Lazy Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Flott Tropic Noen som har erfaring med flaps på Scand Nordic ? Har ikke på min båt men vurderer det i år kunne nok være å foretrekke ved ferielastet båt for å få ned baugen litt. Noen som har fastmonterte flaps ? Ellers ingen prosjekter i år tror jeg alt funker som det skal Sitér dette innlegget Link to post
tomfro Svart 6.Mai.2012 Del på Facebook Svart 6.Mai.2012 Hei! prøver og lufte et lite problem i denne tråden, har akkurat kjøpt meg en scand adriatic. Noen av brytersymbolene er borte og det gjenstår og finne 2 brytere. Har forresten orginale panel. panelet til høyre ønsker jeg og vite hva de 2 nede til venstre går til. mvh Frode Sitér dette innlegget Link to post
finder Svart 25.Juni.2012 Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 (redigert) Hei, har nettopp kjøpt en Scand Nordic og storkoser meg. Det jeg ønsker å få utført er montering av baugpropell. Det er stort vindfang i båten og er vanskelig å manøvrere i kraftig vind. Jeg lurer på om noen har tips om hvor jeg kan få montert en baugpropell i Bergensområdet Redigert 25.Juni.2012 av finder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finder Svart 26.Juni.2012 Del på Facebook Svart 26.Juni.2012 Er denne tråden lagt ned eller ? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Nei.... ikke nedlagt. Sikkert bare litt få "Scandlesere". Men, har du dreggkasse på din Nordic? Viss ikke, har jeg en stående i garasjen. Billig :-) Sitér dette innlegget Link to post
finder Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Nei, har ikke det og er interessert i hva du kan tilby Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Blir sikkert litt " off topic" nå. Men, org. Scand Nordic dreggkasse. Babord side. Har stått på min forrige båt. 1988 mod. Viss du tilfeldigvis har blitt eier av " gamle Stina" passer skruhullene:-) 600,- ? ok pris? + frakt. viss du vil ha den fort. Ev. levert gratis på " Zakken" i løpet av sommeren :-) Sitér dette innlegget Link to post
finder Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Hei, 600 er en ok pris. Kan godt tenke meg å få denne på plass fort. Send meg en e-post for adresse etc Sitér dette innlegget Link to post
Sømanden Svart 29.August.2012 Del på Facebook Svart 29.August.2012 (redigert) Neida, leser side opp og side ned. Akkurat kjøpt oss en Nordic, -86 mod med TAMD 40b. Skal få tatt no bilder og hive ut. Redigert 29.August.2012 av Sømanden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sømanden Svart 4.September.2012 Del på Facebook Svart 4.September.2012 Noen som har vært borti at boltene gjennom flensene der roret er festet øverst har løsnet/ falt ut? 3 av 4 bolter var borte... Null sving...Så vidt den siste hang på ellers hadde jeg vel mista hele roret. Etter denne vannslangeepisoden i Stavern dro vi hjem på søndag. Da vi kom inn Sandefjordsfjorden v Kvernberget skjedde dette. Lå i 13 knop og plutselig svingte båten hardt mot styrbord. Slangekompisen fikk tauet meg inn til Langestrand, og der dro jeg akterenden inn på grunna og fikk satt på nye M8, A4 bolter med låsemuttere. Kansje kontollere dette innimellom så andre slipper samme hendelse. Er det tommebolter orginalt der for jeg måtte bruke 14mm fastnøkkel for å dra til den siste bolten? Tok ikke ut den siste bolten og så på den fordi jeg måtte rekke jobben og ikke hadde jeg dykkebriller.. Sitér dette innlegget Link to post
Sømanden Svart 5.September.2012 Del på Facebook Svart 5.September.2012 Sitér dette innlegget Link to post
LFLO Svart 5.September.2012 Del på Facebook Svart 5.September.2012 Hei, Flott båt! Dette med roret er nok ikke noe vanlig problem. Nordic har en historie med sprekker i "blekkspruten" der roret sitter. Husk at det sitter en fett nippel på toppen av roret som det kan være lurt og fylle med fett. På min båt sitter den slik til at jeg må skru løs ene platen i skapet bak for og komme til. tror ikke forrige eier var klar over dette. det gikk med en god del fett..... Sitér dette innlegget Link to post
Sømanden Svart 6.September.2012 Del på Facebook Svart 6.September.2012 Lest litt om blekkspruten andre plasser, men min ser fin ut uten noen ytre sprekker i topcoaten. Er fettnippel på toppen ja, og fettsøl rundt den, så regner med forrige eier har smurt opp den. Skal se mer på det når båten forlater vannet snart. La merke til at ventilen for tømming av septikktanken vibrerte ganske godt, da jeg sengte den rett før roret løsnet. Gjennomføringen står i tunellen ved siden av blekkspruten. Rakk ikke å prøve båten i marsjfart etter jeg fikk i nye bolter på roret, men det virket som det var mindre vibrasjoner baki der. Kan hende de har vært løse en stund og datt tilfeldig av etter en del ratting hjem fra Stavern. Sitér dette innlegget Link to post
Perih Svart 7.September.2012 Del på Facebook Svart 7.September.2012 Har kjøpt en -87 Adriatic i høst. (VP 41/290 drev) Helt perfekt båt for oss. Mye soveplass og uteplass. Kanskje vi får sommer neste år..? Kan noen hjelpe meg med skisse/mål til opplagsvogn for Adriaticskroget? Har ramma klar og har fryktelig lyst til å få den ferdig tilpasset første året! Håper aktiviteten her på tråden opprettholdes! Sitér dette innlegget Link to post
Sømanden Svart 7.September.2012 Del på Facebook Svart 7.September.2012 Kan jo se på bildene her og få noen ideer. Evt ringe han og spørre om han kan måle litt på hengeren sin. http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=35319507 Sitér dette innlegget Link to post
Sømanden Svart 22.September.2012 Del på Facebook Svart 22.September.2012 Da er båten på land og titta på roret. Så det er litt tæring på rortappen etter 26 år, så kutter den av og sveise på ny. Ca 1,5mm slark i foringen og så noe av vibrasjonslydene kommer nok derfra. Sitér dette innlegget Link to post
Thand Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Hei. Har en Scand Adriatic, hvor jeg har laget meg større badeplattform. Denne har jeg laget form av, og den har blitt kjempefin. Den er laget slik at man meget enkelt monterer denne utenpå/over den originale plattformen. Er nå blitt kjempefin badeplass for hele familien. Kommer til å legge ut bilder, og har vært inne på tanken om å prøve å selge slike på bestilling. Gi noen inntrykk, hvis det kunne være av interesse. Originalt, bør det være den plattformen som har stepp/dreggkasse på midten av plattformen. Ta gjerne kontakt på TLF 93233238 Mvh Thomas. Sitér dette innlegget Link to post
Perih Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Vil gjerne se bilder av badeplattformen! Har du fått testet med hekksjø og Evt endringer i egenskaper/ fart? Sitér dette innlegget Link to post
Thand Svart 27.September.2012 Del på Facebook Svart 27.September.2012 Har ikke fått testet den ut, men det er blitt vurdert mye. Båten ligger nå inne på vinterlagring. Legger ut bilder her ganske plutselig:)). Sitér dette innlegget Link to post
Terjefr Svart 21.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2012 Hei Scand eiere. Har en 25 Scand Classic AV 1986. Er det noen her som vet malnummer på kalesjen til denne? Min er helt falmet bort. Terje Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 15.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2013 Hadde alle en fin ferie i fjor sommer, og klare for en ny sesong? :) Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 24.Januar.2013 Del på Facebook Svart 24.Januar.2013 Jo sommeren var ok og båten ble noe brukt men det kunne nok vært mye mer:-) prøvde å lufte den på finn.no med litt tilbakemeldinger men ønsket ikke å "gi den bort" så det ble ikke noe salg. Vurderer å prøve til våren igjen ellers så beholder vi den og bruker den når vi har anledning...jobb, barn som ønsker å være andre steder enn båt og periodisk dårlig vær har vel sin påvirkning:-( MEN når våren kommer så er man jo full av pågangsmot igjen og ser frem mot en fin sommer:-) Sitér dette innlegget Link to post
finder Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Hei, sitter her med en demontert sjøvannspumpe til TAMD 40B til min Scand Nordic og finner ikke ut hvordan jeg skal montere den sammen igjen .Har skiftet lagrene og klarer ikke å finne ut hvordan den skal settes sammen selv om jeg har tegningen. Det er en plast plate med noen "tapper" som ikke er vist på tegningen Noen som kan hjelpe meg her Sitér dette innlegget Link to post
avanti 28 Svart 1.Juli.2013 Del på Facebook Svart 1.Juli.2013 Hei Noen som veit kor eg kan få ny takluke til lugar ,nordic 88 mod ? Sitér dette innlegget Link to post
Greasemonkey Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 Har nettopp kjøpt Nordic og er kjempefornøyd, bortsett fra en liten ting: noen som vet hvor sikringen til lys i akterkabin og stikk køye er? Lys forsvant plutselig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.