Heram Svart 4.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 (redigert) Å ja, det skal være sikkert, ser det går riktig vei nå om dagene, vi har strålende sol på dagen, snøen begynner å smelte, men det er fortsatt kaldt om nettene... Går hvertfall riktig vei, så håper å kunne starte båtpussen i påsken Og takker så mye for trøstende ord Tommy Redigert 4.Mars.2010 av Heram (see edit history) Link to post
Dykker Svart 4.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2010 Hvor mange knop holder du. God sjø. Rundt 15 knop tror jeg det var. Ja Scand 26CC med smalt og langt skrog er utrolig fin i sjøen. Båten er ikke så bra i dorgefart, men da er det bare å senke trimflaps samt trimme drevet nedover, det hjelper. Har i tillegg baugpropell, gjør alt så mye enklere med en båt med så flat bunn (som en melkekartong på vannet). Har hatt båten i 10 år nå, vurderer å gå over til Scand Baltic etterhvert, men tiden får vise. Har ikke jobbet noe med båten i vinter pga at flysimulatoren(e) tar mye tid. Sjekk denne linken. Link to post
Heram Svart 6.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2010 Hvordan var Classicen risør2 kikket på tro? Link to post
risør2 Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Hei. Heram. Det ble handel så nå kan jeg kalle meg en stolt eier av Scand Classic. Classicen var fin. Trenger en grundig vask. Motoren (perkins 57 HK) var i meget god stand. Noe skott interiør i cabin må fornyes. Gleder meg til å begynne. Båten kommer til risør 9 april. JIPPI Link to post
Wado2dan Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Her er min lille båt. 1988mod Scand 7800 Tropic. Vårens prosjekt er motor bytte... Har bestillt en ny motor hos Ragnar Ringstad i F.stad. Link to post
Heram Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Ser man det ja :) Hva endte motorvalget på? Link to post
Heram Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Hei. Heram. Det ble handel så nå kan jeg kalle meg en stolt eier av Scand Classic. Classicen var fin. Trenger en grundig vask. Motoren (perkins 57 HK) var i meget god stand. Noe skott interiør i cabin må fornyes. Gleder meg til å begynne. Båten kommer til risør 9 april. JIPPI Gratulerer Risør2 så mye med ny båt! Da gleder vi oss til å se og høre om den :) Link to post
Wado2dan Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Jeg valgte faktisk en bensin motor og ikke diesel og det er kun pga pris. Så det ble en volvo penta 4.3GXI (225hk) Link to post
Heram Svart 12.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Ser den ja, mindre vekt også :) Men den er vel sikkert ikke så veldig tørst...? Link to post
Wado2dan Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Kan jo ikke være helt sikker på hvor mye den forlanger ,men nå slipper jeg jo en 4 portet gasser med tanke på at jeg har en 5.7L 270 hk i den i dag. og sist sommer var jeg på tur ned til Kristiansand og med utgangs punkt i fra F.stad så kom driftskostnadene på 9000 for 3 ukers båtferie.... Link to post
risør2 Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Hei. Takk så mye Heram. Scanden ankommer risør 9. april. Gleder meg til å sette igang. Legger ut bilder ettehvert ;-) Link to post
Heram Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Fine ting :) Viser seg at det er båten til svogeren til en kamerat av meg som hadde den :) Skulle være bra båt :) Link to post
softice Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Hej. Jeg har lige købt en Scand 32 Atlantic årgang 84 med en Tamd 40B. Jeg lurte på hvad i som scand ejere har som topfart. Jeg var på prøvesejlads med næsten tomme tanke og der gik den 9 knob på sumloggen. Motoren er den måske lagt i senere da brændstofsforbruget var for stort med en 200+ hk diesel motor. Hvad er jeres erfaringer? Jeg har ikke nogle billeder pt, men hvis i har nogle som kan give inspiration til kommende opgradering. Har evt nogle ting man skal være obs på er jeg modtagelig for dette også så jeg ikke skal rende panden mod en mur. På forhånd tak Hilsen Jan Link to post
Heram Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Hei og velkommen Jan! Her har du link til Atlantic eiere med motor fra 220 til ca 300 hk so forsker på økt marsjfart! Prosjekt økning av marsjfart Scand Atlantic Link to post
Tommy_H. Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 (redigert) Hej. Jeg har lige købt en Scand 32 Atlantic årgang 84 med en Tamd 40B. Jeg lurte på hvad i som scand ejere har som topfart. Jeg var på prøvesejlads med næsten tomme tanke og der gik den 9 knob på sumloggen. Motoren er den måske lagt i senere da brændstofsforbruget var for stort med en 200+ hk diesel motor. Hvad er jeres erfaringer?Hilsen Jan Med en 158 hk så marsjer man med 12-13 knop med en Scand Baltic. Må nok ned i 9-10 knop på en Atlantic. Det går en del Atlanticer med 217 hk Perkins. Bruker da uforholdsmessig mye drivstoff på å presse båten opp i en marsjfart på 15-16 knop. Har en kollega som har en Atlantic med en 370 hk Iveco. Han påstår at han marsjer rolig på 19 knop og bruker da 35 liter i timen. Redigert 15.Mars.2010 av Tommy_H. (see edit history) Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
risør2 Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Gratulerer Jan. Nå må bare isen smelte ;-) Link to post
Heram Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Snakker om is som må smelte.... Hvordan er isforholdene hos deg Risør2? Skal kjøre båten min hjem fra Arendal (om en mnd...?) Link to post
risør2 Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Her er det 0,5 meter is. Men den pleier å være vekk i begynnelsen av april. Men utaskjærs er er det isfritt foruten noe drivis. Så det går nok bra. Link to post
Heram Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Krysser fingrene! Båtpuss starter 1. april om været tillater det! Link to post
Wado2dan Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 I F.stad starter utskruing av motor i Påsken... Og da trengs det litt måking for og få bilen bort til båten.. Godt at man kjenner folk med traktor der nede... Har vært et par ganger på båt messa allerede,og er klar til og skru allerede nå jeg... Link to post
Heram Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Huff... Messa ja... Satt bak rattet på ett par "SKIP" der inne, da var det sommer i sinnet... Link to post
Wado2dan Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Ikke noe og lure på det nei... Er veldig svak for NB 870.... Link to post
Scan Baltic Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 Jeg var også på båtmessa, det så jeg den nye Saga 31 Open den likte jeg.Så kanskje det blir noe nytt neste år. Link to post
Heram Svart 15.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 310 Open var litt av en båt ja!!! Kanskje den som overrasket mest ? Link to post
Scan Baltic Svart 15.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2010 310 Open var litt av en båt ja!!! Kanskje den som overrasket mest ? Jeg må være enig med deg der.Det var en perle.Jeg var innom Scan sin stand mange oppi Balticen men ingen selgere. Ikke imponert. Det var rart å være på standen til Scan og ingen Håkon,savnet den blide båtselger. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn