Jump to content

Tråden for Scand Nordic/Scand Eiere

Heram

Recommended Posts

Er det du som kjøpte den med "hjemmelagd" badeplatform? Gratulerer så masse!

Jeg veit ikke hvor sikringene er på denne men om det er en luke på veggen til høyre når du går ned foran, altså bak dashbordet ville jeg sjekka der:-)

Sikringer er under dashboard som det blir nevnt. Husk at dårlig kontakt f.eks i sikringsholder kan gjøre at f.eks en lampe ikke fungerer. Ble selv lurt da lampen ved pentry ikke fungerte. Sikringen vår hel og jeg målte ti og med 12V på lyspærekontakter, men ingen lys. Viste seg at dårlig kontakt mellom sikring og sikringsholder gjorde at lampen ikke fikk nok strøm til å lyse. Litt kontakt vår det jo siden jeg målte 12V i lampen. Pusset litt på sikring og siktingholder og det ble lys. Når det er dårlig kontakt kan man bli lurt godt ;-)

Sikringer er under dashboard som det blir nevnt. Husk at dårlig kontakt f.eks i sikringsholder kan gjøre at f.eks en lampe ikke fungerer. Ble selv lurt da lampen ved pentry ikke fungerte. Sikringen vår hel og jeg målte ti og med 12V på lyspærekontakter, men ingen lys. Viste seg at dårlig kontakt mellom sikring og sikringsholder gjorde at lampen ikke fikk nok strøm til å lyse. Litt kontakt vår det jo siden jeg målte 12V i lampen. Pusset litt på sikring og siktingholder og det ble lys. Når det er dårlig kontakt kan man bli lurt godt ;-)

Er klar over dårlig kontakt på slike sikringer;-) Har erfart det fra andre båter... Skal sjekke i motorrom for sikringer der:-)

Akkurat vært der nå. Jeg overhørte noen som kunne konstatere at det lå komplett putesett til tropic. Om det stemmer vet jeg ikke. Kalesjer hadde de mange av men mest til agder båter. Masse volvo instrumenter til 100kr stk. Ellers gratis pølser kaffe og lesk. Les brus...