Jump to content

Tråden for Scand Nordic/Scand Eiere


Heram

Recommended Posts

Jeg skal skifte dørk i baltic`n: Ny dørk hos scand koster kr 18000,-. Billigere å skjære til platene selv, men hva brukes i kantene på platene ? Noe orginalt? Fås kjøpt?

Nye puter hos scand koster kr 22500,- komplett sett. Hva består komplett sett av ? Er sjåfør stolputer med i dette?

Hvem lager puter og dørk for scand?

1986 mod scand 29 Baltic (orginalt innredet)

Link to post
Share on other sites

Til Litt peiling: Jeg kjøpte nytt putesett i fjor fra Helly Hansen/Jens Sagen i Kristiansand. Med dobbelt stol betalte jeg 20 000,- + frakt. Veldig godt fornøyd med med putene og kvalitet. På Baltic-tråden kan du se bilde, valgte en koksgrå farge, det ble etter vår oppfatning veldig pent. Satte på en sort kalesje samtidig. Passer godt til fargene på den eldste Baltic-typen.

 

Ang pris på putene, så endte jeg opp med 2000 kr i frakt i tillegg. Det var jo over en 1m3, diger pall! Så hvis du har mulighet til å hente de selv er det litt å spare.

 

Mvh

 

Patton

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Får legge til noen bilder (minner) fra flotte sommerdager sommeren 2010 :smiley:

 

029.jpg

På vei til Arendal (Første dag i ferien)

 

036.jpg

Blindleia en fin sommerkveld

 

042.jpg

Nok en fin dag i Blindleia med fint reisefølge

 

057.jpg

Pjolter Bay

 

Første sesong i Scand Nordic overstått med glans, hatt en nydelig sommer, alt har fungert som det skal :smiley:

 

Merker en blir mer og mer syk nå som man ser sola skinne og tempen begynner å dra seg mot riktig side av 0 !

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da har jeg lest meg opp på andre sine historier om å bytte cutlesslager. Etter det jeg kan skjønne er det ingen umulighet, kun litt slit/ergrelser som hjelper. Har vært i båten i dag, og tatt av roret, det gikk smertefritt. I morgen skal jeg ta ut batteriene, og skru ut dørken under trappen i akterkabinen, for å komme til gearkassa. Ser ganske trangt ut, men det går vel. Har tenkt å sette inn Centaflex kobling mellom gir og aksel, når jeg først er i gang. Regner med at veien blir til mens jeg går.

 

 

 

Nårdic

Link to post
Share on other sites

Jeg har også tatt ut batterikassen og kan nå se aksel og bakkant av giret.

Her har ikke scand tatt høyde for at dette skal være en enkel og rask operasjon :headbang:

Takk og lov at man kan stå på land med denne jobben og ikke at batterikassa skal ut midt i fellesferien på fjorden :crazy:

Link to post
Share on other sites

Lite råd ang. de orginale bryterne fra 80 tallet: Jeg hadde tre styk som var defekte. Det jeg gjorde var å vippe ut selve kanappen fra "holderen." Nede i "holderen" ligger det et hjul som dyttes frem og tilbake når man slår av og på bryteren. Jeg tok ut denne, pusset med sandpapir, samt godset nede i selve "holderen". Sprayet så litt verktøy på boks, får jeg satte det sammen igjen. Hele jobben tok under 2min per bryter. Fungerer nå perfekt igjen!

Jeg tror det skal mye til at bryterenne skal bli ødelagt, det er ikke noen slite del akuratt i dem, bare at de får litt dårlig kontakt etter noen år i et tørt miljø.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hej Scand ejere. Der er vel ikke en af jer der ligger inde med et Diesel tankdæksel som vist på billederne her under.

Jeg har mistet et og har ikke tid til at skifte det ud med ny skrog gennemføring før end til vinter når båden er kommet på land.

scand_daeksel1_1.jpg

scand_daeksel2.jpg

scand_daeksel3.jpg

Med venlig sejlerhilsen

Jan

Scand Atlantic 32 ejer

:flag_da:

Link to post
Share on other sites

Jeg har akkurat fjernet den ene dieseltanken min og byttet ut gjennomføringen med gjennomføring for tømming av septik istedet.

Har sendt deg IM :)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...