Jump to content

Hvilken grill er best i båt


nb840

Recommended Posts

Takk @Worry II

 

Da blir det nok en tur innom Jernia k morgen for å se på den og sammenlikne litt. God grillrist betyr mye for grilling, og det å kunne grille med lokk er jeg blitt alt for vant med hjemme til å bli fornøyd med en grill uten...

 

 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Ny sesong, og på tide å vekke tråden til live igjen  :saint:

 

Er det noen som vet hva som er forskjellen på disse to Magma-grillene, annet enn at den ene har elektrisk tenner?

 

Magma kulegrill gass (maritim.no)

Magma kulegrill gass (maritim.no)

 

Det er jo 1300 kroner og 1 kg i forskjell, så det må være mere enn bare tenneren. Produsenten skriver noe om at sistnevnte er både ovn og grill, uten å si så mye mere om det. Mulighet for indirekte varme kanskje? Marine Grills – Magma (magmaproducts.com)

 

 

Link to post
Share on other sites

jotto skrev 23 minutter siden:

Ny sesong, og på tide å vekke tråden til live igjen  :saint:

 

Er det noen som vet hva som er forskjellen på disse to Magma-grillene, annet enn at den ene har elektrisk tenner?

 

Magma kulegrill gass (maritim.no)

Magma kulegrill gass (maritim.no)

 

Det er jo 1300 kroner og 1 kg i forskjell, så det må være mere enn bare tenneren. Produsenten skriver noe om at sistnevnte er både ovn og grill, uten å si så mye mere om det. Mulighet for indirekte varme kanskje? Marine Grills – Magma (magmaproducts.com)

Jeg vet ikke hva forskjellen er, men ut fra eksplosjonstegningene til Magma er det kun utforming av platen mellom brenner og rist som skiller de to (bortsett fra tenneren da). Jeg er ingen ekspert, men at det skal bety veldig mye har jeg vanskelig for å tro.

 

Selv valgte jeg å gå for party size uten elektrisk tenner for lavere pris enn en regular size med elektrisk tenner. I tillegg kommer jo originalt rekkefeste til 1000kr...

Link to post
Share on other sites

HiWard skrev 43 minutter siden:

Jeg vet ikke hva forskjellen er, men ut fra eksplosjonstegningene til Magma er det kun utforming av platen mellom brenner og rist som skiller de to (bortsett fra tenneren da). Jeg er ingen ekspert, men at det skal bety veldig mye har jeg vanskelig for å tro.

 

Selv valgte jeg å gå for party size uten elektrisk tenner for lavere pris enn en regular size med elektrisk tenner. I tillegg kommer jo originalt rekkefeste til 1000kr...

 

Mener å huske at du har en Nordkapp 605? Fungerer det bra med rekkefestet? Det ser ut som den kan vri seg lett hvis det kommer litt bølger.

Link to post
Share on other sites

jotto skrev for 1 time siden:

 

Mener å huske at du har en Nordkapp 605? Fungerer det bra med rekkefestet? Det ser ut som den kan vri seg lett hvis det kommer litt bølger.

Jeg hadde en Nordkapp 550, nå har jeg en Windy 8000. Prøvemonterte rekkefestet forleden dag og jeg tror jeg kunne hengt etter det uten problemer.

Redigert av HiWard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei, eg kjøpte  en Magma grill etter at den fikk såpass grei omtale. Den blir den helt nedsota, flammen er gul med lange tunger, sånn skal den vel ikke brenne?

Tok den tilogmed innendørs, for ikke trekk skulle være årsaken, men samma "skiten"

Andre med samme erfaring? For ordens skyld, vi har vi gass i heimen og i båten, der er selvfølgelig fin blå flamme.

Link to post
Share on other sites

Roger jo skrev On 3.6.2020 at 11.43:

Kjøpte denne Webere`n når den kom til Norge like bra   etter  minst 15 år.  svidd av to gassgriller før den.

Bygde den om til stor flaske, de første var til liten boks.

image.png.bc41234d8ec012cb7108a6a6251b4755.png

 

Dette er definitivt min favoritt også.  Den første varte i 12 år. Hadde den på ett stativ på badeplattformen.  Lå på ei blå bøye, så snudde vinden og tauet dro den rett til havs. Kjøpte ny likedan. Men i ettertid har jeg også kjøpt en Magma gass, da denne er liten og lettere, men for en nedtur...

Problemet med denne og alle andre av de mindre gassgrillen med tynt galler, er att de rett slett ikke blir varm nok. Har du bare tynt galler må du ha kull.

I og med at webern hadde tykt støpejernsgaller, fikk jeg tak i en passende til Magman. Da ble det stekevarme på denne også. Om man lar gassen varme denne før man legger på kjøttet, så blir det enegi nok til å få en liten srekeskorpe, så er det bare å bruke tiden 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...