Jump to content

Hvilken grill er best i båt


nb840

Recommended Posts

De første årene brukte vi engangsgriller før vi gikk over til den typen der du griller både i bunn og lokk!Er nå dritt lei av tennveske,grillkull osv.Har tittet litt på wber q120 og tror dette kan bli den neste.Ønsker en grill til å ha på akterdekket og til å ha på land!Er dette en genial grill for båten? :seeya:

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt weber q120 i 2 år og er kjempefornøyd.

Den er liten, men samtidig kan man faktisk fint steke middag til 4 personer på den.

Husk å kjøpe med det grill trekket.. praktisk.

 

Jeg har også ettermontert termostat på den, slik man finner på storebroren Q220.

 

Hjemme har jeg weber Summit E-650.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte meg en Cobb nå i vinter, men har ikke prøvd den ennå. Men det virker jo veldig praktisk, i og med at den er kald på utsiden og derfor kan settes hvor som helst. Frem til nå har jeg brukt en rustfri tønnegrill, og den har da fungert greit den også...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Vi har hatt weber-go-anywhere kull grill. Kjempefornøyd med den. Men vi bestemte oss for gassgrill også ombord, og det ble weber Q100.

 

Weber Q100 har hatt den i mange år, bygde den om til å ta gass fra 5kg flaske,

 

Hvor fikk du kjøpt det kittet - har lett flere steder, men tydelig at det ikke er så mange butikker som har tatt inn det.

Link to post
Share on other sites

Du kjøper bare den vanlige trykkventilen som settes på flaska, samt litt slange. Opplegget til de små boksene er festet med vanlig slangeklemme, så det er bare å bytte ut.

 

Ellers er jeg helt enig. Har hatt den grillen i flere sesonger. Litt stor å stuve vekk, men veldig praktisk og fin å bruke.

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Hvor fikk du kjøpt det kittet - har lett flere steder, men tydelig at det ikke er så mange butikker som har tatt inn det.

 

Den gangen fantes det ikke overgang så jeg laget en.

 

http://www.webergrill.no/Weber®-Q™-100-365.aspx

 

Weber® Q™ 100 er lett å bruke – og tar ikke stor plass i bagasjen. Som ekstrautstyr kan du få et konverteringssett til gassflasker på 5 eller 11 kg

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

COBB og runde kokosbriketter som passer rett i kullholderen. Kjøper disse på COOP. Disse brikettene blir varme på 2 minutter og grillen er ren når de fjernes. Bruker Cobbe'en ombord eller på land alt ettersom. Kald på utsiden og griller godt.

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Link to post
Share on other sites

Frem til nå har jeg brukt en rustfri tønnegrill, og den har da fungert greit den også...

 

Den er "rustfri" første sesongen-----Cobben derimot er i syrefast? materiale og holder år etter år. Jeg har hatt min i tre år, og den er som ny utvendig. Den er også sikker å bruke ombord da den står meget stødig, og er kald utvendig. :cheers_wine:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Første sesongen? Første fyringen mener du vel... :lol::lol::lol: Jeg har syrevasket min et par ganger, for at den skal se litt finere ut. Jeg har også en helt ny stående i kjelleren, men da jeg kom over en Cobb på tilbud til 400 kroner nå i vinter så kjøpte jeg like godt en slik. Bruker du vanlige briketter eller kokosbriketter i din?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Index, jeg har hittil brukt vanlige briketter, men flere enn hva som er anbefalt for å få skikkelig varme. Men kokosbriketter skal være bedre, så denne sesongen blir det nok bare "klin kokos" :lol:

Cobb til kr. 400? Røverkjøp! :drink:

Redigert av Figaro (see edit history)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Har brukt bøtte grill i flere år. Kjempe fornøyd og koster sjelden over hundre lappen. Den må selvfølgelig stå på land på ikke brennbart matriale, men når en er ferdig så er det bare å duppe hele stasen i sjøen og vips så er den kald og klar til å stuves vekk. Kapasitet både til baktpotet og grilling av store kjøttstykker. Og den deilige røksmaken fra kullet får du på kjøpet.

 

Det finnes også mange gode spiseplasser med sjønærhet i vårt langstrakteland, ingenting er som å få alt ferdig med god vin til.

 

I mitt når område kan jeg anbefale Lindås Brygge, Cornelius på skjæret, Skjærjehamn og for å ikke glemme restauranten på Mo i Modalen.

 

Et lite utvalg bare, det er bare å ta sjansen.

 

Gleder meg til en kulinarisk båt sesong.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

jeg er kokk selv å lager maten selv når jeg er på tur

til grilling bruker jeg enten en bærebar gassgrill av ukjente merke eller en sånn type statoilgrill med rist i både lokk og bunn. :smiley:

å etter min mening er det ingen ting som slår kull :yesnod:

 

I vår familie er det en liten genetisk "defekt" som tilsier at det er kokker i alle slektsledd. Alle disse kokkene gamle som unge setter det jeg erfarer, stor pris på å få maten ferdig servert som avveksling fra å henge over grytene hele året. Og inspirasjon i utøvelsen av eget yrka får en på kjøpet.

 

Men som med det meste i verden så er det variasjon som skaper trivsel. :easter::easter::flag:

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...