Jump to content

Hvilken grill er best i båt


nb840

Recommended Posts

Q100 og Q120 er vel i prinsippet like store - men Q100 er uten vingene (til å legge fra seg til og tang på) mens 120 er med. For å få stappet den inn der jeg skal lagre den ble det uten vinger på meg. Vingene kan jo klappes sammen, men ble ørlite mer høyde på den.

 

Ser Q100 koster 1999 på Plantasjen nå. Jeg kjøpte min på høst-salg der, men det er vel ikke akkurat tiden for lave grillpriser fremover....

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Jeg løfter denne... Er på jakt etter en grill til båten. Har tenkt på Cobb, men for noen uker siden fikk jeg et tilbud på epost fra Seatronic (trodde jeg ihvertfall det var) med et tilbud på en lignende grill, men det var ikke Cobb. Jeg syntes den så litt finere ut enn Cobb, så vurderte da å kjøpe den.

 

Nå er jeg ikke kar om å finne denne noen steder på nettet. Har jeg drømt, eller der det noen andre som har sett dette?

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Magma kulegrill er best i rustfritt stål denne kan du sette steikepanna inni om morgenen og steke egg og bacon(bare for og gjøre naboene misunnelige) på morningen. enkel og bytte gassbeholder, festes enkelt på rekka og ikke minst er den enkel og holde ren. Kansje den dyreste :worry: ikke kjøp kopier som ruster bort ila en sessong ..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt COBB grill og liker den ikke.Den er parkert! Grunnen er at platen som dekker over grillkullet bare har noen få huller. Derfor blir maten stekt og ikke grillet, da platen som dekker kullet istedet fungerer som en stekeplate. Hva er da poenget, stekeplate har jeg jo på gasskomfyren!!

Da er det nok mye bedre med Magma grill, som man blant annet får kjøpt på Seatronics.

 

A10-918L.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt COBB grill og liker den ikke.Den er parkert! Grunnen er at platen som dekker over grillkullet bare har noen få huller.

 

A10-918L.jpg

Du kan også få grillrist til cobben,+ mye annet utstyr. Da kan du både steke,bake og grille

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Egilwh, du har ikke drømt etter du leste siste båtmagasin??, der var det en grill som lingnet på COBB men med en liten vifte som gikk på batteri.

Godt å høre.... :smiley: Har du en link?

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

 

Merkelig at de trekker ned weberen pga prisen. I min erfaring er weber blant de billigere grillene(sett over litt lengre tid), fordi du bare trenger å kjøpe én.. De andre må man mye hyppigere bytte ut.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har hatt Weber Q100 i flere år. Før det var det Weber kullgrill. Var veldig fornøyd med kullgrillen, men problemet var å få senket tempraturen ved ettersteking. Det er den store fordelen med Q100. Videre så har denne en skikkelig feit støpejernsrist, no som gjør det mulig å få svidd overflaten på kjøttet raskt og effektivt. Da er det enkelt å skru ned varmen og la kjøttet få lang tid til ettersteking. Da blir kjøttet perfekt. Vi er en gjeng på 5 båter alle hadde Weber kullgrill. Nå har alle Q100. Kan nevne at i fjor stekte jeg et helt lammelår ute på berget i påsken. Det tok 1 og en halv time og kjøttet var perfekt 6 personer ble servert. I Juli var vi 8 og steikte 3 Kg " juli" ribbe. Delte den opp i 3 lange remser som jeg snudde etterhvert. Nesten alle fikk perfekt svor. :yesnod: Prøv det med en COBB du, :nonod: Etterhvert har jeg faktisk kjøpt meg en Q100 til hjemmebruk også :thumbsup: . Har jeg interresse av å reklamere for Q100? JA! for da får alle bedre grillmat :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Weber Q100 har hatt den i mange år, bygde den om til å ta gass fra 5kg flaske,

http://www.testvinne.../05/weber-q100/

http://www.webergril...e;-100-365.aspx

Weber® Q™ 100 er lett å bruke – og tar ikke stor plass i bagasjen. Som ekstrautstyr kan du få et konverteringssett til gassflasker på 5 eller 11 kg

 

Dette ble skrevet i 2004 og Weber Q100 er like fin, til å med trekket er som nytt stått ute på akterdekk i alle år hele året.

Trenger en si noe mer.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ja, da var den nye grillen i hus :smiley:

 

Etter tips fra denne tråden kjøpte jeg med trekk og 5kg komposittflaske.

 

Det viste seg imidlertid at det ikke var så greit å få med nødvendige overganger for å gassflaska til grillen, derfor tenkte jeg å legge ut et tips på hvordan jeg løste dette.

 

Det jeg måtte kjøpe ekstra var gassflaske, reduksjonsventil og en slangestump. Nippelen på reduksjonsventilen var beregnet på 10mm slange. Problemet var at tilslutningen på grillen har 1/4" links NPT gjenger, og den eneste slangenippelen med de riktige gjengene de hadde var til acetylen på gassveiseutstyr.

 

Slik er den orginale slangen. Den ville jeg gjerne beholde i tilfelle det skulle bli aktuelt å bruke grillen med små bokser.

 

weber1.jpg

 

Løsningen ble å ta en mutter fra en acetylenkobling

 

 

weber2.jpg

 

Problemet er at slangeniplene til disse koblingene bare kommer til 6mm slanger.

 

En 1/4" syrefast nippel til 10mm slange ble dreiet for å passe i mutteren

weber3.jpg

 

Da ble det slik

weber4.jpg

 

 

Jeg kunne jo selvsagt bare brukt en orginal nippel for acetylen med en stump av 6mm slange og en overgang fra 6mm til 10mm slange, men jeg ville ha det med færrest mulig koblinger og slangeklemmer.

 

Sikkert andre måter å løse dette på, men dette funket ihvertfall greit synes jeg :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...