eysteind Svart 22.Februar.2019 Del på Facebook Svart 22.Februar.2019 Hei! Gjerne det dersom du er fornøgd med gulvet :) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 22.Februar.2019 Del på Facebook Svart 22.Februar.2019 Ferdig stoffet, ryddet og klargjort samt snart ny akterkalesje på plass... klar for sjøsetting når man er hjemme fra jobb neste søndag ??? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Windy 32 Svart 22.Februar.2019 Del på Facebook Svart 22.Februar.2019 eysteind skrev for 9 timer siden: Fint gulv! Hvor kjøpte du dette? Du får kjøpt det som isiteek på Maritim. har lagt det selv i en båt jeg hadde, ble meget fornøyd og det tåler ALT! ingen vedlikehold utenom vask av og til. .kan absolutt anbefales Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 24.Februar.2019 Del på Facebook Svart 24.Februar.2019 (redigert) Tidenes tidligste start på båtpussen. Vannslipt og rubbet opp den blå stripa. Brukt vannslipepapir på polermaskinen, utrolig effektivt. Håper på flere varme dager fremmover slik at sparkling av sår i gelcoaten kan gjøres. Redigert 24.Februar.2019 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 25.Februar.2019 Del på Facebook Svart 25.Februar.2019 Brukt 20min på og se på denne ventilen....for så og dra hjem igjen. Skulle egentlig male rammen, men penselen var ikke mulig å bruke, siden jeg hadde glemt å rense den sist Selve rammen rundt glasset er messing, den skal få seg en puss...også det skjer en annen dag. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Februar.2019 Del på Facebook Svart 25.Februar.2019 Hentet gardinene og levert dem til rens. Det er vår i Oslo, så det er like før nå. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 Lagt innn MMSI nr i den nye håndholdte VHF’en. Satt 8 foran nummeret til moderskipet, og sløyfet siste siffer (0). Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 Tar årlig sjekk på oppblåsbare vester. Blåser opp manuelt med bademadrasspumpe, vil ikke blåse fuktig luft inn i belgen. Skal montere nyinnkjøpt mannoverBord AIS på en i kveld, da har den stått med trykk 24 timer og er klar for pakking. Ser komplisert ut på bruksanvisningen, men da aktiveres AIS autoomatisk når vesten blåses opp. Sitér dette innlegget Link to post
mmosberg Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 Ventiljustering bb motor. Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Lunde14 Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 Vasket motorommet Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 Fikk melding fra salmaker om at ny kalesje var ferdig montert på nå! og da skal alt være etter planen og sjøsetting mandag senest tirsdag :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Tom Rør Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 Hentet sengetøyet. Kribler litt nå?? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 Demontert 2 dieselfilterholdere med pumpe. De lekker ved lufteskruen. Noen som vet merke? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
jørn Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 Tatt ut dysene på Yanmaren. Ene satt noe voldsomt, så måtte gå litt kraftig tilverks på den. De så ikke pene ut og var veldig nedsotet. Leverer dem til motorfirma for testing og evnt jusering. Neste jobb er å justere ventilene. Har aldri gjort en slik jobb før, men har funnet mange gode tips rundt om kring. Bilde er fra forrige helg, da var det vannsliping og rubbing av det blåe på skroget. Ble blankete en jeg hadde håpet på: Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 2.Mars.2019 Del på Facebook Svart 2.Mars.2019 (redigert) Lunde14 skrev for 2 timer siden: Vasket motorommet Ja, det var grundig, jeg vasker med motoren på plass... Redigert 2.Mars.2019 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 3.Mars.2019 Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 (redigert) Ja @Code0 det viktig og gjøre det grundig ? Har ute motorene for og reparere lekk i styreboltene til drevene samt at jeg har forlenget badeplattformen så da passet det greit og få ryddet og vasket lit grundig i motorommet ?? Redigert 3.Mars.2019 av Lunde14 Legge til bilde. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 3.Mars.2019 Del på Facebook Svart 3.Mars.2019 (redigert) Jeg har tatt av drevet, byttet knutebelg, smørt og montert sammen. Giroljen ble byttet i høst. Er en del punkter igjen på vårklargjøringslisten, men nærmer oss klar til sommer! Glemte å si tusen takk til @tnorderu for hans glimrende guide som jeg bruker hvert år! Og nå som jeg smører bolter og skruer selv så sitter ikke ting fast slik som på min første båt ? Redigert 3.Mars.2019 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Kenneth 81 Svart 4.Mars.2019 Del på Facebook Svart 4.Mars.2019 I helgen plukket jeg ut turbo og ladeluftkjøler. Ladeluftkjøleren skal renses da den er full av olje fra turboen. Turboen skal sendes inn til overhaling. Neste båt skal ha ståhøyde i motorrom, ligge på magen oppå motoren for å nå ned, inn, under i mellom begynner jeg å bli lei av... Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
MajorAndy Svart 4.Mars.2019 Del på Facebook Svart 4.Mars.2019 Skiftede olie på mine trimtabs i går. Pumpen er monteret helt inde bagest i lastrummet, så det krævede akrobatiske evner at nå ind. Tømte den gamle olie ud med en oliesugepumpe. Det gik let nok. Det var imidlertid helt umuligt at nå påfyldningshullet med nogen form for tragt, så enden blev, at jeg måtte bruge slangen fra oliesugeren og langsomt hælde olien gennem slangen. Et rigtigt tålmodighedsarbejde... En stor injektionssprøjte med en 1,5 meter slange på er det rigtige værktøj til denne opgave. Det bliver næste gang... Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 4.Mars.2019 Del på Facebook Svart 4.Mars.2019 Johooo sjøsatt idag :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Worry II Svart 10.Mars.2019 Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 I dag har jeg demontert fremre babord portlight, grunnet knekt stramme-arm, eller hva man kaller det.. I morgen må jeg finne et verksted som kan sveise den på for meg i løpet av uka. Noen forslag i Oslo ? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Mars.2019 Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 Vasket alle fortøjningerne i vaskemaskinen. 40 grader og skyllemiddel så bliver de super bløde og lækre. Når man altså først får dem ud af gummikødbenene... Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 10.Mars.2019 Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 @Worry II Worry II skrev for 1 time siden: finne et verksted som kan sveise den på for meg i løpet av uka. Noen forslag i Oslo ? Jeg kjenner bare til Hamy Sveis på Fornebo, de jobber mye med rustfritt for båteiere. Jeg har ikke brukt dem selv. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 10.Mars.2019 Del på Facebook Svart 10.Mars.2019 De har lagt ned på Fornebo. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Mars.2019 Del på Facebook Svart 11.Mars.2019 Demontert lysstoffrør og byttet ut med LED. Og laget rødt lys i tillegg. Så da ødelegges ikke nattesynet?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.