Jump to content

Hvilken grill er best i båt


nb840

Recommended Posts

Vi skal kjøpe en gassgrill som vi skal ha på flybridge. Weber Q120 er det vi har i kikkerten. Er det andre griller som passer bedre? Noen kan festes på rekka.

 

Kjøpte denne i fjor og ble veldig fornøyd med den. Denne kan du feste på rekka. Den er mest benyttet av seilere som skal krysse store strekk grunnet lokket som fungerer som vindskjerm(kan snus 360 grader) og tidligere utgave gikk på køl....

http://www.seatronic.no/grill-grill-c-398_399/magma-gassgrill-38cm-p-874

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Vi skal kjøpe en gassgrill som vi skal ha på flybridge. Weber Q120 er det vi har i kikkerten. Er det andre griller som passer bedre? Noen kan festes på rekka.

Hører gjerne om erfaringer fra Weber og andre.

 

Vi har i dag en Cobb som vi syntes så som så om. Er klar over at den er kommet med gass men vurderer ikke den.

 

Hei

 

Jeg står enda på det jeg skrev i innlegg 61 :smiley:

 

larss

Link to post
Share on other sites

Vi er svært godt fornøyd med vår Magma gassgrill. Enkel og trygg å bruke, samtidig som den gir nok varme til å få stekeskorpe på biffen. Hvis vi velger å grille på land så har vi løse ben som festes enkelt på undersiden. Weber er helt sikkert også bra, men jeg føler meg tryggere med noe som kan festes godt i rekka. Vi kjøpte vår i våres på tilbud hos SeaSea, mener at de fortsatt har den der 20% billigere enn hos Seatronic

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt denne, og den funker utmerket på dekk og på land, uten ekstra kostnad. Spenningen med åpen flamme får du med på kjøpet.

http://www.maxbo.no/Produktkatalog/Uterommet-%28Hage-og-fritid%29/Grill-og-utepeis/Minigrill-Piccolino-Limegr%C3%B8nn-%C3%9839cm/p/787922

 

Den er lett å stable bort i stuerommet, lokket kan låses fast for å hindre søl. Den varmer ikke opp dekket under og beina er kalde slik at du kan slenge den over bord dersom noe skulle skje.

 

All overpriset drit du fester på rekka vil før eller siden finne et tau å henge seg opp i, og da sier femtusenkroners gassgrillen..brekk...knekk og i verste fall..plopp!

Link to post
Share on other sites

Det finnes både runde og avlange Magma griller Astor.

Ta en titt på hjemmesiden deres, her er det bare å velge og vrake i forskjellige modeller: http://www.magmaproducts.com/Products/products.html

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Har hatt Magma kulegrill for kull i 17 sommere. Ikke helt som ny, men ikke rustet og sliten. Fortsatt god! Har bare latt den brenne ut, børstet risten, tømt ut "pulveret", skylt den i saltvann. Pakket inn i trekket sitt. Like fin til neste gangs bruk!

 

Mvh. Strawberry

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Har bare Weber på terrassen og der fungerer den fint, men for meg er Weber til terrassen/hagen og Magma til båt.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
En siste tillegg til denne tråden, jeg laget en Weber Q 120 rekkverk stativ fra deler jeg fant på Biltema. Kanskje dette kan være nyttig for andre?

 

bilde

 

bilde

 

Takk skal du ha. Denne er flott. Jeg så den i demo når vi var på Trawlertreffet. Tror jeg må kjøpe en slik. Weber funker 100%

 

Og så må jeg slå et slag for Igrill. Med en er steken alltid perfekt. Snart sesong nå;-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...