Jump to content

Hva kan gjøres for å stoppe hekkbølge marerittet i skjærgården?


Lanber

Muligheter for å stoppe hekkbølge admiralene?  

414 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Da er det bare å snurre debatt her på Baatplassen.

 

Det er seriøst ment og et virkelig problem hvert år at mange kjører som idioter langs kysten, selvsagt er det ingen av disse her på Baatplassen men som den oppegående forsamling av samfunnsengasjerte mennesker vi er så tenkte jeg en meningsmåling med tilhørende ytringer kunne være interesant.

Link to post
Share on other sites

Hva med alle idiotene i seilbåter, daycruisere, joller, scootere og fulle folk i snekker da?

Det er mye mer å ta tak i enn at noen har en båttype som irriterer andre.

Sjøen er for alle og idiotene finnes derfor i alle båttyper...

 

Kanskje hekkbølger er et større problem andre steder enn der jeg ferdes, eller kanskje det er slik at noen i andre båttyper har en veldig lav terskel før de blir irritert på at andre folk har andre preferanser enn en selv?

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

[...]Sjøen er for alle [...]

Joda, sjøen er for alle, men om man praktiserer "sjøen er for alle" på samme måte som "lufta er for alle"** praktiseres i barnehagen så må man forvente å få grisbank før eller siden.

 

 

**vifte hånda frem og tilbake 1cm forran nesa til dagens mobbeoffer mens man skriker "lufta er for alle, lufta er for alle".

Link to post
Share on other sites

forby allt annet en snekkerog små joller med med motor under 30 hk.

Eller tving alle til og måtte ha fartstid i ei snakk i minst 5 år føre de for lov til og kjøre noe større, slik at de opplever hva de møkkabåtene forårsaker av ubehag og dritt for de som vill nyte sjøen i sakte tempo.

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Hva er flaut? Det som er flaut er å se hvor hensynsløst enkelte opptrer på sjøen.

Flaut å se hvilken ego tankegang som ligger i alternativene!

Alternativ to burde kanskje vært; skal der legges særavgift på seilbåter siden de bidrar med mindre avgifter til fellesskapet?

Hva har i det hele tatt avgifter med hekkbølger å gjøre?

Link to post
Share on other sites

Og de hensynsløse=de med halvplaner, og ingen andre?

 

Jeg trodde ikke det var det jeg skrev :eek: Kan ikke se at jeg nevnte noen spesiell kategori båtmennesker. Da bortsett fra de hensynsløse. Ikke engang disse er dette hele tiden, så dette er nok likelig fordelt mellom promeiere, seilbåtfolk, sjekteskippere, førere av ginpalass og alle andre innenfor kategorien badegjester eller andre som måtte finne på å oppholde seg på sjøen. :yesnod:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

De båtskipperene som er bøller på vannet gjenspeiler sikkert i en del tilfelle hva slags mennesker de er også. En del glassverandaeiere har blåst forbi meg både forfra og bakfra ganske så nærme gjennom årene, så en må hele tiden tørne båten mot sjøen de lager for ikke å kantre. Ikke få ganger jeg har ropt ut F*** ganske så høyt :nonod: Synes at hensynsløsheten har blitt verre og verre etter som årene har gått siden jeg kjøpte min først båt i 1986 :sad:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Link to post
Share on other sites

Fartsbegrensninger der disse finnes skal følges og hensyns skal taes, enig så langt. Samtidig virker det på meg som om enkelte liker å gjøre dette problemet større enn det er og strekker begrepet "å vise hensyn" svært langt. Dersom vinflasker, lysestaker og annet nips skulle velte i båten din trenger ikke dette etter mitt syn være et bevis på at noen andre har gjort noe galt.

Link to post
Share on other sites

Dette var jammen snevert. her bærer pollen tydelig preg av trådstarters ønske om diselavgift. avgiften har ikke noe med farten på båtene.

ubehaget med bølger blir ikke mindre uansett hva dieselen koster. denne pollen lar seg ikke besvare, da fler av svaralternativene ikke er gode nok.

 

Dette er jo et tema som fortjener en seriøs debatt.

Link to post
Share on other sites

Dette er jo et tema som fortjener en seriøs debatt.

Enig, men er det mulig å få til en seriøs debatt om dette temaet uten å hogge huet av hverandre ? De som sitter i en seilbåt, snekke og mindre båter vet jo hva dette medfører til, når en blir utsatt for "problemet". Så etter mitt syn (som kan være nokså snevert :wink: i følge enkelte) så ligger problemet hos de som skaper disse situasjonen. Og disse blir det stadig flere av ettersom økonomien stiger. Og nå forholder jeg meg til ferdsel innenskjærs og ikke ute ved kysten hvor en må forvente problemer med bølgene.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...