Men lykke til med båten, håper det ordner seg for deg.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

beauty of aqua, jeg jobber ombord på den eldre hvalfangsteren ''Rover'' Så får slep av han nor eg vil... No lurer sikkert noen av dere på hvorfor jeg ikke sparer pengene som jeg ''tjener'' på Rover, men tjener ingenting, jobber der bare for å ha det gøy, og kose meg på sjøen, sann at det er sakt :wink:

 

 

Men noen pils kan da ikke skade, blir jo ikke brisen så lett :wink: Det eneste som smaker på en varm sommerdag er pils :yesnod:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

....................

Jeg som far vil aldri tolerere å høre at mine barn drikker alkohol før dem fyller 18.

.................

 

Fortell, fortell........ tror det er mange foreldre som gjerne skulle hatt løsningen på det problemet :lol: .

For en tid tilbake var jeg i en diskusjon om hva tid ungdommen startet å drikke alkohol. En bekjent (en mor) forsikret høyt og tydelig at hennes fjortis ikke fikk lov og heller ikke smakte alkohol. For ikke å ødelegge hennes tro på "håpet", fortalte jeg henne ikke at jeg bare ett par kvelder tideligere hadde ett lite "sammenstøt" men hennes snyde fulle sønn........men det var veldig fristende :rolleyes:

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hehehe.. Tror ikke det er så lett og finne noen ungdommer som alldri har smakt eller drukket alkohol. De sier kansje de ikke har for og ikke skuffe foreldrene sine, men de fleste har nok det :lol: Er en god del (helst jenter) som går på fjortissfylla i 13 år's alderen som jeg kjenner til :giggle: Hehehehe.. :lol:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Hehehe.. Tror ikke det er så lett og finne noen ungdommer som alldri har smakt eller drukket alkohol.

Da tror du nok feil.. Finnes mange av dem. Du snakker med en her. Aldri om jeg skal ha den dritten i kroppen.

Jeg jobber mye opp mot ungdommer i ungdomskolealder både i egne fritidsinteresser der jeg er med å legge opp til alkoholfrie aktiviteter, og som støttekontakt for andre ungdommer i den alderen. Mange av dem har aldri drukket mer enn en slurk som de egentlig ikke hadde lyst på.

Mange lyver og sier de har drukket for å være kule.... Så bare slutt med det alle sammen. For inderst inne synes ingen det er kult. Men du får UTROLIG mye posetiv oppmerksomhet som avholdsmann, hvis det er den forbanna statusen dere er ute etter..

 

Men desverre er det mange ungdommer som også drikker alkohol. Er de over 16 vet de hva de gjør.. Men før det bør det reageres på, ikke i form av straff og kjeft. Men en må gå inn i barnets miljø og bla bla bla..

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det er jaggu godt at du ikke er sønnen min! Først presterer du å svi av 23000 kr i en båt som ikke virker! Tvinger foreldrene dine ut på en vei de tydligvis ikke har greie på!

 

Så sitter du her og skriver at det er greit at 15 åringer drikker pils!, Du skal ikke drikke annet en zero og vørterøl, En ting er i allefall sikkert, du blir eldre du og,og da håper jeg du tar lærdom av dine feil

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Jeg er vokst opp med foreldre som hadde et avslappet og normalt forhold til alkohol, det ble aldri sagt direkte "nei du får ikke drikke alkohol", men jeg fikk aldri noe hjemme, og man bare viste at de ikke ville like om jeg kom hjem å luktet alkohol, dermed ble det også til at man var litt mer forsiktig og drakk litt mindre.

Så jeg skal ikke drive med skjennepreken eller noe slikt, de skal bare vite at vi ikke kommer til å tillate det.

 

Det er bedre å dra med ungene inn i aktiviteter hvor avholdshet er utbredt, f.eks innen motorsport, eller lignende. Hvor foreldre er med på aktivitetene og blir med morroa.

Du kan helt fint drive på med båten og få den på stell, montere inn litt stereo annlegg og sånn uten å måtte ha ei øl.

lag til en plass du f.eks kan plassere en isoporkasse eller lignende som kan fylles med isbiter, og da kan du ha is kald Cola, vørterøl osv. Smaker minst like godt.

 

Mitt forhold til Alkohol er helt moderat, dvs jeg kan godt ta ei pils i ny og ne, og blir med på lønningspils og tar gjerne vin til maten.

Men, som sagt.. alltid i moderate mengder og det kan gå uker og måneder mellom hver gang.

 

Værre er det for en kompis av meg, han var nok litt mer glad på øl'en i ungdommen, skulle bare ha litt øl i helgene og sånn. Han må i dag ha ei øl når han våkner, og knerter ei flaske vin.. før lunch.. også fortsetter det utover dagen.

han jobber ikke i dag, han lever på sosialen og får penger hver 14 dag, nok til noen øl og litt vin og lever på ris og det som er gratis mat og brød osv.

Glad jeg slipper den avhengiheten der.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...